• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Självklart ska mna ha en barnmorska man trivs med, men det och hur ofta man träffas behöver ju inte alls gå hand i hand.

Vid första barnet brukar man gå mer tätt, och andra barnet mer glest.

Jag tycker också att det är lite konstigt, det är ju lika stor chans/risk att nåt går fel andra som första gången, och hade gärna gått oftare jag också.

nu är jag orolig för Pixel att hon fick dåliga nyheter igår :( 

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-03-17 15:16:19 följande:
    nu är jag orolig för Pixel att hon fick dåliga nyheter igår :( 
    Jag med... :( Och Strongenough har inte heller skrivit något. Usch då, kan verkligen inte föreställa mig oron!

Har själv lite hjärnspöken nu. Min mamma fick missfall i v 19 där jag är nu och jag tänker mycket på hur hemskt det måste ha varit, nu när min egen tös sparkar för fullt där inne. Kan inte tänka mig hur hemsk saknaden är ifall något skulle gå fel nu. :(

Har nu läst lite om rutiner och det vanligaste i hela Sverige är besök i v 25 efter inskrivningen. Så man kan väl inte klandra dom direkt, de följer ju angivna rutiner, men jag tycker att om man ringer och är orolig emellan där så borde man få komma in.
    Frågor om droger får ju alla så tycker inte det är konstigt heller. Jag var inte riktigt beredd på det "förhöret" på hälsosamtalet så jag kände mig med lite påhoppad även om hon var rar. Undrar egentligen hur många som verkligen har problem som tar upp det där och då? Känns inte som en speciellt bra metod att reda ut sådant på. Fick fylla i nåt lucktest om hur ofta jag dricker alkohol och allt gick så rutinmässigt och hon kändes inte direkt engagerad i frågorna. Vet inte hur det är men det kändes iaf inte som en situation där jag skulle ha erkänt nåt. 
  • Blomsterfröna

Jag stör mig inte eller känner mig påhoppad ang rökning alkohol. Jag gör inget av de , inte när jag e gravid iaf dessutom har jag föräldrar som är alkoliser. Jag tänker bara att det e deras rutiner som dom gör:)

• jguz

Detgodalivet:
    Jag fick oxå fylla i det där pappret. Skrev nej på allt och det kändes nästan som att hon trodde att jag ljög. Jag har aldrig rökt, försökte men kunde aldrig ta halvbloss utan att dö.
    Dricker gör jag heller aldrig, har en pappa som e alkis och har aldrig gillar smaken och jag kan lixom inte dricka nått jag inte gillar ;)

Men i alla fall, så började bm ifrågasätta om jag aldrig dricker ett glas vin till maten eller skumpa på nyår, nej faktiskt inte, sa jag... Och hon tittade på mig med skeptiska ögon. Saken är att min man inte heller dricker eller röker... Trist att man måste förklara och försvara sig och att det inte räcker med ja och nej svar....

• Kampis

ikväll ska vi ha hit min syster med familj, en tjej på 5 och en kille på snart tre. Snacka om att det lä bli livat.. mina höfter höll på att ta kål på mig så jag uppfann ett eget foglossningsbälte : En täckesgjord som man har till hästtäcken :) Tips till er hästtjejer!

• Ellenbmt

Kampis- smart! Ut å leta i stallet på en gång!

• Saftmedbulle
    Sommaren12 skrev 2012-03-16 23:36:16 följande:
    Fler än jag som börjar bli helt glömska och virriga?! Jag glömmer bort ALLT folk säger till mig haha. Mannen retar sej på detta. Tex. skulle han skära grönsaker till tacos idag, visade mig skålarna och undrade om det var tillräckligt varpå jag tydligen sagt att det var lagom. När vi skulle äta gnällde jag över att det var för lite och hade inte alls nåt minne av att han frågat. Såna småsaker HELA TIDEN! Jaja, än så länge är det väl lite gulligt... ;)

Apropå sparkar så kände mannen första sparken igår. Det kändes som en "stöt" tyckte han. Idag fick jag några rejäla kickar när vi tittade på Skavlan. Har precis vant mig vid de små buffarna så tycker dessa rejäla är lite obehagliga, fast på ett mysigt sätt... hmm.. 
    Gravidhjärna, kallas det...
  • LiJon

Tänker också på de som fått dåliga besked, ovissheten måste ju vara hemsk att leva med

Sommaren12; haha, jag är också virrig. Inte bara glömsk, jag tror jag har fått någon typ av afasi också. Får inte fram det jag menar och säger tomat istället för morot och diskmedel istället för hushållspapper.. typ så. helt kortslutning!

Nu har jag en fråga här. Eller jag behöver lite bollplank. Min sambos pappa ringde idag och berättade att han och hans fru vill betala barnvagnen åt oss. Hur gulligt som helst! Men, samtidigt känns det så dumt, vi har ju kikat på en ny vagn för runt 6000:- och det är ju rätt mycket pengar, men de insisterade ändå. Vi KAN ju såklart betala den själva men så tänker jag att tänk vad mycket annat vi skulle kunna lägga de pengarna på? Och lite är det nog en stolthetsfråga, vi är ju vuxna och på ett sätt skulle man ju vilja betala den själv...  Hur skulle ni andra gjort? Har ni fått liknande förslag? Min sambo menar att det är självklart att vi ska tacka ja till det och det är kanske lättare för honom eftersom det är hans föräldrar som erbjudit sig, jag vet inte.

Svar på tråden Augustibebis 2012