• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Jag sa till barnen idag när vi lyssnat på Daniel i bilen att nu håller jag nästan på att börja gråta. Då frågade dom varför och då berättade jag att det är för att jag vet hur länge dom har längtat efter denna bebisen.

Jag har också kraftiga problem med mina bröst. Har verkligen jätte ont i dom, inte så mycket bröstvårtan utan hela bröstet. Dom är jätte ömma...

Jag har också blivit mer illamående igen, åt köttbullar igår och fick knappt i mig dom för att jag trodde jag skulle spy av smaken, lika så Fun Light saften var vidervärdig så jag fick hälla ut mitt glas. Sen kan jag rätt som det är bara känna mig illamående.

• Xericax

Tror jag fick min första riktiga hormon-gråt-attack just. Tänkte bara "usch va jag e trött" så började jag stört-lipa. Nåja, det är vid såna tillfällen det är guld värt att jobba hemifrån, gick raka vägen till sängen drog täcket över huvudet och lipade en stund. Vill bara att det ska vara kväll så min man kommer hem, saknar honom. Och jag kan inte koncentrera mig på jobbet, även om jag borde för jag har en hel del jag skulle behöva få gjort.

mammsen skrev 2012-02-23 09:54:57 följande:
    Var tvungen att bifoga länken till daniels tal på tv 4 imorse, gud vad fint tal.. Man ser värkligen hur stolt han är.
    Underbart! Grattis till de nyblivna föräldrarna och hoppas de får lite lugn och ro!

www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna?v...
    Jag blev lite gladare av att se klippet i alla fall, Daniel ser så glad ut.
  • O Hanna O

Jag slår vad på att prinssesan ska heta ingrid...bara för att om det bor en tjej i min mage har det varit bestämt sen innan jag fick sonen att det ska vara en ingrid...jag kommer aldrig döpa den till ingrid om prinssesan kommer heta det...lär ju bli explosion på det namnet!

• Stövelkatten

Åh, klippet var vekligen fint. Solig 
    Jag är absolut inget fan av monarki, men blir ändå väldigt glad över att den blivande regentfamiljen är så "vanlig". Så vanligt man nu kan vara under dessa omständigheter.

Hoppas de inte väljer en kronan-vagn så att de tar slut!

• mammsen
    Xericax skrev 2012-02-23 10:43:04 följande:
    Tror jag fick min första riktiga hormon-gråt-attack just. Tänkte bara "usch va jag e trött" så började jag stört-lipa. Nåja, det är vid såna tillfällen det är guld värt att jobba hemifrån, gick raka vägen till sängen drog täcket över huvudet och lipade en stund. Vill bara att det ska vara kväll så min man kommer hem, saknar honom. Och jag kan inte koncentrera mig på jobbet, även om jag borde för jag har en hel del jag skulle behöva få gjort.

Jag blev lite gladare av att se klippet i alla fall, Daniel ser så glad ut.
    Naaw, så gulligt endå =)
    Jag tycker det är skitjobbigt ibland om sambon bara gåt till affären och är borta för länge, haha
    Längtar efter han och blir stressad och irriterad.. Helt sjukt så larvig jag känner mig,,

Ja, Daniel såg riktigt lycklig och stolt ut, han värkade nästan målös =)
    Längtar efter att se min sambos reaktion när han håller sin aldles egna bebis första gången <3
  • Sommaren12
    mammsen skrev 2012-02-23 09:42:22 följande:
    Jag har inte haft bh på flera dagar, det hjälper inte allts för mig :/ 
    Kanske får testa med någon salva, jag har inte ont hela tiden utan det bara bränner/hugger till plötsligt och håller i sig max en min, men jobbigt endå, har ni på samma sätt eller annorlunda?
    Fler tipps?? 
    Hmmm... märker mest på natten att bröstvårtorna liksom bränner konstant. Känns helt enkelt som om nån tänt eld på dom. När jag tar av mig behån på kvällen så svider bröstvårtorna till typ som om  de spruckit när jag rör vid dom. Överlever ju men hoppas inte det blir värre.
  • Gulli

Men 17 gubbar också. Nu har jag försökt så många gånger att lägg till mig i BF-listan men det går inte. Allting hamnar som i en enda text och inte i en spalt... Någon som känner för att lägg till mig eller berätta vad jag gör för fel? 19/8 - Gulli, 28 år, Stockholm (1:a barnet) Suck =)

• Xericax
    mammsen skrev 2012-02-23 10:59:24 följande:
    Naaw, så gulligt endå =)
    Jag tycker det är skitjobbigt ibland om sambon bara gåt till affären och är borta för länge, haha
    Längtar efter han och blir stressad och irriterad.. Helt sjukt så larvig jag känner mig,,

Ja, Daniel såg riktigt lycklig och stolt ut, han värkade nästan målös =)
    Längtar efter att se min sambos reaktion när han håller sin aldles egna bebis första gången <3
    Min man far på jobb på måndagmorgnar och kommer hem på tordagkvällar, det brukar nog annars funka bra men just nu saknar jag honom så otroligt. Sedan då han är hemma brukar vi vara ganska oskiljaktiga, vi bor bara i en 2:a med kök men om den ena går till köket följer den andra oftast efter vi ska jämt vara i samma rum. Då har vi ändå varit tillsammans i snart 10 år Glad
  • mammsen
    Gulli skrev 2012-02-23 11:07:52 följande:
    Men 17 gubbar också. Nu har jag försökt så många gånger att lägg till mig i BF-listan men det går inte. Allting hamnar som i en enda text och inte i en spalt... Någon som känner för att lägg till mig eller berätta vad jag gör för fel? 19/8 - Gulli, 28 år, Stockholm (1:a barnet) Suck =)
    Det blev så när jag skulle lägga till mig med så jag tryckte på citatknappen " och skrev in mig själv i ett citat, hade hjälpt dig om jag kunde men det blir ju lika knasigt för mig,, kolla lite längre upp på sista sidan hur jag gjorde =)
Svar på tråden Augustibebis 2012