• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandra1983
    Naimis skrev 2012-02-29 21:34:07 följande:
    Sandra- Vi ska köpa vagn, bil och nytt boende innan bebis kommer..så lite ångest börjar man ju få.
    Du vill ha typ en emmaljunga med citykorg?
    Ja... vi är också inne på nytt boende också, men det orkar jag inte tänka på just nu. Det är egentligen ingen panik, vi har rätt stor lägenhet, men vill byta område... Jag ska genast googla på denna vagnen! Tack för tipset!
  • godisbit

Godmorgon!
    Ingen god natt för mig inatt, har inte sovit ordentligt på hela natten bara dåsat och legat vaken. Inte alls vanligt för mig, men det funkade bara inte att somna! tusen tankar på bebis, barnvagn, barnprylar, bilar och jobb som trängs i huvudet när man inte lyckas sova och när jag väl dåsade till så blandades alla tankar ihop i en tröttmössa till bisarra drömliknande berättelser. Bilköpet blev till en bilkrock och jobbtankarna blev till konstiga företagspolicys om föräldraskap! Och jag blev tröttare och tröttare och hoppades till slut att det bara skulle bli morgon medan jag har ngn ork alls kvar.
    Ser inte alls fram emot ett 11-timmars jobbpass efter den här natten. Sen är jag iofs ledig i 3 dagar, men nu gissar jag att hela morgondagen kommer gå till vila för att bli människa igen. Jag som hade tänkt ta en skrivdag och försöka komma ett steg närmre att bli klar med skolan

Usch, jag känner verkligen att sömnreserverna har tömts av de senaste 2 månadernas nattliga toaturer... Tur att man ska vara föräldraledig sen när bebis lär väcka en iaf!

Hoppas alla ni andra har sovit gott hur som helst!

• Aprilia1977
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 22:00:17 följande:
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...

Hehe.... förra gången jag var gravid, vaknade jag upp en natt och var superstressad. På morgonen hade stressen gått över till hysteri och jag nästintill skrek till min sambo att vi måste säkerställa huset. Bygga ett staket mot vattnet etc.... han skrattade och sa; -Ta det lugnt, det lär dröja mer än 1,5 år innan pyret är ute ur magen och börjar gå...

Då blev jag så otroligt lugn. Nu tänker jag inte på någonting, mer än att jag är orolig för om barnet kommer att vara sjukt. Hur det kommer att se ut (hoppas att han/hon inte får min näsa) och så längtar jag tills jag kan börja hårdträna igen. Saknar träningen så att jag nästan gråter. Men måste börja gå, kan ju inte bara ligga och sova så fort jag kommer hem!

Jag skulle behöva bli lite mer som du! Så skicka över lite energi och pigga upp mig, snääällaaaa!!!! Skrattande   
  • Aprilia1977

Namn på bebisen, vet knappt om jag vågar på mig något, men förra gången skulle det bli en Måns eller Maja! Så nu får vi väl vänta lite tills RUL, innan vi börjar drömma/hoppas/längta/glädjas!

• Xericax
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...
    Det låter som ett trevligt gravidsymtom, det vill jag också ha! Just nu orkar jag ju inte ens med disken. Viljan finns, jag tänkte ju baka brownies, och jag vill sticka fast jag inte kan men jag orkar inget än.
  • NiniMe
    Ja jag känner mig jättestressad över att tiden går så sablans fort, helt plötsligt har man gått in i en ny gravvecka.. Jag har börjat planera hur pojkarna ska ha sitt rum när dom ska dela rum, försöker få det mer iordning här hemma, och bebishörnan är redan klar hahaha.. Ska bara måla gungstolen vit sen är det nästan färdigt hahaah... Vet att det är en evighet till bf men eftersom jag känner att veckorna går så fort blir man lite stressad..
  • Naimis

En av mina bästa vänner fick en dotter i natt 23.42, på skottdagen och allt.

• Sandrina

Jag tycker namn är jättesvårt!!! Det känns som en himla stor grej att bestämma vad någon ska heta, lite ångest, haha! :) Har nästan inga namn på förslag, och min man tycker det känns tidigt att prata om det än, haha! Inte riktigt på samma stadie! :)

Idag säger jag i alla fall hej och välkomen v. 19! :D Och 1 vecka kvar till RUL!

Svar på tråden Augustibebis 2012