• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Blev plötsligt så sugen på att köpa kläder till min tös! Länka gärna adresser till sidor med fina barnkläder! :)

• Juliette

Pixel: det går inte att föreställa sig vad det är ni går igenom. Blir så ledsen för er skull! Styrkekram!

• Albasmamma

Sänder stora varma kramar till Pixel även om det förstås är en klen tröst! Vi alla tänker på dig!

Jag har ju moderkakan i framvägg och kan inte påstå att jag har känt speceillt mycket fram tills nu (v. 21) inte mer än några småpuffar här och där. Nu kan jag känna puffar/svaga sparkar varje dag. Men tycker inte att ni som inte känner så mycket än ska vara oroliga, däremot förstår jag att ni är otåliga och vill känna bebisen nu.

Jag har i helgen gått igenom barnkläder och hittade jättemycket fint som jag har tvättat. Trodde jag hade gett bort mer än vad jag hade så det var kul. Dottern tyckte det var skoj att plocka och fråga, "mamma, kan bebisen ha det här?" :) Sen blev jag såå glad när svägerskan frågade om vi vill låna deras vagn, de har en Cresent som jag tycker är fin både som ligg och sittvagn, känns jättebra.      

• Novixi

Anneh: det hade jag när jag väntade sonen :) det sägs ju att det är en "pojkrand" ;)

• A R

Pixel, jag inte föreställa mig hur ni känner det nu och önskar att det fanns något att göra. Tänker på er och skickar styrkekramar till er.

• A R

Jag har haft en skön helg som började med tjejkväll med spa och hotellövernattning. Därefter dubbelt kusinkalas så vi fick träffa i strort sett hela min släkt i helgen. Har dock en pappa som är som han är, tror faktiskt att han börjar bli dement. När vi berättade för alla att vi väntade en sladdis ringde jag pappa själv och berättade, lite roligt för bf är 29 augusti vilket är hans födelsedag. Nu när han kom över till min syrra i helgen blev han jätteförvånad över att jag är med barn, herrejösse, vad säger man?!

Jag började känna sparkar redan v13 och känt regelbundet sedan dess men och för en och en halv vecka sedan kände min man en spark, sedan var det tydliga sparkar i et par dagar. Nu tror jag lilla pyret vänt sig och sparkar inåt eller nåt för det är mycket svagare sparkar som inte går att känna utanpå magen och jag har svårt att känna dem om jag inte ligger ner och verkligen slappnar av och känner efter. Fast igår tror jag att den hade hicka för det kom rörelser med jämna mellanrum och ganska tätt. <mina tidigare barn hade också mycket hicka men jag minns inte att det var så tidigt. Är det någon annan som känt av hicka.

Vad roligt för er alla som hade lyckade rul förra veckan, grattis! 
    Själv får jag vänta en vecka till.

Angående BM besök så skrev jag in mig i v11 och nästa planerade besök är direkt efter RUL (V18).
    Jag har dock varit in till henne emellan och pratat lite och lämnat urinprov och hon har sagt att om jag känner mig orolig ska jag bara komma in så kan vi lyssna på hjärtljuden, hon är bara underbar. Samma ska med läkaren som jag träffat två gånger. Hon vill också att att vi kan ses någon extra gång, efter rul skulle hon också vara på plat så hon tyckte att jag skulle komma förbi och kicka in och berätta hur det är och om vi ska boka in något mer besök. Jag tycker det är viktigt att känna förtroende och att de verkligen finns där just för mig.
    Jag bokade in mig på en annan mödravård först men receptionisten var så stroppig och tyckte inte alls jag behövde komma på inskrivning innan det var dags för kub, jag insisterade på att komma innan och få lite info innan vi bestämde oss om vi ska gör det eller inte. Men nej, det gick inte, sista dagarna att ta blodprovet skulle jag få komma. Det kändes inte alls bra och efter några dagar ringde jag tillbaka och avbokade besöket och ringde till den MVC som jag gått till tidigare och fick samma barnmorska som jag haft under mina två tidigare graviditeter (för 11 och 12 år sedan).  

Nu väntar en stor god frukost  Glad 

• Kampis

Usch min foglossning har blivit 100 gånger värre i helgen,. Igår gick jag max 500 meter på hela dagen och hade så helvetiskt ont...  syrran hade kvar sitt foglossningsbälte men jag vet inte, kändes som att täckesgjorden nästan satt åt bättre.

om det skulle bli värre:

Nån som vet om man kan bli sjukskriven med ersättning om man bara är vikarie på timme? 

• minstörstalycka

Jag sitter som på spikar idag!! Hela dagen skall gå tills vi får se vår skatt.
    Jag har sovit oroligt och alla tänk om... dök upp...  Jobbigt, men jag hoppas det är bra med den lill*.
    Skall bli roligt att få veta ett bf datum och dessutom roligt att se den lilla.
    Som vi längtat.. Jag har längtat lika mycket denna gång som då jag väntade sonen!!

Nån fler som gör rul idag?=)

Svar på tråden Augustibebis 2012