• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 14mars

Jguz: Jag känner inte heller några sparkar och inte heller fladder, på UL sa dom att jag hade moderkakan i framvägg och att det berodde på det! Det kanske du också har? :)

• jguz

Avis på er som känner sparkar... :(

Väntar mitt fjärde och går in i vecka 19 i morgon. Men har inte känt av en enda spark, inte ens fladder!!!

Fan att man ska oroa sig för sånt här...

Nästan så jag får sluta läsa här inne för jag blir bara orolig när alla andra har känt sina bebisar sen vecka 11 typ.

Sitter på loppis med min mamma.... Var skjutshjälp åt henne och klev upp redan 5:30. Så nu kan jag lika gärna sitta kvar. Väntar på att cafét öppnar och tänker starta dagen med ett nybakat wienerbröd... Tröstäta...? Jepp...!

• jguz

Oj, det stod att mitt inlägg inte kunde skickas så jag klickade skicka igen. Inte meningen att spamma ;)

• jguz

14mars:
    Jo på kub sa de att jag har moderkakan i framvägg, men nått tycker jag man borde känna... En liten buff i alla fall? Ähh... Ska på RUL på torsdag :) får stå ut tills dess :)

• mammsen
    LiJon skrev 2012-03-17 16:52:44 följande:
    Nu har jag en fråga här. Eller jag behöver lite bollplank. Min sambos pappa ringde idag och berättade att han och hans fru vill betala barnvagnen åt oss. Hur gulligt som helst! Men, samtidigt känns det så dumt, vi har ju kikat på en ny vagn för runt 6000:- och det är ju rätt mycket pengar, men de insisterade ändå. Vi KAN ju såklart betala den själva men så tänker jag att tänk vad mycket annat vi skulle kunna lägga de pengarna på? Och lite är det nog en stolthetsfråga, vi är ju vuxna och på ett sätt skulle man ju vilja betala den själv...  Hur skulle ni andra gjort? Har ni fått liknande förslag? Min sambo menar att det är självklart att vi ska tacka ja till det och det är kanske lättare för honom eftersom det är hans föräldrar som erbjudit sig, jag vet inte.

Jag tycker inte det är så konstigt att mor och farföräldrar vill hjälpa till, de längtar nog med efter bebisen som är deras barnbarn <3
    När vi kom hem och hadde köpt en vagn insisterade sambons mamma på att hon skulle få betala den, han tyckte det var helt ok men jag pratade med henne och förklarade att jag tyckte det var alldles för mycket,. eftersom hon insisterade delade vi på priset och så gav hon mig 2000:- (sedan gav hon min dotter (det är inte hennes biologiska barnbarn, men hon har alltid tagit till sig min dotter <3) 500:- att köpa en fin leksak för :P Så gör hon alltid när jag inte vill ta emot pengar, ger dem till sambon eller dottern haha

Jag tror det är vanligt att vilja visa att man vill hjälpa till och vara delaktig och jag tror det kan vara jätteviktigt för vissa att man låter dem hjälpa till så att de får lov att känna sigf delaktiga med, men sen ska man såklart inte ta emot mer än vad som känns rätt! Be dem att möta er på halva vägen istället, eller fråga helt enkelt varför de vill hjälpa till?! Det kanske är jätteviktigt och helt självklart för dem!?
  • NiniMe

Jag mätte mitt sf mått nu eftersom jag tycker magen har stannat upp med växten, livmodern har nått upp till naveln några veckor nu  Obestämd Jag är i vecka 21+3 och mitt sf mått ligger på ca 20 cm, samma som för någon vecka sen.. Betder det att sessan inte växer or what? Trodde sf-måttet brukade bli större efter en första grav, men första sonen var det i vecka 25+ 27 cm och låg lite över kurvan...

• Naimis

Igår fick maken känna några riktiga sparkar, supermysigt.

Ni som inte känner kommer säkert få känna snart!

• mammsen
    Helenaa skrev 2012-03-17 17:57:42 följande:
    jag hade besök hos BM nu i v.20. Hon ville jag skulle ringa direkt jag varit på ultraljud och komma in efter de. Kändes suveränt. Tycker om henne så mycke :)
    vi lyssnade på hjärtat, kollade vikten, blodvärde och jag fick moderskapsintyget.
    Så de känns riktigt bra...nästa besök är v.25 
    Ja, men det är det jag menar,, en barnmorska som inte barta gör "det hon måste" utan engagerar sig och tar ett extra möte emellan det långa glappet,, de vet ju om att många säkert har funderingar efter RUL och ang sparkar och alla andra orosmoment som vi alla här senaste veckorna hade kunnat at upp med en BM om vi hadde en som jag har nu eller som Helenaa värkar ha,, Det skapar ju lite extra trygghet och tillit tycker jag! Att en BM gör det där lilla extra!
  • mammsen
    14mars skrev 2012-03-18 08:08:20 följande:
    Usch, feber och huvudvärk.. Nån som vet om man kan ta en Ipren eller en Alvedon?
    Absolut INTE ipren!

Alvedon går bra, det verksamma ämnet är paracetamol och det är helt ok =) 
Svar på tråden Augustibebis 2012