• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • SandraDa
    LindaPernilla skrev 2012-03-19 10:05:56 följande:
    Hej och hå brudar!!

Imorse var vi och gjorde RUL. Vilken känsla, alltså!!!

Allting såg bara bra ut och det är en livlig liten krabat.. det var svårt att få till några bilder, men till slut så fick vi kanonfina bilder. Vi tog inte reda på kön.. blir mer spännande så tycker vi.

Fick flyttat BF från 16/8 till 14/8

Visst är det underbart  :)
    Skoj då har vi samma bf! 
  • LindaPernilla
    minstörstalycka skrev 2012-03-19 10:15:20 följande:
    Åh vad mysigt!! SÅ AVIS!! Jag har tid i eftermiddag!! Jag kan inte slappna av idag.. Tur jág går hemma mammaledig ;)
    Skönt att få 2 dagar tidigare än förut :)
    Ja, jag har gått hela helgen och hoppat omkring i väntan på att det skulle bli måndag så man fick se pyret! :)
    Jag som hatar att vänta.. men ja, den som väntar på något gott..
    Jätte skönt att få tidigare BF. Sambon var störtsäker på att vi skulle få ett senare BF, men där fick jag rätt ;)
    SandraDa skrev 2012-03-19 10:20:29 följande:

Visst är det underbart  :)
    Skoj då har vi samma bf! 
    Ja, helt otroligt! :)
    Åh, vad roligt! :)
  • tesked83

Så fruktansvärt för de där RUL inte gått bra, kan inte föreställa mig den sorg de känner! Ta hand om er.

Igår kväll började jag få ont i magen strax under höger revben, inget allvarligt och tänkte att det kanske var för jag ätit oxkött - kan vara lite känslig för det.
    Men nu i natt ökade smärtan något otroligt och det kändes som ihållande kramp eller svårt håll och det strålar hela vägen ner mot bäckenet, fortfarande bara på höger sidan. Har knappt kunnat sova något då det gör ont så fort jag rör mig och andas och smärtan håller i sig även idag. Det är väldigt ömt när jag klämmer lite försiktigt på området och är väl mest sängliggande och lider av svår självömkan ;)
    Känns som det kanske är en muskel som blivit stäckt/överbelastad eller en nerv som kommit i kläm men självklart blir man lite orolig då det går ner en bit över "kulan" också. Någon som vet om detta är "normalt" och hur länge det kan hålla i sig?

Lycka till alla ni som gör RUL idag och i dagarna! Själv räknar man nervöst ner till sitt eget, drygt 52 timmar :D 

• minstörstalycka
    tesked83 skrev 2012-03-19 10:27:09 följande:
    Så fruktansvärt för de där RUL inte gått bra, kan inte föreställa mig den sorg de känner! Ta hand om er.

Igår kväll började jag få ont i magen strax under höger revben, inget allvarligt och tänkte att det kanske var för jag ätit oxkött - kan vara lite känslig för det.
    Men nu i natt ökade smärtan något otroligt och det kändes som ihållande kramp eller svårt håll och det strålar hela vägen ner mot bäckenet, fortfarande bara på höger sidan. Har knappt kunnat sova något då det gör ont så fort jag rör mig och andas och smärtan håller i sig även idag. Det är väldigt ömt när jag klämmer lite försiktigt på området och är väl mest sängliggande och lider av svår självömkan ;)
    Känns som det kanske är en muskel som blivit stäckt/överbelastad eller en nerv som kommit i kläm men självklart blir man lite orolig då det går ner en bit över "kulan" också. Någon som vet om detta är "normalt" och hur länge det kan hålla i sig?

Lycka till alla ni som gör RUL idag och i dagarna! Själv räknar man nervöst ner till sitt eget, drygt 52 timmar :D 
    Detta får mig att komma ihåg smärtan som kommer då man får gallanfall.. Det sitter under högra revbenet och det blir ömt och krampar. 
  • tesked83

Minstörstalycka - ja det kanske det ska vara. Får ta och söka lite info kring det där. Tack!

• minstörstalycka
    tesked83 skrev 2012-03-19 10:54:41 följande:
    Minstörstalycka - ja det kanske det ska vara. Får ta och söka lite info kring det där. Tack!
    Japp. Du får göra det :) Hoppas det snart ger sig!
  • A R
    Sommaren12 skrev 2012-03-19 08:05:41 följande:
    v 20 idag! :)

A R: Oj, jobbigt med din pappa! Tycker det låter ganska allvarligt om han inte kommer ihåg att du sagt att du är gravid. Vill inte vara fräck på något vis så hoppas du inte tar illa upp...
    Hahaha, nej jag tar inte illa upp!

Jag och syrran skrattade åt det när han gått och det känns som en bekräftelse och sammanfattning på vår relation.
    Vår kontakt är inte den bästa och han är rätt glad i alkohol om du förstår vad jag menar.
    Min farmor fick alzheimers och jag börjar undra över om han drabbats med, men visst är det märkligt att inte komma ihåg att man ska få ett barnbarn Obestämd

Tur att jag INTE blivit likadan som han är!
  • lovisen01

Måste bara beklaga mig lite, tycker lite synd om mig själv. Har en sådan fruktansvärd hosta, jag vet inte vad jag ska göra. Hostar tills jag får kvälningar, kan inte prata för jag har hostat sönder halsen. Får sådana hostattacker och det verkar ju inte gå att göra nåt åt det alls. Dricker vatten och te HELA tiden. Min ena dotter har också hosta men hon har feber med, så jag har inte sovit i helgen för min man har jobbat nätter. Sittet på jobbet nu (min man är hemma och vabbar) och hostar och är trött.

Har dessutom varit hos sjukgymnasten för mina foglossningar men det finns inget att göra. Har så jäkla ont, speciellt när jag har gått. Så det är bara att stå ut, 19 v kvar. Hoho. Han tyckte jag borde kolla upp möjligheten att sjukskriva mig, men jag vet att jag skulle göra mycket mer hemma som gör ont i fogarna, här på jobbet så sitter jag hela dagarna ändå. Skulle nog dessutom klättra på väggarna hemma. Tycker ni det är dumt att inte sjukskriva sig om man har väldiga foglossningar?

Känns skönt att få beklaga sig lite, försöker att inte gnälla inför omgivningen då jag själv vet hur jobbigt det är med negativa människor runt en :p ska gå iväg och köpa lite godis på lunchen så blir nog dagen bättre :)  någon mer som har en halvjobbig dag?

• fru Elle

Min dag på jobbet har inte varit någon höjdare heller. Ingenting har fungerat och systemen har legat nere. Har varit många som har ringt till mitt jobb idag pga alla fel som har varit. Brukar kunna hantera stress i vanliga fall men det är som kroppen säger ifrån när jag är gravid. Började få intensiva sammandragningar, blev nog mest stressad över det. Blev sjukskriven förra graviditeten pga sammandragningar som delvis läkaren trodde berodde på stress. Gick faktiskt hem idag och nu har sammandragningarna lugnat ner sig.

Försökte komma i kontakt med BM men fick inte tag på henne. Men ska göra RUL där imorgon och ska dit på fredag så om hon inte hör av sig så kommer jag ta upp det då.

• natlup

Vi köpte en bilbarnstol nu i helgen..  Vi köpte den på Mecka ( sälljer bildelar) nu hade de fått in EN bilbarnstol av rallymärket Sparco. Butikschefen sa att man kunde ha en liten  nyfödd i den, men det som gnager är att de på Babyland sa att man måste ha ett babyskydd innan en bilbarnstol .. Men denna som vi har köpt är från 0-19 kg. 

Vad tror ni kan vi ha denna från dag ett eller måste vi köpta ett babyskydd?

http://www.okmkonsult.se/barnstol-sparco-f500k/952-0

Svar på tråden Augustibebis 2012