• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-03-01 12:53:57 följande:
    DetGodaLivet, fina namnförslag. Vi har ju en liten Harry och jag gillar det namnet mycket. Folke heter en kille på dotterns förskola och Folke har en bror som heter Albert.

Vi kommer nog inte ta tag i namn innan vi varit på RUL och vet om det är en kille eller tjej. Är hemma och vabbar nu om sonen hinner bli feberfri idag så blir det nog ett besök på mässan imorgon.
    Oh då får du skvallra sen om vad det fanns för bra. Jag tänkte ha min femåring med mig, han ser fram emot resan jättemycket och oroar sig lite för att mamma ör sjuk, men jag har LOVAT bli frisk (dvs får väl bita ihop och dopa mig med alvedon annars...det är först på söndag så lär väl bli bättre i alla fall).
  • 14mars

Hur känns det när bebisen rör sig i magen. Jag börjar tro att det är bebisen jag känner. Det känns som att något liksom smeker huden inifrån, lite kittlande känsla fast ändå inte, svårt att förklara :P

• Sandrina

Det här med vagn, jag är inne på en Brio Happy med endas med liggdel!! Då jag inte tycker lika mycket om sittdelen som liggdelen tänker jag att man köper en ny vagn då istället när det är dags.

Men hur länge använder man liggvagnen egentligen och när går man över till sittvagn?

• Kampis

Väldigt olika, En del byter jättetidigt 3-4mån. min dotter hade den tom 7 månader.

• Naimis

Sandrina- Beror på hur sittdelen ser ut. Är den en sk ergonomisk kan van byta vid 4 mån annars rekomenderas de att man väntar till 6-7 mån. Finns de ingen vagn du gillar både ligg- och sittdel på?

• Sandrina
    Naimis skrev 2012-03-01 13:53:39 följande:
    Sandrina- Beror på hur sittdelen ser ut. Är den en sk ergonomisk kan van byta vid 4 mån annars rekomenderas de att man väntar till 6-7 mån. Finns de ingen vagn du gillar både ligg- och sittdel på?
    Okej. Att behöva köpa ny vagn efter 4 månader känns ju kanske lite drygt, men 7 låter mer överkomligt och vad jag kanske hade tänkt.

Jag har precis börjat kolla, så man kanske får ge det lite tid! Men har inte hittat någon annan liggvagn jag gillar, ÄN! Det kanske dyker upp! :)
  • DetGodaLivet
    Sandrina skrev 2012-03-01 13:20:52 följande:
    Det här med vagn, jag är inne på en Brio Happy med endas med liggdel!! Då jag inte tycker lika mycket om sittdelen som liggdelen tänker jag att man köper en ny vagn då istället när det är dags.

Men hur länge använder man liggvagnen egentligen och när går man över till sittvagn?

Jag brukar använda liggvagn i alla fall ett år. Det är den mest ombonade vagnen för barnet att sova i, så för alla de tillfällen då barnet i huvudsak sover i vagnen använder jag den gärna så läge barnet får plats. Det finns ju en ryggplatta att fälla upp om de vaknar mitt i långpromenaden och vill sitta.

Sittvagn brukar jag använda från ungefär halvåret, för de tillfällen då det känns mer praktiskt. 

Gillar inte dåliga kompromisser utan har gärna en av varje.  
  • Tesdy
    natlup skrev 2012-03-01 12:00:19 följande:
    jag har alltid undrat hur det blir när man föds på skåttår. Registreras de den 29 feb eller blir det 1 mars? 
    Det registreras på den 29/2, jag har nämligen en kompis som fyllde 9 år igår (36/4). Hon är registrerad på den 29/2 även om det bara är vart fjärde år, sen är det upp till föräldrarna att bestämma vilken dag dom firar på dom andra tre åren.
  • fransyskan
    Ellenbmt skrev 2012-03-01 11:48:26 följande:
    Fransyskan! Jag vet exakt hur det känns, de där spruckna blodkärlen får jag med så fort jag kräx, och jag nådde sådär illa till v 16. Nu i v 18 kräx jag knappt något längre, bara efter stark mat. Hoppas det vänder för dig!
    Vad skönt att det inte bara är jag som ser/har sett alldeles prickig ut! Skrattande
    O Hanna O skrev 2012-03-01 11:17:03 följande:

Inte varit hungrig sen jag + ade...men tvingar i mig mat...men ser det som min dagliga kamp! just nu...men jag hoppas att det vänder snart! Det värsta är att man inte är sugen på något!

Jag är absolut hungrig... men precis som du aldrig sugen på något. Har knappt ätit en endaste bit choklad sedan slutet av december och förutom min IKEA semla så smakar allting bara konstigt. Nästan surt, om någon förstår hur jag menar.
  • Ellenbmt

Järnsmak i munnen förstör det mesta man är sugen på...

Svar på tråden Augustibebis 2012