• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tina lind
    DetGodaLivet skrev 2012-03-10 17:50:20 följande:
    Jag har aldrig använt amningskudde mycket, köpte ingen senast och skulle inte köpa nu om jag inte hade fått ärva en. Men en del anväder dem mycket, beror lite på hur man föredrar att amma. Jag ligger helst och ammar. Vi har perfekt soffa för det också...stor bred och lagom hård.
    Nej precis allt beror ju på hur man ammar och det är ju inte lätt att veta på förhand!

Vilken skön soffa! Jag låg och ammade på nätterna men kunde inte göra det på dagen. Iof hade det nog gått i min soffa för den är rätt så djup men när jag låg ned så rann det så otroligt mycket ur bröstet som bebisen inte sög på, mer än om jag satt och då blev det så otroligt bökigt med handdukar...(i sängen hade jag alltid fyra handdukar redo + en att "binda in tutten i" :P)Kändes som jag alltid luktade sur mjölk eller bebiskräks :P Ny tröja precis innan jag skulle iväg hem till någon och ändå hann det bli kräks eller mjölk på...

Vad mycket bra du hade handlat också! bytardag eller? Vilket otroligt bra pris på babysittern!
  • fru Elle

DetGodaLivet, det var bra fynd, speciellt BabyBjörn babysittern. Vi har haft en till våra barn och kommer plocka fram den igen.

Amningskudde har jag inte haft, men vi har tre avlånga kuddar som är 50 x 90 cm som jag har använt. De jag känner som har haft en amningskudde har främst använt den när barnen ska börja sitta och ha runt dem ifall de ramlar.

• Tina lind

Är det någon mer än mig som tycker avgaser och bensin från bilar luktar oerhört gott nu? Jag tycker det alltså inte när jag inte är gravid men nu doftar det ljuvligt! Tycker spolarvätska luktar väldigt gott också.

Nu ska jag sätta mig i soffan och vila lite. Hoppas ni får en fin kväll :)

• DetGodaLivet

Haha det har jag också min kudde till, sittstöd alltså. De är perfekta till det.

fru Elle skrev 2012-03-10 20:38:33 följande:
    DetGodaLivet, det var bra fynd, speciellt BabyBjörn babysittern. Vi har haft en till våra barn och kommer plocka fram den igen.

Amningskudde har jag inte haft, men vi har tre avlånga kuddar som är 50 x 90 cm som jag har använt. De jag känner som har haft en amningskudde har främst använt den när barnen ska börja sitta och ha runt dem ifall de ramlar.

• mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-10 14:42:15 följande:
    Tack mammsen för listan! :) fler får gärna fylla på! :)

Är amningskudde bra att ha?

Det enda jag köpt är spjälsäng (IKEA-erbjudandet) med madrass och en affisch (väldigt nödvändigt ;)) att hänga ovanför. Inga kläder alls än. Kommer nog bara köpa lite grann, räknar med att man kommer få massor! ;)

Är såna där nattlampor eller vad de heter bra?
    Amningskudde är nog den enda "onödiga bra att ha saken" jag inte haft, jag tänker dock köpa en till denna graviditeten,, Många köper dem när magen blir stor och tung och man gärna vill ha något mellan knäna när man sover ect, det tänker jag testa, annars fungerar det ju med en tjockare kudde =)
    Sen är jag osäker på hur mycket jag kommer använda den när jag ammar :/ Jag ammade sittandes/liggandes/ståendes och när jag dukade osv,, Och eftersom det är viktigt att hålla barnet rätt och tätt intill kroppen så undrar jag om inte en amningskudde stjälper mer än hjälper,, Någon som vet? Får barnet värkligen rätt vinkel på huvudet när den ligger på en amningskudde??? eller har man amningskudden under det vanliga "greppet" nyfiken 
  • Gadget

Tjejer, har ni fått mjölk i brösten?!?
    Jag låg lite halvt på sidan i soffan och vilade och upptäckte att jag mitt på bröstvårtan hade en liten våt fläck på t-shirten. Såg sedan att det var några mindre intorkade runt om som om tröjan rört sig lite.
    Ska det komma redan? Känns lite creepy...

• mammsen
    Gadget skrev 2012-03-10 21:40:28 följande:
    Tjejer, har ni fått mjölk i brösten?!?
    Jag låg lite halvt på sidan i soffan och vilade och upptäckte att jag mitt på bröstvårtan hade en liten våt fläck på t-shirten. Såg sedan att det var några mindre intorkade runt om som om tröjan rört sig lite.
    Ska det komma redan? Känns lite creepy...
    Ja, jag tog tag i mitt bröst för att kolla (hade fått en mörk fläck på vårtgården) och då kom det ut sådär 4-5 droppar!
    Varav jag ropade på sambon som alldrig förstått vad jag menar när jag försökt förklara att det inte bara är en stråle utan massor av strålar i olika riktningar när man ammar och barnet släpper och det bara sprutar övewrallt.. Kollade andra bröstet med kom ut flera smådroppar där med men de var inte vit/gul färgade utan såg ut som vatten bara.. Förra gången tror jag inte jag märkte av någon mjölk försen runt vecka 30/35 typ..
    Har du med barn innan? 
  • Gadget

Nej, det är första barnet så jag blev lite chockad.
    Tryckte lite försiktigt på bröstet men får inte ut något mer.

• Mamma070912

Rock the rebell: Vi ligger ju väldigt lika, har bf 30de. Vem har du som bm, Eva el Alexandra? Jag har Eva. Hade ju inte inskrivning fören i tisdags så jag vet inte hur många som har bf i augusti här alls.
    Jag går hemma på vårdnadsbidrag med lilla tjejen och jobbar som florist. Nu jobbar jag bara 1-2 dagar i veckan för att dryga ut kassan lite och inte komma bort helt från jobbet. Känns väldigt lyxigt

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
Svar på tråden Augustibebis 2012