• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle
    TheMaraja skrev 2012-03-16 10:15:36 följande:
    jag gick upp 25 kilo förra gången, och gick ner allt sen på 4 månader vilket var skönt. Men jag är så hungrig hela tiden så jag orkar inte riktigt bry mig. Jag tänker lite som så att man ska ju bli tjock i alla fall och hur många gånger i livet kommer man ha den lyxen att faktiskt kunna äta det man är sugen på (för en liten anledning har man väl?!) Jag passar på att bli tjockis och njuta av det Sen så kan man ju ändå tänka på vad man stoppar i sig för barnets skull.

Var precis hos min BM på kontroll och fick höra hjärtljuden, så underbar känsla <3
    Ha, ha...ja precis så tänker jag oxå.
  • Saftmedbulle
    Tesdy skrev 2012-03-16 19:55:38 följande:
    Jag har idag väldigt vattniga flytningar, känns nästan som jag kissar på mig!! Är det ngn av er andra som haft likadant?
    Japp, har jag ibland. Ska tydligen vara helt normalt.
  • Angelica1991
    astro skrev 2012-03-16 22:16:27 följande:
    Månne det kan vara lufttrycket? Här har också varit ovanligt lugnt i magen sedan i förrgår. Jag har blivit så stressad av det (fånigt, men ...) att jag har beställt en doppler ...
    jag har tänkt fler tal gånger på att köpa mig en sådan på blocket för en mindre peng. men sen tänker jag sådär nej för tusan min lilla har det bra så går det ytterligare någon vecka sen funderar jag igen så blir det om och om igen :D 
  • Sommaren12

Fler än jag som börjar bli helt glömska och virriga?! Jag glömmer bort ALLT folk säger till mig haha. Mannen retar sej på detta. Tex. skulle han skära grönsaker till tacos idag, visade mig skålarna och undrade om det var tillräckligt varpå jag tydligen sagt att det var lagom. När vi skulle äta gnällde jag över att det var för lite och hade inte alls nåt minne av att han frågat. Såna småsaker HELA TIDEN! Jaja, än så länge är det väl lite gulligt... ;)

Apropå sparkar så kände mannen första sparken igår. Det kändes som en "stöt" tyckte han. Idag fick jag några rejäla kickar när vi tittade på Skavlan. Har precis vant mig vid de små buffarna så tycker dessa rejäla är lite obehagliga, fast på ett mysigt sätt... hmm.. 

• Hejåhå

Någon fler än jag som har fått lite inkontinensbesvär när ni nyser, hostar, spyr etc?
    När jag var magsjuk tidigare i veckan skvätte jag varenda gång jag spydde. Igår i soffan nös jag och då kom det några droppar. Känns lagom fräscht....

• Kampis

Ja jag märker när jag hostar/nyser att jag inte är lika stark där nere längre, jag tror inte att jag läcker men definitivt är jag "slappare", känns som jag ska kissa ner mig lite.

Sen lider jag av ganska kraftigt  känselbortfall i underlivet efter den utdragna förlossningen, det gör sitt till med. Lagom kul under sex kan jag ju meddela där jag känner typ en tredjedel mot innan.

• Blomsterfröna

Här har bebisen kommit igång med sina små
    Buffar:) saknar oxå dom rejäla sparkarna:)

Gjorde testet igår igen med bikarbonat på morgonen och testet visade flicka så får se på torsdag :) läääääääääängtar

• Ellenbmt

Hejochhå- skrev om det i veckan och fick inget gensvar, men tips på knipkulor... Jag är totalslapp känns det som... Kissar små droppar av host, nys, skratt osv. Hemskt.

Kampis- det låter inte alls kul!!

• NiniMe

Jag har också fått inkontinesbesvär, skönt o höra att det e fler... Dock var det värst när jag var förkyld, fast jag hade kissat och senare hostade så kom det, nös jag så kom de... Jag går med binda på mig hela tiden.. Drygt är det... Det är inte så mycket nu men det känns bra att ha bindan på, just in case..

Svar på tråden Augustibebis 2012