• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Ellenbmt; tycker du? Haha ja, det lutar ju såklart åt det men jag är knäpp och tänker att det är en utgift som jag nästan vill betala för att "det hör till" när man ska få barn. Men de skulle ju inte erbjudit sig om de inte ville, såklart. Och det är ju guld värt att ha de pengarna till annat.

Men hur gör man rent praktiskt? Tar med dem till affären och låter de ta över framme vid kassan? Haha fy. Jag har lite svårt att ta emot saker så, det känns så girigt på nåt vis. Fast jag tror det är rätt vanligt att blivande mor/farföräldrar erbjuder sig ändå?

• Jloow

Tacka ja! Vi fick vagn av min svåger förra gången. Det är som du skriver mycket annat som ska införskaffas..

• Naimis

Känns de väldigt jobbigt att dom betalar hela kanske ni kan dela på den?
    Hade inte tackat nej helt iaf

• Ellenbmt

Om ni tackar ja till den fina pressenten så kommer dom säkert ge er ett kuvert eller fråga om ni ska samåka osv? Se det som en fldelsedagspressent samt gravid gåva till bäsen...

• Gadget

Svärmor ville betala vår vagn. Vi tog med henne till affären (efter att vi själva tittat ut vad vi ville ha) så att hon också fick känna lite delaktighet och inte bara agera plånbok även om valet förstås är vårt. Har även visat i katalog och så innan och berättat hur vi tänkt vid valet.

Om de innan också vet vad den kostar så skulle jag bara tacka och ta emot. Annars skulle jag kanske säga något typ "vagnar idag är ju rätt dyra och den vi har tittat ut kostat X kr, men vi är ju jätteglada för varje bidrag men betalar förstås gärna lite själva om det är mer än den summa ni tänkt er." Fast en sådan ev dialog är kanske bättre att din man tar med sina egna föräldrar. Men det är ju synd om man inte vågar ta den man egentligen ville ha bara för att man inte vill att det ska bli så dyrt för dem.

Svärmor vill även ta med mig ut och shoppa gravidkläder. Måste säga något liknande till henne, vet ju inte om hon tänker sig ett plagg eller massor.

• LiJon

Tack ni, det blir nog så att vi tackar ja, tror man kan ångra sig annars

Som Naimis föreslog sa jag till sambon också, att de gärna får ge ett bidrag men han menade att de ville betala hela. Vi har tänkt oss Emmaljunga citycross med quadrolift, det är ju runt 5400:- + 2000:-, så jag tänker om vi iallafall betalar quadroliften själva.

Gadget; ja men det är bra förslag! Att de är med och kikar och säger vad de tycker och blir delaktiga på ett annat sätt. Fast som du säger, jag började direkt spana billigare vagnar nu på nätet, haha. De kostar ju olika i de olika färgerna också bland citycrossarna. Vad gulligt att hon vill vara med och handla gravidkläder åt dig också!

• Helenaa

jag hade besök hos BM nu i v.20. Hon ville jag skulle ringa direkt jag varit på ultraljud och komma in efter de. Kändes suveränt. Tycker om henne så mycke :)
    vi lyssnade på hjärtat, kollade vikten, blodvärde och jag fick moderskapsintyget.
    Så de känns riktigt bra...nästa besök är v.25 

• Challelotten

Ja man måste kunna trivas med sin bm, jag vet inte har bara träffat henne 1 gång :0) ska försöka få bort glykos belastningen kommer inte kunna få i mig det igen. Kan inte dricka avslagen cola efter förra gången, någon positivt med det iaf har slutat med cola helt och hållet.

Svar på tråden Augustibebis 2012