• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind
    LiJon skrev 2012-03-10 11:48:56 följande:
    Åh, vad mysigt med kaniner och ungar! Födde upp dvärgvädurar när jag var yngre och blir alltid kaninunge-nostalgisk när det börjar dofta vår ute

Här knallar det på, gick in i vecka 18 igår enligt nya RUL-beräkningen. Är dock sjuuukt orolig och deppig, tredje dagen idag som jag inte har känt av bebisen Har ju känt flera gånger om dagen senaste veckorna och till och med utanpå, nästan så fort jag satt/lagt mig ner. Och nu nada. Tyckte jag kände några konstiga ryckningar därinne igårkväll, men liksom bara bak mot tarmarna... Jättekonstig känsla. Tänker om bebisen vänt på sig på något vis och mest sparkar inåt så att det inte känns lika tydligt? Jag som sett framemot RUL nummer 2 nu i veckan börjar bli lika orolig som inför det första. Vill ju inte använda dopplern för mycket heller, men känner jag inget idag blir det nog så ändå.
    Ja men visst är det så! Så mysigt med små pälsbollar till våren. Jag har dvärgvädurer med rex, satin och satinrex päls. Och det blev i alla fall två lyckade parningar, så förhoppningsvis blir det smått om några veckor.

Det är säkert ingen fara alls! Så är jag med emellanåt och då nojjar jag så otroligt och blir så negativ. Men bebisen har säkert bara ändrat ställning så den sparkar inåt istället som du skriver. Veckan som kommer lär du känna bebisen igen tror jag! Vilken dag har du RUL?
  • Ellenbmt

14mars - ullared var det jag som skrev om!
    Gav runt 15 kr för kudden, 39 för vagnbäddset, 119 för spjälskydd. Babygym låg på 300-500 och badstol 39kr tvättlappar va väl 5 för 10 tror jag....

• 14mars

Ellenbmt: Billigt! Tack för svaret! Vi ska nog åka ner i mitten av maj :)

• Millas

Jag fick en amningskudde sist men använde den inte. Tyckte det var bökigt och jobbigt bara. MEN den är gudomlig att ha mellan benen på natten nu när man är gravid och har foglossning.

• DetGodaLivet

Jag har aldrig använt amningskudde mycket, köpte ingen senast och skulle inte köpa nu om jag inte hade fått ärva en. Men en del anväder dem mycket, beror lite på hur man föredrar att amma. Jag ligger helst och ammar. Vi har perfekt soffa för det också...stor bred och lagom hård.

• DetGodaLivet

Jag har handlat massor till bebis idag: kläder (10-20kr/plagget) spjälskydd (10kr) kudde och täcke till vagn (15kr) o ett halvt paket engångsblöjor (25 kr) . 

Bästa fyndet var Babybjörn Balance babysitter (http://www.babyshop.se/babysitter-balance/p/13527#filter-3 ) i svart med pepitarutig sits´+ lekbåge för 125 spänn. Det är ungefär en tiondel av nypriset. Hade tänkt köpa min kompis men hon hade nog velat ha mer för sin. 

Köpte även mammatights till mig och lite annat. Tyvärr inga svarta jeans som jag sökte. Fanns inte heller bärsjal eller elektronisk babyvakt men det är ju många loppisar kvar på säsongen än.   

• eightythree
    Noli skrev 2012-03-10 11:50:18 följande:
    Grattis till lyckat RUL! Vi har precis samma vagnfunderingar som ni, då storebror kommer att ha precis fyllt 3 år när lillebror anländer. Sonen är verkligen inte mycket för att gå längre sträckor själv, men sådant kan ju ändras på ett halvår förstås. För oss lutar det åt att köpa en billigare syskonvagn begagnat för promenader till och från förskolan osv., även om vi vet att vi nog bara kommer att använda den ett kort tag innan det blir att sälja vidare. Svårt att veta vad som blir bäst!
    Ja, det har jag också varit lite inne på. Men finns det bra billiga där man kan ha bebis i insats mot sig? Har du hittat ngn bra modell?
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-03-10 14:42:15 följande:
    Tack mammsen för listan! :) fler får gärna fylla på! :)

Är amningskudde bra att ha?

Det enda jag köpt är spjälsäng (IKEA-erbjudandet) med madrass och en affisch (väldigt nödvändigt ;)) att hänga ovanför. Inga kläder alls än. Kommer nog bara köpa lite grann, räknar med att man kommer få massor! ;)

Är såna där nattlampor eller vad de heter bra?

Ja är det första barnet kommer ni säkert få massor. Bara att tacka och ta emot. 

Själv är jag en så hemsk människa att jag absolut avskyr att få bebiskläder i present (även kläder till de äldre). Man får massor som är helt i någon annans smak och känner sig skyldig att använda dem *ryyys*. Svärföräldrarna har vi bett att ge strumpor eller pyjamas om de vill ge kläder med motiveringen att "de har ju så mycket". Ärliga uppfattningen är att jag inte vill ta på mitt barn kakhifärgade hängslebrallor med broderade möss eller vad det nu är men det är ju hemskt oartigt att säga så. De har fattat vinken i alla fall.

Morsan har samma smak som jag och far min har fattat på egen hand att jag inte vill ha klädpresenter utan köper galonkläder, träningskläder och gympaskor åt barnen. 

Från andra runtomkring tycker jag inte man har fått så mycket till de yngre barnen det var värst med det första då alla skulle ge.

• Ellenbmt

Jag gillade amningskudden för jag pillar mkt med annat när jag ammar. Typ läsa en bok eller nåt...

• Tifan

Min ammnings kudde var guldvärd förra gången :) min son hade den även som babynest den första tiden o har haft den av o till hela tiden :) sydde en själv, tyckte att de andra var så dyra :)

Svar på tråden Augustibebis 2012