• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 14mars

Vi har bestämt oss för att köpa en Leviroo Duo vagn, jätte fin och ett stort paket med åkpåse, bilstol och massa mer!! :)

Pojknamn har vi lite svårt att hitta något fint!

Men flicknamn har vi bestämt oss för Vera :)

• natlup

Ser att det pratas om namn. Gu va svårt det är! Vi har pratat lite och det lutar åt en liten Leo om de blir en pojke. Blir det flicka står det mellan Olivia och Alice. E det någon här som har hyrt babyskydd till bilen via försärlingsbolaget ?

• Naimis

Sandra- Vi ska köpa vagn, bil och nytt boende innan bebis kommer..så lite ångest börjar man ju få.
    Du vill ha typ en emmaljunga med citykorg?

• LiJon
    NiniMe skrev 2012-02-29 20:26:06 följande:
    Jag har känt från och till och precis som du säger typ en gång om dagen, men detta ändrades runt v.16+ då började det komma lite oftare och kraftigare, jag kände redan en liten spark mot handen 16+5 men nu känner jag flera ggr om dagen och även om jag puttar lite på bebis så puttar h*n tillbaka.. Nu är jag i v.18+1

Okej! Haha man är ju lite ivrig på att känna också, blir ju en helt annan kontakt med bebisen Fast småpuffarna är ju såklart mysiga de med, hellre det än inget! Man får väl ha lite tålamod...
    14mars skrev 2012-02-29 21:07:27 följande:
    Vi har bestämt oss för att köpa en Leviroo Duo vagn, jätte fin och ett stort paket med åkpåse, bilstol och massa mer!! :)

Pojknamn har vi lite svårt att hitta något fint!

Men flicknamn har vi bestämt oss för Vera :)

Vera är ett av namnen vi har på listan, fast Wera då (blivande pappa börjar på W så mest därför ). Jättegulligt!
  • Naimis

Natlup- Olivia skulle Neo heta om han varit tjej. Vi har nog fortfarande med de på listan, men är ute efter ett kortare namn.

Tycker Pella, Lovis, Joni och liknande tjejnamn är super fina, men maken är svår övertalad.

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-02-29 21:40:02 följande:
    Okej! Haha man är ju lite ivrig på att känna också, blir ju en helt annan kontakt med bebisen Fast småpuffarna är ju såklart mysiga de med, hellre det än inget! Man får väl ha lite tålamod...

Vera är ett av namnen vi har på listan, fast Wera då (blivande pappa börjar på W så mest därför ). Jättegulligt!
    Vera står med även på vår lista och dessutom ett av de få namn mannen kan tänka sig. Dock kommer barnet att heta Wiberg i efternamn och Vera Wiberg blir lite mycket V:n... Får se! Märtha, Lisa och Juli är fortfarande de som är mest på G. Märtha leder ställningen. ;)
  • Sommaren12

Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 22:00:17 följande:
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...
    Oh ja! Flera här inne som ska böka med massor, verkar det som. Jag är inne på att virka, just nu. Men även baka bröd, göra fin och god mat, kolla möbler till barnrummen (något jag bara för två veckor sen tyckte inte var så nödvändigt att göra innan bebisen föds) Lustigt det där. Sambon har en vecka semester att ta ut innan april, jag tycker han ska använda den till att måla om blivande bebisens rum....

Nu; kladdkaka!
  • LiJon
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 21:56:43 följande:
    Vera står med även på vår lista och dessutom ett av de få namn mannen kan tänka sig. Dock kommer barnet att heta Wiberg i efternamn och Vera Wiberg blir lite mycket V:n... Får se! Märtha, Lisa och Juli är fortfarande de som är mest på G. Märtha leder ställningen. ;)

Hihi, kan bli tre Veror här i tråden då  Juli tycker jag också är jättefint, jag hade det som förslag men sambon strök det och hade själv Julia som förslag, haha. Tycker det är fint också men är väl ett av de som legat i topp senaste åren? Thelma, Othilia och Freja är mina andra favoriter
    .
    En rolig grej var att jag kom att tänka på namnet Fiona en dag, och konstigt nog var det ett av namnen sambon skrev upp dagen efter utan att vi pratat om det. Han är rätt fantasilös annars och hade svårt att komma på just tjejnamn så det var lite kul. Vet inte riktigt än vad jag tycker om namnet, kanske inte är så kul att bli förknippad med träsktrollen i Shrek

• Naimis

Har precis tryckt i mig en burk konserverade persikor, iofs den lilla burken men lite illamående kan man nog påstå att jag ör

Svar på tråden Augustibebis 2012