• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet

Jag är så snablarns förkyld alltså! Helt utraderad!

Måste blir frisk till helgen, ska på barnmässan i GBG.

Är det någon som ska dit redan på fredag så kan ni väl berätta vad ME&I hade för aktivitet? Jag bhoppas de ska ha sin fiskdamm igen (fiska hemligt plagg för 100 spänn).     

Förresten har jag ett nytt namnförslag på min lista om det inte blir Harry som vi tänkt. FOLKE! Då kan han gista sig med Estelle.  

• Sandrina

Jag har också en grymt seg förkylning! :(

Har vart förkyld sen förra helgen och det vägrar gå över. Tar näsdroppar men vet att det inte är bra att göra det mer än 10 dagar, men jag överlever inte utan. Har inget minne av att det brukar sitta i så här länge!? Hade lite gravidsnuva innan jag blev förkyld och nu funderar jag på om det är någon slags kombination som gör att det inte går över. :( Kan det vara så eller är det bara en envis förkylning tro!?

• Kampis

Jag tycker det där med namn är svårt. Innan vi blev gravida första gången hade vi en massa förslag, sen när det väl blev dags att börja diskutera kom vi bara fram till två killnamn varav ett mer intressant, Adam, och typ tre tjejnamn som sambon inte riktigt kunde tänka sig nåt av det. Isabelle, Lovisa, Emma

Vi gilar inte såna gammaldags namn alls, och vi vill inte bestämma ett namn som många gör "blir det en kille ska han heta det, en tjej det"  . Utan se vad det är för individ som kommer ut först. Jag skulle inte klara av att döpa nån som man inte har träffat ännu... känns liksom.. konstigt.

Som tex dotterns namn, Moa. Jag föreslog det tidigt men han slog bort det direkt, och sen pratade vi inte mer om det överhuvudtaget. Sen när hon var två dagar gammal kom han och sa " Jag gilla ju egentligen inte namnet, men hon ser verkligen ut som en Moa". Nu tycker han självklart att det är ett fint namn  och det passar henne jättebra.

Denna gång ha vi inte yttrat ett ord om namnförslag. 

• Sommaren12

Kan säga att storstädningen satte sina spår, har så ont i ryggen idag att jag knappt kom ur sängen. Kan inte böja mig framåt... :( och dödstrött eftersom jag sovit dåligt. Nästan så jag struntar i dagens föreläsning...
    Aprilia: jag är inte så full av energi direkt, men det behövdes göras å det e typiskt mig att alltid köra ett storrace istället för att ta lite då och då, det är så skönt när det e färdigt. Förutom ryggen nu då... Hoppas det går över när jag kommit igång lite mer med styrketräningen.

• NiniMe

Jag har börjat känna av tröttheten igen, de sticker i ögonen så trött man blir.. Så nu har jag börjat käka mina järnpiller och lite extra vitaminer och tack för att det hjälper

• sowe81
    Naimis skrev 2012-03-01 09:06:36 följande:
    En av mina bästa vänner fick en dotter i natt 23.42, på skottdagen och allt.
    En av mina vänner fick också en son igår, på skottdagen, men mitt på dagen =) Så nu har dom en födelsedag den 23/13 och en skottdagen. Bra tajming för barnen... eller inte =)
  • annika81

Har haft huvudvärk varje förmiddag nu,senaste veckan, är det ngn mer som har det? Äter både extra järn och vitaminer. 

• Tesdy
    oxle bo skrev 2012-03-01 07:23:12 följande:
    Gaa sitter på bussen, RUL 8:30. Nervös..
    Åh spännande.

Det här med namn är vi inte riktigt hemma med ännu, men dottern vill gärna att det är en lillebror i magen och att han skall heta Teo. Lite extra gulligt med tanke på att hon redan har en lillebror, man hade ju kunnat tänka sig att hon då hellre hade velat ha en lillasyster. Men inte då.
  • fransyskan

Godmorgon allihopa!

Någon mer som verkligen längtar efter att det här ska börja kännas bättre rent fysiskt?

Jag är astrött efter jobbet. Kommer hem, äter och sitter i soffan och ser på repriser av Buffy (på dubbad franska!) tills jag, vid åtta-tiden, somnar. Har jag riktig tur (5 dagar av 7) så kräks jag lite innan jag får somna. Nästa morgon vaknar jag, går till jobbet och hela dagen går ut på att äta lite och ofta så jag inte ska kräkas på jobbet. Och så hem igen. Hart  vart så här senaste sex-sju veckorna och jag blir så less, så less...

Sedan hjälper det verkligen inte att små, små blodkärl gått sönder över hela ansiktet (pga att jag spyr så mycket) och jag ser helt knäpp ut... tänk er att man låter en dagisklass pricka en i ansiktet med små röda pennor Skrikandes

Jaja, hoppas ni andra har det bättre!

• Tesdy

Appråpå mat, är det någon mer än jag som har problem med att äta mat?? Frukt är absolut inga problem för mig, men jag är aldrig hungrig och på kvällen när middagen skall ätas så äcklas jag nästan av all mat just nu.
    Jätte jobbigt, för även vid lunchen så tvingar jag i mig maten jag har över sen dagen innan.
    Men jag kan väl knappast leva bara på frukt heller...

Svar på tråden Augustibebis 2012