• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Xericax
    Stövelkatten skrev 2012-02-23 09:33:23 följande:
    Låter som växtvärk, ja visst. Men om jag var du så skulle jag kolla det ändå. Är nog bättre än att gå och oroa sig.
    Jag ska till läkaren på tisdag (gynundersökning tror jag det var) och eftersom jag var på UL på måndagen förra veckan så känner jag mig så dum om jag inte klarar av en vecka utan att jag måste kolla upp något. För just nu så blöder jag inte utan har bara lite brun flytning. Men om det blir värre eller börjar blöda så ska jag nog ringa och kolla vad de säger. 
  • mammsen
    Xericax skrev 2012-02-23 09:31:20 följande:

Hur känns växtvärk i magen, och hur mycket brukar ni känna av er mage?

Jag är 13+6 idag, och efter att jag började blöda för över en vecka sedan så har har det fortsatt att komma brun blödning/flytning varje dag. De sa åt mig då jag var och kollade om allt var bra att jag ska höra av mig om det börjar blöda på nytt och om jag dessutom får kramp/värk i magen. Så jag har varit jättenervös för att känna av något i magen, har inte vågat ta värktabletter mot huvudvärken för jag är orolig att jag inte ska känna av magen isåfall. Hittills har det gått bra, men inatt och i morse har jag känt av lite värk i magen, ingen kraftig värk utan bara typ molnande värk, kan det vara växtvärk?

Det behöver inte vara någon fara med blödningarna, tycker med det låter som växtvärk, på mig kan det huggatill lite när jag typ ställer mig upp och sånt med,, Men om du oroas av detta så tycker jag endå att du ska ringa och begära att du får se att allt är bra med barnet, då brukar man känna sig lugnare och tryggare sedan igen =)
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 09:38:50 följande:
    Ska vädra brösten hela dagen. Tack! :)
    Jag har inte haft bh på flera dagar, det hjälper inte allts för mig :/ 
    Kanske får testa med någon salva, jag har inte ont hela tiden utan det bara bränner/hugger till plötsligt och håller i sig max en min, men jobbigt endå, har ni på samma sätt eller annorlunda?
    Fler tipps?? 
  • A R
    Aprilia1977 skrev 2012-02-22 20:47:15 följande:
    Jag har haft dubbla hjärtslag (hjärtklappningar) sedan i måndags kväll. Dag som natt och det är klart att man blir lite rädd...hmmm...
    Jag har hjärtarytmi (oregelbundna hjärtslag) För mig känns det som om ett slag hoppas över och nästa slår mycket hårdare. Ganska vanlig och oftast helt ofarligt. Kommer ofta vid stress, sömnbrist och när jag druckit rödvin. Jag får det några gånger per år, kommer och går under dagen och natten under några veckor. Har fått betablockerare mot det och det hjälper bra men det ska man inte äta när man är gravid. Jag tror inte det är någon fara men jag tycker du ska ta upp det med din barnmorska. 
    Det jobbiga är när man ska sova för när man slappnar av och ligger i sängen upplever man det oftast starkare fast det inte är så.

Hoppas det släpper snart. 
  • A R
    Xericax skrev 2012-02-23 09:31:20 följande:

Hur känns växtvärk i magen, och hur mycket brukar ni känna av er mage?

Jag är 13+6 idag, och efter att jag började blöda för över en vecka sedan så har har det fortsatt att komma brun blödning/flytning varje dag. De sa åt mig då jag var och kollade om allt var bra att jag ska höra av mig om det börjar blöda på nytt och om jag dessutom får kramp/värk i magen. Så jag har varit jättenervös för att känna av något i magen, har inte vågat ta värktabletter mot huvudvärken för jag är orolig att jag inte ska känna av magen isåfall. Hittills har det gått bra, men inatt och i morse har jag känt av lite värk i magen, ingen kraftig värk utan bara typ molnande värk, kan det vara växtvärk?

Jag får som mensvärk lite då och då, framförallt på kvällarna och jag tolkar det som växtvärk. Jag har frågat min BM och de läkare jag träffat om detta eftersom jag har haft en del blödningar och de säger att det är vanligt att man känner så, en läkare kände på min livmoder som inte var hård eller sammandragen trots att att jag hade "mensvärk".
  • fru Elle

Tror att nya prinsessans namn kommer bli ett populärt namn i år. Samt barnvagnen de väljer.

• mammsen
    fru Elle skrev 2012-02-23 09:56:23 följande:
    Tror att nya prinsessans namn kommer bli ett populärt namn i år. Samt barnvagnen de väljer.
    Troligtvis, jag skulle säkert kunna ta ett prinsessnamn i andranamn om det blir en flicka, men vad gäller barnvagn kommer jag nog inte påvärkas,, har ju redan min favorit i sikte =)
  • oprofessionell
    fru Elle skrev 2012-02-23 09:56:23 följande:
    Haha word!

Även jag, som i vanliga fall inte ger mycket för kungahuset, satt helt tagen med tårar i ögonfransarna imorse.

Mest för att det är fint med ett nytt liv och så himla härligt med familjeglädje. Men också med en klump i magen över hur den lilla är så oskyldigt omedveten om allt ståhej och en undran om hur hennes uppväxt kan tänkas bli. Man får så innerligt hoppas att den blir så bra och så privat man bara kan önska sig. 

Svar på tråden Augustibebis 2012