• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Mammsen: du är stark! Härligt att se, och underbart att du träffat en man du är lycklig ich trivs med! All lycka till er!

• Sommaren12

Willes mor: ny i tråden? Förlåt men har lite dålig koll. Välkommen isf! :) vad trist att du fick så dåligt bemötande förra förlossningen! :( Usch sånt är jag nervös för... Hoppas verkligen alla här får allt stöd de behöver när det är dags!

• fransyskan
    mammsen skrev 2012-03-14 16:43:16 följande:
    Har alla lika härligt väder som vi???

Jag har suttit ute i trädgården med grannen som är beräknad 6 dagar efter mig och babblat =)
    Barnen har varit ute och lekt och man har fått kisa pga solen som lyser i ögonen!

Härligt med vår, då är det inte långt kvar till sommaren =D 
    Här var vädret underbart. Vi tog lite ledigt från att vara gravida och spenderade hela dagen ute i solen.

Finns ett hundhem nära oss som annonserat om att dom behöver folk som tar ut hundarna på promenad så dit for vi. Stackars jyckar alltså; onsdag morgon och hundarna storlek större hade inte fått en enda promenad på hela veckan. Tur att sambon är stor, han tog deras dogo argentino mix vilket jag inte tror många orkar. (Den var hur snäll som helst men varenda en, oavsett ras, drog ju som bara den.)

Tillbaka till graviditet, så vaknade jag upp vrålhungrig för en timme sedan. Blev det gröt eller macka? Nix, jag ställde mig och gjorde en bönsallad med massa gurka och rädisa och sedan en halv citron som "dressing"... tror att om jag har någon "craving" så är det på sallader.
  • Blomsterfröna

Hur hade ni gjort ang vagn., min dotter är 21 mån när barnet e fött. Hade ni skaffat tvillingvagn?? Första gången jag har tätt mellan barnen så aldrig haft en tvillingvagn

• capy

Nu är det en timme kvar till RUL. Tur att det är på morgonen i alla fall så jag slipper gå hela dagen och oroa mig. Hoppas verkligen på att det ska se lika bra ut som det gjorde på NUPP. Lider så med er som fått negativa besked, kan knappt föreställa mig hur hemskt det måste vara.

Kram på er och lycka till ni andra som också har RUL idag! 

• Kampis

Ansoulut när det blir så tätt =) Om ni kommer ha användning av den vil säga, om ni går på promenader osv.

• oxle bo
    Blomsterfröna skrev 2012-03-15 06:38:04 följande:
    Hur hade ni gjort ang vagn., min dotter är 21 mån när barnet e fött. Hade ni skaffat tvillingvagn?? Första gången jag har tätt mellan barnen så aldrig haft en tvillingvagn
    min son blir 2 år någon månad innan bebbisen kommer, o vi kommer köpa syskonvagn,
    jag har inge körkort, har hund, o går jämt.. + att tösen är 3,5 när bebisen kommer ( räcker med en som går jämt) om de inte blir en stå bräda med???

beklager era RUL, hoppas att bebisarna är riktiga kämpar o fajtas..

o grattis till alla lyckade rul.

blä har inte sovit i natt, vänt på mig hela natten, förkyl. o mår allmänt piss,,
    ska försöka ge barnen frukost
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-03-15 06:38:04 följande:
    Absolut, jag har 15 månader mellan mina pojkar och jag använder fortfarande ibland vagnen och mina pojkar är 2,5 och snart 4.. Skönt o ha den med sig när man ska gå längre sträckor nu... Men visst vi hade ingen bil när tvåan föddes så vi fick gå överallt.. Men jag vet min kompis som har 2 år mellan sina och bil, hon köpte en syskonvagn ändå lite senare eftersom hon kände att dom aldrig kom några längre sträckor till fots
  • Ellenbmt

Min dotter är tre år när nya bebisen kommer. Vi köper syskonvagn av anledningen att jag vill kunna gå långa promenader i höst för att tappa vikt. Annars behövs den nog inte. Man kan ju ha bärsele och ståbräda och mixa som man känner....

Är det någon som vet om man kan träna inkontinens med något mer än knoppningar??

Svar på tråden Augustibebis 2012