• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-08 11:49:51 följande:
    NiniMe: intressant! ....och lite skrämmande Förvånad
    Du ska inte se det som skrämmande, se det som en ny resa i livet, en helt naturlig resa, se det som en utmaning... Jag mena inte o skrämma, tänkte bara att det kan vara bra o veta hur det kan vara och kännas och att allt är normalt...
  • NiniMe
    NiniMe skrev 2012-03-08 11:53:13 följande:
    Du ska inte se det som skrämmande, se det som en ny resa i livet, en helt naturlig resa, se det som en utmaning... Jag mena inte o skrämma, tänkte bara att det kan vara bra o veta hur det kan vara och kännas och att allt är normalt...
    Det var min tanke när jag fick reda på om denna labyrint, det var liksom skönt att få det bekräftat, alla känslor och berg och dalbana man åker, att det är normalt...
    Jag vet inte om jag kände det mer än någon annan eftersom jag fick barn så tätt, och därmed gick runt i två labyrinter samtidigt...
  • Kampis

När jag hämtade dottern på dagis inna började jag grina..

Hon är väldigt framåt och tuff av sig, men samtidigt osäker när det ska göras nya saker.
    Likaså vil hon inte kissa på dagis, hon är blöjfri om dagarna men där börjar hon gråta och vill inte kissa, sen när on väl sitter går det jättebra och hon blir lad när det kommer kiss. Så idag skulle de ha "minispa" och de skulle bada, direkt när hon såg baljan bröt hon ihop, för hon ville bada - men inte kissa innan!
    Likaså innan när en av fröknarna sagt "titta en kisse" blev hon jätteledsen för hon trodde hon skulle kissa...

hela grejen är jättekonstig, för hemma älskar hon att kissa på toan och vill göra det hela tiden, likaså vid hämtning/lämning på dagis går vi ju med henne och då kissar hon gladeligen. Men inte med fröknarna.. trots mycket pepp och uppmuntran      

Nu till varför jag börja gråta då.  Ungefär så här gick samtalet:

- mamma jag badade inte
    -Varför inte då?
    -  För att jag var ledsen
    - varför var du ledsen då? varför ville du inte kissa?    
    -För att du inte kom   

Hon tittade rakt på mig och var gravallvarlig, stackars lilla tjej.

• Tesdy
    Kampis skrev 2012-03-08 12:25:44 följande:
    När jag hämtade dottern på dagis inna började jag grina..

Hon är väldigt framåt och tuff av sig, men samtidigt osäker när det ska göras nya saker.
    Likaså vil hon inte kissa på dagis, hon är blöjfri om dagarna men där börjar hon gråta och vill inte kissa, sen när on väl sitter går det jättebra och hon blir lad när det kommer kiss. Så idag skulle de ha "minispa" och de skulle bada, direkt när hon såg baljan bröt hon ihop, för hon ville bada - men inte kissa innan!
    Likaså innan när en av fröknarna sagt "titta en kisse" blev hon jätteledsen för hon trodde hon skulle kissa...

hela grejen är jättekonstig, för hemma älskar hon att kissa på toan och vill göra det hela tiden, likaså vid hämtning/lämning på dagis går vi ju med henne och då kissar hon gladeligen. Men inte med fröknarna.. trots mycket pepp och uppmuntran      

Nu till varför jag börja gråta då.  Ungefär så här gick samtalet:

- mamma jag badade inte
    -Varför inte då?
    -  För att jag var ledsen
    - varför var du ledsen då? varför ville du inte kissa?    
    -För att du inte kom   

Hon tittade rakt på mig och var gravallvarlig, stackars lilla tjej.
    Hua sånt skär i mamma hjärtat... Jag höll på att börja grina nu när jag läser detta. Fick ett enormt behov efter mina trollungar... Vill krama dom NU...
  • Tifan

Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...

• Tesdy

Något otäckt som jag känner just nu... Var nyss på toa och kissade och nu känns det alldeles svullet och som om det trycker utåt åt fel håll.
    Jag har varit inne på toa igen för att känna med fingret så att det känns ok i bebisutgången så att säga och det gör det, men det är mot kissutgången som jag känner mig svullen nu. Någon som har någon erfarenhet om detta??

Tifan: Det är en typ av sammandragning som du känner i livmodern. Det är fler här inne som beskrivit det på samma sätt.

• Kampis

Tifan: Vi kör på som vanligt (lika sällan som vanligt enligt min sambo ;) ) intetänke vi leva i celibat i ett halvår :)

Tesdy: Så kändejag det när jag hade UVI , visserligen efter förlossningen och jag har aldrig haft det innan eller efter, men du kanske skulle kolla upp det efytersom UVI inte är bra under grav?

• Tesdy

Kampis: Jag skall ringa MVC bara väntar in deras telefontid som börjar nu 13:30, tack det kan det säkert vara.

Svar på tråden Augustibebis 2012