• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-03-08 09:56:01 följande:
    Tack för de fina orden! Är nog lite hormonsvajig idag. Gråter nu för andra gången denna morgonen.
    Älskar det lilla livet inom mig så fruktansvärt mycket. Vill att h*n ska få det allra bästa. Tror jag oroar mig en del eftersom min bästa vän och hennes pojkvän nyss separerade. De har en pojke på snart två år. De var så himla kära och lyckliga när de väntade barn och nu pratar de bara skit om varandra. Tror vårt förhållande är starkare än deras, allt gick så snabbt när de träffades, jag och min pojkvän har varit tillsammans i nio år och redan gått igenom tuffa grejer som gjort oss starka och trygga i varandra men ändå är jag livrädd för att barn ska förändra allt.
    Det är väl bara en sån dag...  
    Läs NiniMe's inlägg när det känns kasst i framtiden. Det var på pricken bra förklarat. Och jag håller med; det kommer vara tufft, men man kommer igenom det om man är öppen och villig att jobba med varandra. Ibland får man kanske göra saker för husfridens skull, ibland får man inse att den andra föräldern kanske är tröttare, och man ska givetvis förvänta sig samma omtanke tillbaka.
    Det finns mycket som kan göra att man glider ifrån varandra när man får barn; jag och mitt ex. gjorde det absolut. Det var saker som inte märkts så mycket innan som gjorde stor skillnad, ex. ansvar och egnagemang i barnet. Detta hade nog kunnat räddas om vi båda hade kunnat prata om det och unna den andra egentid, sömn osv. istället blev vi två motpoler som bara såg orättvisorna mot oss.

Man måste faktiskt inte vara bäst jämt, och visst finns det par som enbart utstrålar lycka och som alltid har det jättebra; men vanligare är nog att man har det för jävla tufft ibland, men man håller ihop för att man faktiskt i grund och botten älskar varandra.
  • Sandrina

Nu har jag vart på RUL! Skrattande

Det såg bra ut och allt var där det skulle!

Så lycklig över att äntligen fått sett min lilla, friska bebbe! Hjärta

• Kampis

Vad kul Sandrina!

vad avis jag blir, har 2 veckor kvar tills vårt :(

• Sommaren12

Nu har jag varit på VC och tagit prover och sett en astöntig rena-spektakel-morsan samt ligger här och känner på sparkarna i magen. Alla dåliga tankar är som bortblåsta och jag bölar för tredje gången idag. Av lycka för att jag ska bli mamma. Herregud va svajig jag är idag. Upp och ner ner och upp!!

• 14mars

Andra dagen på VFUn och så får jag vara hemma för att jag har gått och blivit sjuk, ont i halsen och feber.. Känns inte så bra! Kan det vara någon fara för bebisen när man har feber?

• Stövelkatten
    14mars skrev 2012-03-08 11:07:59 följande:
    Andra dagen på VFUn och så får jag vara hemma för att jag har gått och blivit sjuk, ont i halsen och feber.. Känns inte så bra! Kan det vara någon fara för bebisen när man har feber?
    Nix. Så länge den håller sig normal.

(saknar VFU, det är det bästa med hela utbildningen)
  • Novixi

Grattis Sandrina till det lyckade RUL:et! Glad

Idag har jag också varit och tittat på vårt lilla knyte i magen! Underbart!! Solig

Det var en livlig liten bebis som bodde där och liten rullade och suttade på tummen en hel del så BM hade svårt att mäta emellanåt. Hihi! Hjärta

Men allt såg jättebra ut och jag blev "bara" flyttad 8 dagar så nytt BF är 8/8! Glad

Helt underbart att fått sett bebis, trots att jag har en son sedan tidigare blev jag förvånad över hur verkligt det blir när man ser de små liven! Att det verkligen är en liten människa som bor i just min mage!  Hjärta

• NiniMe

Påtal om olika känslor osv under graviditeten.... När jag gick min Doulautbildning så pratade vi mycket om det här om känslor och saker som händer under graviditet och föräldrarskapet som att när man blir gravid, man påbörjar en resa i en labyrint,

Läs detta så förstår ni hur jag menar....
    http://forlossningskonst.wordpress.com/2011/09/27/resan-ut-ur-labyrinten/

När jag fick reda på denna labyrint så kände jag igen mig till 1000 och det var nästan lite obahgligt på ett bra sätt.. Man fick liksom reda på att man var normal i den känslomässiga vilsenheten...
Svar på tråden Augustibebis 2012