• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind

Välkommna till alla nya :)

Idag har jag massor att ta itu med, när man är sjuk och ens lilla ettåring blir det så mycket tvätt som samlas på hög osv. Och idag ska jag få fin besök från en vän som jag pluggade journalistik med, nära vän. Ska berätta om bebben för henne och jag vet att hon kommer bli glad för min skull och till och med säga grattis :) Annars är det mest chockade ansiktsuttryck från de flesta, inte varje dag ett barn kommer till genom insemination i Danmark- speciellt inte när man redan har en tretton månaders :P

Jag har fått några gratulationer i alla fall, varma ord och önskningar av arbetskamrater som tycker jag är modig som gör detta själv. Men sedan finns det de där som bara tittar på en och sedan vänder om och går när man berättar och som sedan låtsas som ingenting. Men men så länge ens närmaste är glada för en så!

Ser att ni pratar bröst. Mina värker också, speciellt om nätterna, men hela brösten då. Trodde inte att de skulle göra så ont denna gång med tanke på att det bara var en dryg månad sedan jag slutade amma sonen.
    Jag ser fram emot att få amma snart igen, det är så otroligt mysigt och behändigt, för mig var det de i alla fall :)

Nej nu är det bara att ta itu med allt som ska tas itu med. Hoppas ni får en fin dag :)

• Tesdy
    Tina lind skrev 2012-02-23 13:29:12 följande:
    Välkommna till alla nya :)

Idag har jag massor att ta itu med, när man är sjuk och ens lilla ettåring blir det så mycket tvätt som samlas på hög osv. Och idag ska jag få fin besök från en vän som jag pluggade journalistik med, nära vän. Ska berätta om bebben för henne och jag vet att hon kommer bli glad för min skull och till och med säga grattis :) Annars är det mest chockade ansiktsuttryck från de flesta, inte varje dag ett barn kommer till genom insemination i Danmark- speciellt inte när man redan har en tretton månaders :P

Jag har fått några gratulationer i alla fall, varma ord och önskningar av arbetskamrater som tycker jag är modig som gör detta själv. Men sedan finns det de där som bara tittar på en och sedan vänder om och går när man berättar och som sedan låtsas som ingenting. Men men så länge ens närmaste är glada för en så!

Ser att ni pratar bröst. Mina värker också, speciellt om nätterna, men hela brösten då. Trodde inte att de skulle göra så ont denna gång med tanke på att det bara var en dryg månad sedan jag slutade amma sonen.
    Jag ser fram emot att få amma snart igen, det är så otroligt mysigt och behändigt, för mig var det de i alla fall :)

Nej nu är det bara att ta itu med allt som ska tas itu med. Hoppas ni får en fin dag :)
    Synd att man skall få så konstiga reaktioner från vissa människor. Det är ju ändå ditt val att skaffa ett syskon till sonen. Jag tycker helt klart att du gör rätt. :)
    Lycka till med att ta itu med allt nödvändigt hemma nu. :)
  • Naimis

Kristina är ett bra namn på prinsessan, mitt släktnamn dessutom. Fast blir de en tjej hade ja tänkt att bryta traditionen och ge henne mellannamn efter min biologiska mamma, men de ena utesluter inte de andra fast då kanske vi får ge sonen ett till namn för rättvisans skull

• Sommaren12

Välkommen EliHei! :)

Fransyskan: Usch vilket trist bemötande. Man vill ju att de ska va så där mysiga och mammiga mot en, eller jag vill det i alla fall haha, men det kanske är för att jag saknar min mamma som bor i England. I alla fall vill man ju att de ska vara positiva!

Imorgon ska jag dra till IKEA och köpa spjälsäng. Är man Family medlem så får man en Hensvik gratis ifall man köper en madrass för 399 kr. Sånt erbjudande kan man ju inte missa! Tänkte annars hitta en begagnad spjälsäng och bara köpa ny madrass (vill inte ha nån gammal kräkig!;)) men sprillans ny tackar man ju inte nej till... Flört 

• Tvåönskarblifler

Åh, har vart så orolig de senaste veckorna då jag mått bra sen v 10, är nu i v 14. Knappt illamående men trött förstås. Precis som förra gången då jag fick MF i v 12. Så jag köpte ett Angelsound i dag, och tillslut hörde jag det lilla hjärtat slå. 148 slag/minut, så underbart! Nu kan jag njuta igen fram till RUL den 22/3.

• Sandrina
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 15:01:57 följande:
    Tycker ni inte att det är heeelt legitimt att få äta en prinsessbakelse idag?! Drömmer
    Det tycker jag verkligen!! Skrattande
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 15:01:57 följande:
    Tycker ni inte att det är heeelt legitimt att få äta en prinsessbakelse idag?! Drömmer
    Absolut! Jag köpte en! Rosa med Svenska flaggan. Och de bakade de alltså rosa i morse pga den nyfödda prinsessan.
  • anneh

Hämtade ut en babybox idag från apoteksgruppen!
    Den innehöll 3 tidningar (gamla), nappar, sked, tuggummi, omega 3 provtabletter, och krämer

Svar på tråden Augustibebis 2012