• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Och så har ännu en prinsessa kommit till världen, Viktorias och Daniels. Mysigt! Våra barn kommer vara födda samma år som den nya Kronprinsessan

• Ellenbmt

Godmorgon gänget!
    Mot bröstvårtorna tror jag på fria tuttar eller tshirt bh, hjälper på mig iaf. Sen smörjer jag mig med sheabutter från bodyshop.

Jag kräktes igår igen, fyra veckor sedan sist tror jag? Åt tacos, det var vidrigt...

• Albasmamma

Töntig och hormonstinn som man är så fällde jag några tårar imorse när Daniel berättade nyheten om deras nyfödda prinsessa:) Min dotter tittade på mig "mamma, det ser ut som om du har tårar i ögonen" :)

novunique: om det inte släpper, testa med akupunktur. Det har hjälpt mot min migrän.

Naimis: Har du provat Blutsaft, brukar vara bättre/snällare mot magen? Hoppas att du inte har åkt på magsjuka.

Mamma070912: Hoppas det onda släppt.

2 veckor kvar till RUL och nästa vecka ska på på tjänsteresa till Danmark så jag hoppas tiden rusar iväg nu.

• lillakotten

Jag vart alldeles till mig när kg hörde nyheten om lilla prinsessan! Även jag var nära till tårar. Får hoppas att man inte börjar böla på jobbet bara då ingen vet ännu :)

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-22 23:52:35 följande:
    Aaaj! Mina bröstvårtor bränner och svider. :( vad göra? Tips nån?
    Jag luftar så fort jag kommer hem; av med bh och på med lös tröja. Så smörjer jag in med superfet Niveakräm, Bepanthen eller annat fettigt. Hjälper en hel del. :)

Fick lönespec igår och höll på att trilla av stolen. Jag hade lyckats rapportera att jag varit sjukskriven 2 dagar VARJE dag, istället för 2 timmar. Suck... Så nu måste det korrigeras och jag får vänta på min rätta lön. Men hellre det än att jag faktiskt bara skulle få så lite som det först såg ut.

I förrgår pratade jag med en nära vän som just fått barn, och jag blev så himla peppad. Kändes helt plötsligt mer verkligt! Jag känner bebisen igen, runt ljumskarna eller just i överkant av livmodern, så jag antar att ni hade rätt; moderkakan ligger där mitt fram och dämpar allt.

snaaart, snaaaaaart dags för RUL. Pirrigt!
  • fransyskan
    Karo77 skrev 2012-02-22 19:21:40 följande:
    Fransyskan: jag bor ocksa i frankrike( till gransen till Genève ) och vi har keso( det heter cottage cheese JOCKEY ) i yoghourts avdelningen!!
    Oh, den har jag ju tom sett! Grön förpackning vid yogurtarna på Carrefour! Tack!!!

Blir det ditt första barn i Frankrike? Har du redan bestämt vart du ska föda? Tycker det är jättemycket beslut som måste fattas på en gång. Vi bor i Yvelines så det finns ju en hel del sjukhus och kliniker att välja på också...

För att lämna Frankrike och på tal om att börja "bygga bo" så har maken blivit helt skogstokig! Vi måste antingen flytta till en 3a på en gång eller så måste vi åka till IKEA imorgon och mäta baby-möbler och hitta ny soffa så att vi ryms alla tre. Jag blir helt matt Skrattande
  • Xericax

Hur känns växtvärk i magen, och hur mycket brukar ni känna av er mage?

Jag är 13+6 idag, och efter att jag började blöda för över en vecka sedan så har har det fortsatt att komma brun blödning/flytning varje dag. De sa åt mig då jag var och kollade om allt var bra att jag ska höra av mig om det börjar blöda på nytt och om jag dessutom får kramp/värk i magen. Så jag har varit jättenervös för att känna av något i magen, har inte vågat ta värktabletter mot huvudvärken för jag är orolig att jag inte ska känna av magen isåfall. Hittills har det gått bra, men inatt och i morse har jag känt av lite värk i magen, ingen kraftig värk utan bara typ molnande värk, kan det vara växtvärk?

• Stövelkatten
    Xericax skrev 2012-02-23 09:31:20 följande:

Hur känns växtvärk i magen, och hur mycket brukar ni känna av er mage?

Jag är 13+6 idag, och efter att jag började blöda för över en vecka sedan så har har det fortsatt att komma brun blödning/flytning varje dag. De sa åt mig då jag var och kollade om allt var bra att jag ska höra av mig om det börjar blöda på nytt och om jag dessutom får kramp/värk i magen. Så jag har varit jättenervös för att känna av något i magen, har inte vågat ta värktabletter mot huvudvärken för jag är orolig att jag inte ska känna av magen isåfall. Hittills har det gått bra, men inatt och i morse har jag känt av lite värk i magen, ingen kraftig värk utan bara typ molnande värk, kan det vara växtvärk?

Låter som växtvärk, ja visst. Men om jag var du så skulle jag kolla det ändå. Är nog bättre än att gå och oroa sig.
  • mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-02-22 23:52:35 följande:
    Aaaj! Mina bröstvårtor bränner och svider. :( vad göra? Tips nån?
    Samma här!
    Jag kan ligga i sängen , sitta vid bordet eller vara ute och gå eller vad som hellst och så bara bränner det till och värker och bröstvårtorna blir aldles stenhårda! Varav jag brister ut i fula miner och håller mig för brösten..

Svar på tråden Augustibebis 2012