• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Lycka till på RUL Tina lind, det går säkert finfint!

• NiniMe

Det sägs att om man har en rand från naveln och ner så är det en pojke, har man en rand hela magen så är det en tös.. Jag hade från naveln och ner med pojkarna, denna gången har jag inte fått någon ÄN ..

• fransyskan
    lillakotten skrev 2012-03-19 06:48:59 följande:
    Kampis: håller med om den långsamma tiden 17+0 idag
    17+0 här med. Nästa besök är nästa tisdag; ser verkligen fram emot att höra det lilla hjärtat slå igen.

Har sytt ett par små, små babybyxor och maken har svårt att tro att dom är så där pyttiga i början Skrattande
  • 7eHimlen

Pixel- jag lider verkligen med er, har tänkt på er hela helgen! Sänder massa styrkekramar!

--------/------------@  

• 7eHimlen

Vecka 18 nu (17+1 idag) och har RUL nästa tisdag, jag längtar så himla mycket, samtidigt som man ju är jättenervös att det ska vara nåt fel. Men jag har ju varit på vul i både v9 och v14 (sista gången eftersom vi ville se så lill*n mådde bra efter att jag börjat ta blodförtunnande) så de borde ju sagt då om något var galet! Bara att hålla tummarna för att allt fortfarande ser bra ut och  att hon/han inte kniper med benen så vi kan se kön :)

• LindaPernilla
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8
  • minstörstalycka
    LindaPernilla skrev 2012-03-19 10:05:56 följande:
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8
    Åh vad mysigt!! SÅ AVIS!! Jag har tid i eftermiddag!! Jag kan inte slappna av idag.. Tur jág går hemma mammaledig ;)
    Skönt att få 2 dagar tidigare än förut :)
Svar på tråden Augustibebis 2012