• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Jag läcker också när jag hostar etc. Känns inte alls kul.

Härligt dock att läsa om lyckade RUL! Däremot trist att bli flyttad flera dagar och känna oro, jag tycker ni ska prata med er bm om detta.

Jag undrar också hur det har gått pixel?

• NiniMe
    Albasmamma skrev 2012-03-17 07:19:20 följande:
    Jag läcker också när jag hostar etc. Känns inte alls kul.
    Härligt dock att läsa om lyckade RUL! Däremot trist att bli flyttad flera dagar och känna oro, jag tycker ni ska prata med er bm om detta.

Jag undrar också hur det har gått pixel?
    Ja jag satt också och tänkte på henne igår Hjärta
  • Albasmamma

Sommaren: jag är virrig väldigt ofta och har nog varit det i sex år nu bara att vänja dig. Nej så farligt är det inte men tror man har 1000 fler saker att tänka på som förälder än innan. Kul att mannen kände en spark.

• Albasmamma

Oj många inlägg från mig nu men visst var det någon fler med lite oroande rul? Sänder en extra tanke och kram iaf!

• Aprilia1977

Huuu..... jag känner mig pigg, men vaknar 4-5 ggr/natt..... piggare än tuppen!

• DetGodaLivet
    NiniMe skrev 2012-03-17 06:49:12 följande:
    Jag har också fått inkontinesbesvär, skönt o höra att det e fler... Dock var det värst när jag var förkyld, fast jag hade kissat och senare hostade så kom det, nös jag så kom de... Jag går med binda på mig hela tiden.. Drygt är det... Det är inte så mycket nu men det känns bra att ha bindan på, just in case..

Japp samma här. Rätt vanligt grav.besvär vad jag förstått ...men jag märker liksom inte av det i vardagen utan upptäckte det när jag hade en riktig dunderförkylning för ett par veckor sedan. Hosta och riktiga elefantnysningar.... det fixade inte kroppen kan jag säga.
  • Millas

I början då jag kräktes så läckte jag så antingen blev det att kissa innan jag kräktes och om inte det hanns med var det bara att byta trosor. USCH tur jag inte kräks längre
    Är idag halvvägs! Exakt 20 veckor kvar till beräknad födsel (19+6) Liten sparkar för fullt! Nu känner jag även rejäla kickar mot blåsan. Obehagligt. Här hemma är det sjukstuga. Både sambon och Vilgot ligger med närmare 40 graders feber. Sambon har dessutom jobbat 12 timmar inatt och planerar att göra det denna också! Vet inte hur jag ska kunna hindra honom :( han är dessutom helt ensam på en industri. Så det är näst intill en omöjlighet att få tag på ersättare..

• mammsen
    Sommaren12 skrev 2012-03-16 23:36:16 följande:
    Fler än jag som börjar bli helt glömska och virriga?! Jag glömmer bort ALLT folk säger till mig haha. Mannen retar sej på detta. Tex. skulle han skära grönsaker till tacos idag, visade mig skålarna och undrade om det var tillräckligt varpå jag tydligen sagt att det var lagom. När vi skulle äta gnällde jag över att det var för lite och hade inte alls nåt minne av att han frågat. Såna småsaker HELA TIDEN! Jaja, än så länge är det väl lite gulligt... ;)

Apropå sparkar så kände mannen första sparken igår. Det kändes som en "stöt" tyckte han. Idag fick jag några rejäla kickar när vi tittade på Skavlan. Har precis vant mig vid de små buffarna så tycker dessa rejäla är lite obehagliga, fast på ett mysigt sätt... hmm.. 
    Minns inte om jag berättat det redan, men häromdagen var jag ute med dottern i trädgården och sambon kom ut för han skulle gå en sväng till affären, han frågade om jag behövde något sedan vinkade jag och dottern hejdå när han gick.. På infarten mötte han min mamma som kom för att hälsa på och när jag ser henne kom jag på att jag ville visa henne vad Dotterns svar från läkarbesöket var, varpå jag öppnar ytterdörren och ropar på min sambo och ber han komma ner med det^^^KOKO!! Detta såg även grannen, som är en god vän som tur är :P
    Ellenbmt skrev 2012-03-17 06:48:16 följande:
    Hejochhå- skrev om det i veckan och fick inget gensvar, men tips på knipkulor... Jag är totalslapp känns det som... Kissar små droppar av host, nys, skratt osv. Hemskt.

Kampis- det låter inte alls kul!!
    Knipkulor är bra! Och sköna med, sambon gillar när jag har dem inne när vi "mysar" ;)
  • DetGodaLivet

Graviditetsinkontinens beror på att viss typ av muskulatur slappnar av under graviditeten. Det beror inte på att man är slapp och otränad. För mig har det alltid försvunnit av sig självt efter graviditeten.

Svar på tråden Augustibebis 2012