• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    godisbit skrev 2012-02-29 15:54:53 följande:
    Hihihi, nej det är ju sant att det jag inte vet har jag inte ont av! Men jag tänkte att det vore bra att ha några tips och erfarenheter med sig innanför västen när man går ut och testar och pratar med försäljare. Just nu känns det nästan som en djungel och ibland behöver man ju nästan tolk för att förstå alla finesser
    Men försäljarna brukar vara jättehjälpsamma och duktiga på vagnarna, det är bara förklara vad man vill ha ut av vagnen och vilken prisklass man vill hålla sig i så visar de några alternativ och förklarar varför de hade passat =)
  • mammsen
    tjockisbullen skrev 2012-02-29 15:58:25 följande:
    Ja vad skönt, hoppas du får må bra nu då:) 
    Vet ni vad det blir?
    Nej, jag vet att första 2 grav var tjejjer, nu tror jag det är en pojke..

Vi ska på RUL om en vecka men de berättar ingenting här, ska filma filmen och kanske ser jag något själv men tänkte även göra ett köns ultraljud på en ultraljudsklinik då jag vet att de inte berättar kön där jag ska göra UL =( 
  • Ellenbmt

Naimisen- nej vi fick inte veta. Men funderar på om jag ska boka privat eller inte.... Kluven i frågan.

• mammsen
    godisbit skrev 2012-02-29 15:54:53 följande:
    Hihihi, nej det är ju sant att det jag inte vet har jag inte ont av! Men jag tänkte att det vore bra att ha några tips och erfarenheter med sig innanför västen när man går ut och testar och pratar med försäljare. Just nu känns det nästan som en djungel och ibland behöver man ju nästan tolk för att förstå alla finesser
    Skulle du tycka att det blir klumpigt med 2 vagninsatser finns det ju liftar till nästan alla sittvagnar om du skulle ångra dig, men sedan handlar det ju om så kort tid man har ju bara liggdelen i några månader =)
  • Ellenbmt

Min sambo gillar Alicia. Jag tycker det är fint men känner några barn som heter det. Jag gillar namn som han avskyr. Bl.a. Eugen, melvin och Ervin. Flicknamn står det still. Gillar Bim, inte mens ;)

• cupcakekiller

Flicknamn har är jag hundra på, bestämmde det långt innan jag blev gravid med, Penny blir det.
    Har lite svårare för killnamn men det blir Milton eller Elvis. :)

• Ellenbmt

Godisbit, jag skår ännu ett slag för iCandy peach. Funkar bra på promenadvägar i skogen. Liggedagens är enkla att bära med sig och du kommer inte ens ha liggdelen i vinter tror jag. Specielle inte eftersom sittdelen på många vagnar går att luta fullt. Hoppas ni hittar nån ni gillar :)

• Kampis
    mammsen skrev 2012-02-29 15:34:18 följande:
    Jag har med sett sådanna, men man har ju inte sele i liggdelen väll?
     I liggdelen till min edge finns det d-ringar i bottenplattan där man sätter selen.
    Vi hade jättemycket nytta av ryggplattan och dottern använde liggdelen till 7 månader.
  • TheMaraja

Håller med Ellenbmt! Vi bytte till sittdelen när vår dåtter var tre månader just för att sittdelen gick att fälla i flera olika steg. Hon ville inte alls ligga helt ner längre då och även om hon låg i sittdelen så såg hon bättre. Vi har även kört den mycket på landet, både på grusväg och stigar

Svar på tråden Augustibebis 2012