• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Tifan skrev 2012-03-08 12:45:04 följande:
    Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...
    Självklart har vi sex, när det känns som att man har lust. Och dina smärtor är nog sammandragningar, men kanske inte så kraftiga? Om det inte är skönt med penetrerande sex så kan ni väl göra andra saker? För farligt är det ju inte, tvärt om.
  • pixel3
    Tifan skrev 2012-03-08 12:45:04 följande:
    Inte för jag vet om vi har diskuterar sex här förut men måste fråga... Har ni det fortfarande? Om ni har det, är det någon som får som mensliknade smärtor i livmodern? Kan inte säga att det känns som SD men jäkligt obehagligt är det.... Och sen har jag foglossning så det är ingen höjdare där av heller...
    Min lust försvinner från och till. Men när jag har det så kan jag då samma känslor som du. Men det går över efter ett tag..
  • Albasmamma

Grattis till Sandrina och Novixi!

Jag har också varit på RUL idag, åh så underbart. Ett tickande hjärta och en jätteduktigt BM som var väldigt noggrann och förklarade allt och hon såg en liten snopp Glad Jag var såå nervös innan men precis som du skriver Novixi så blir man helt tagen även om man har barn sen tidigare. Det blir så verkligt! Och jag har moderkakan i framvägg precis som jag misstänkte, därför jag inte än känt så starka puffar. Blev flyttad tre dagar, så nu har jag BF 2 aug.

• Helenaa

alltså jag är helt betagen av RUL igår. Även om jag varit med om det 2 ggr tidigare så kom det en liten tår igår....tänk att jag har en liten i magen :)

Moderkakan var överst i livmodern, tydligen bästa stället enligt BM, så varken i bakvägg eller framvägg.
    Försökte komma ihåg måtten på det hon mätte...men minns bara att mellan öronen var det 45 mm :)
    Vi fick se en jättehäftig stillbild (dock glömde hon ju fota den....) och det var rakt framifrån ansiktet. Trots att det var 2D så såg man munnen, näsan och ögonen :) shit så häftigt.
    Var också skönt att jag blev tillbakaflyttad å hade gått längre än va ja trott....är psykiskt ;)
    Bäbis låg även med huvudet på vänstra sidan och fötterna åt höger, så de kan ju förklara att jag känt den mer på högra sidan.
    VAD JAG ÄR LYCKLIG NU!!!!!!

• DetGodaLivet
    Tesdy skrev 2012-03-08 13:05:26 följande:
    Något otäckt som jag känner just nu... Var nyss på toa och kissade och nu känns det alldeles svullet och som om det trycker utåt åt fel håll.
    Jag har varit inne på toa igen för att känna med fingret så att det känns ok i bebisutgången så att säga och det gör det, men det är mot kissutgången som jag känner mig svullen nu. Någon som har någon erfarenhet om detta??

Tifan: Det är en typ av sammandragning som du känner i livmodern. Det är fler här inne som beskrivit det på samma sätt.
    Svullen i underlivet = normalt grav.symptom. Brukar komma och gå tycker jag. Mest mot slutet av grav. 
  • TheMaraja

Hej alla,

Jag har legat lite lågt i en månad nu. Har inte haft det så skoj. Vi gjorde ju KUB för fyra veckor sedan och fick inte alls det resultat som vi ville. Risken var 1:40 för DS och vi fick nog en chock. Bestämde där och då att vi skulle gå vidare med fostervattenprov. Jag har alltid sagt att huvudanledningen till att jag gör KUB är för att om något inte är som det ska så vill jag veta det så tidigt som möjligt, och då kändes det som att fvp var enda vägen för att verkligen få veta. Det blev tre långa veckors väntan på provet, mycket tankar, funderingar och känslor. Allt sattes på paus kändes det som.

Vilket fall var vi där förra veckan och igår kom brevet hem Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Allt såg bra ut och dessutom kunde vi logga in på hemsidan och se att det är en liten pojke vi väntar. Så otroligt roligt och mysigt. Vi firade ordentligt hemma sen med gott att dricka och äta.

Jag var väldigt nervös inför fvp men det gick jättebra. Själva ingreppet kändes inte alls och jag kände inte något alls efteråt heller. Jag varken blödde eller läckte fostervatten så det kändes skönt. Vilade i två dagar sen var allt som vanligt igen.

Nu ska jag verkligen njuta av resten av den här graviditeten. Jag är överlycklig just nu allt såg så bra ut som det kunde. Sen är det ju mycket annat som kan gå fel ändå, men det tänker jag inte oroa mig för innan jag behöver.

Nu återstår bara ett problem, att komma på pojknamn. Vi var så säkra på att det skulle vara en tjej så vi har knappt ens funderat på pojknamn men det är ett väldigt litet problem....

• Albasmamma

TheMaraja: Tuff period att bara gå och vänta på svar, men så skönt att höra att ni fick positiva besked! Kram

• RockTheRebell

Hej hej! Jag har ocså plötsligt lite svullnadskänsla ungefär vid/i inre bl.läpparna. Kom igår. Vårt sex har vart stilla i 2,5 vecka eller nåt. Blev lite creepy när halva jag var full i blod -uscha-. fast det var bara från nåt kärl men det var en hel del. Så det har inte vart så suget sen dess hehe. Men lusten kommer och går annars. När han är borta är jag givetvis jävligt sugen.. hahaha. Men han är så underbar. Inget tjöt nånstans. Massa mys o pussande utan nån "baktanke" eller hur man ska formulera det. Idag är nog iinte bästa dagen dock. Han har haft en lång dag och jobbig begravning på det.. :(

• Hejåhå

TheMaraja: åh vilken lättnad ni måste känna. Fy, kan inte ens föreställa mig den väntan. Blev alldeles tårögd när jag läste. Härligt!!!

• Sommaren12

TheMaraja: Vilket litet solskensslut! Hade med blivit rädd för 1:40, skönt att ni fick bra resultat sen å en liten pojkpresent på köpet! ;) Njut nu och välkommen tillbaka i tråden! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012