• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Pixel- Skulle inte ens önska min värsta fiende att stå inför de ni gör. Massa styrkekramar!

Anneh- Fick en sist, då va de ju en kille. Har inte fått någon denna gång än (kanske kommer) och de är ju en kille denna gång med.

• Naimis

Idag är de verkligen min gravidhjärna som talar, packade upp plånboken ur ena handväskan men glömde lägga ner den i den jag har.

Denna helg har vi börjat rensa och fixa inför en försäljning av lägenheten. Packade ner alla urvuxna barnkläder och rensade ur de som inte längre är så fräscha.
    2 flyttkartonger med de som sparas och en stor pappkasse med de som ska bort.
    Gud va mkt kläder man samlar på sig.

Sen några dagar tillbaka har jag känt bebis hicka. Mysigt!

Har lagt upp ny magbild i bloggen. Har ingen fungerande dator just nu.
    Http://naimisen.blogg.se/nyalivet

• Jloow

Anneh - jag hade en sån förra gången och vi fick en liten tjej..

• Sommaren12

v 20 idag! :)

A R: Oj, jobbigt med din pappa! Tycker det låter ganska allvarligt om han inte kommer ihåg att du sagt att du är gravid. Vill inte vara fräck på något vis så hoppas du inte tar illa upp...

• Tina lind

Pixel- Jag beklagar verkligen det svåra ni står inför! Jag har tänkt på er hela helgen. Ta hand om er!

Nu ska jag strax iväg på rul, har tid 09.30. Jag är så otroligt nervös och har varit det hela helgen, är så rädd att något är fel. Nu vill jag bara ha det gjort!

Nu måste jag göra sonen klar, min pappa ska kolla honom och mamma ska med mig in på ultraljudet.

Lycka till ni andra som hade rul idag!

• O Hanna O

japp det känns som tiden står still....veccka 21 20+3 blev ju bakflyttad...skulle gått in i vecka 23 idag.

min son är grymt hostig, inte sovit många timmar i natt! så idag blir det nog en slappdag!  vill börja renovera sovrummet  men det lär väll hinnas med...men börjar bli lite orolig att tiden kannske inte räcker till. då sammandragningarn börjar redan göra ont. Foglossningen gör sig påmind men det ska bli så mysigt att börja göra ordning för bebbens ankomst!

• Challelotten

Jag fick också en rand på magen förra gången men jag fick en flicka :0)

Hörde på radion i morse hade de har blivit hårdare på graviditetspenningen på försäkringskassan. Att det inte är många som får det nu. Tråkigt, det är ju inte precis lätt att vara gravid på slutet.

• SandraDa

Hej!

Får jag hoppa in här? :)
    Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.    

• ALLIEVERDO
    minstörstalycka skrev 2012-03-19 06:53:09 följande:
    Jag sitter som på spikar idag!! Hela dagen skall gå tills vi får se vår skatt. Jag har sovit oroligt och alla tänk om... dök upp...  Jobbigt, men jag hoppas det är bra med den lill*. Skall bli roligt att få veta ett bf datum och dessutom roligt att se den lilla. Som vi längtat.. Jag har längtat lika mycket denna gång som då jag väntade sonen!! Nån fler som gör rul idag?=)

Jag med och samma som dig. Det går från att vara jätteglad och nyfiken till ja vd orolig något är fel:-S men igår såg vi spark på magen både jag och maken så en sak säkrare iaf. Men kan ju fortfarande vara nåt fel.
  • minstörstalycka
    SandraDa skrev 2012-03-19 09:03:31 följande:
    Hej!

Får jag hoppa in här? :)
    Väntar vårt andra barn 14/8, har en son som är 2år och bor i Göteborg.    
    Välkommen hit!! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012