• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Fransyskan! Jag vet exakt hur det känns, de där spruckna blodkärlen får jag med så fort jag kräx, och jag nådde sådär illa till v 16. Nu i v 18 kräx jag knappt något längre, bara efter stark mat. Hoppas det vänder för dig!

• natlup

måste bara rekommendera en underbar salva som funkar strålande mot torr hud eller mot munsår.. Libero zinc cream för barn.

Helt underbar salva/kräm nu under förkylnings-tider när man snyter sig väldigt ofta så blir man ju lite extra torr på näsan. Denna salva fungerar alldeles strålande! 

• natlup
    Sandrina skrev 2012-03-01 09:16:30 följande:
    Jag har också en grymt seg förkylning! :(

Har vart förkyld sen förra helgen och det vägrar gå över. Tar näsdroppar men vet att det inte är bra att göra det mer än 10 dagar, men jag överlever inte utan. Har inget minne av att det brukar sitta i så här länge!? Hade lite gravidsnuva innan jag blev förkyld och nu funderar jag på om det är någon slags kombination som gör att det inte går över. :( Kan det vara så eller är det bara en envis förkylning tro!?
    Testa kamomill ånga.  Ta den minsta kastrullen du har.
    Koppa upp vattnet lägg ner 2-3 tepåsar kamomill-te.
    Rör runt.  
    Ställ kastrullen på matbordet och lägg en handduk över dig och andas in ångan. 

krya på dig 
  • natlup
    sowe81 skrev 2012-03-01 10:09:57 följande:
    En av mina vänner fick också en son igår, på skottdagen, men mitt på dagen =) Så nu har dom en födelsedag den 23/13 och en skottdagen. Bra tajming för barnen... eller inte =)
    jag har alltid undrat hur det blir när man föds på skåttår. Registreras de den 29 feb eller blir det 1 mars? 
  • sowe81

Natlup - jag vet faktiskt inte, har inte frågat henne. Men jag skulle gissa att det reggas 29/2 det är ju ändå ett datum, även om det bara är var 4e år. Sen får de väl välja o fira innan eller efter =)

• Sandrina
    natlup skrev 2012-03-01 11:54:44 följande:
    Testa kamomill ånga.  Ta den minsta kastrullen du har.
    Koppa upp vattnet lägg ner 2-3 tepåsar kamomill-te.
    Rör runt.  
    Ställ kastrullen på matbordet och lägg en handduk över dig och andas in ångan. 

krya på dig 
    Tack så mycket, ska prova det ikväll!!
  • lovisen01

Var ett tag sen jag skrev, men jag läser här varje dag, spännande höra hur det går för er. Jag var hos sjukgymnast idag för att se om det är foglossningar eller något annat jag har ont av. Men det var foglossningar, plus en disk som skjutits in eller vad det nu var. Fick iaf några övningar att göra som ska stabilisera och stärka ryggen och bäckenet, så får vi se hur det går. Har så jäkla ont ibland så jag vet inte vad jag ska göra, inget funkar. Kommer ihåg hur det var sista 2 månaderna under förra graviditeten, hur ont jag hade och hur jag lovade mig själv att aldrig mer bli gravid. Men men, jag vet ju att det går över, men jag är inte alltid så glad och positiv när jag hela tiden har ont. 

Sitter och småäter osaltade nötter här på jobbet. Skulle kunna äta hela tiden, men det går ju inte :p Några fler som är hungriga konstant? Några tips? Tycker jag äter nyttigt och bra mellanmål osv, men är hungrig konstant ändå.  

• fru Elle

DetGodaLivet, fina namnförslag. Vi har ju en liten Harry och jag gillar det namnet mycket. Folke heter en kille på dotterns förskola och Folke har en bror som heter Albert.

Vi kommer nog inte ta tag i namn innan vi varit på RUL och vet om det är en kille eller tjej. Är hemma och vabbar nu om sonen hinner bli feberfri idag så blir det nog ett besök på mässan imorgon.

Svar på tråden Augustibebis 2012