• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • felicityporter
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-27 00:41:14 följande:
    Är det någon som testat  Essie Matte about you? Det är deras matta topplack. Jag köpte det för ett tag sedan och har testat det 3 ggr nu men varje gång spricker lacket och jag får ta bort alltihop. Skitfult!!

Någon mer som råkat ut för samma sak? 
    Det är viktigt att lacket under är helt torrt innan man applicerar Matte About You, annars brukar man få sprickor. Är du säker på att lacket var genomtorkat och inte bara yttorrt när du applicerade det?
  • bondmoran punkt nu

Synd att den blev suddig för det ser läckert ut!!

Jag lackade om idag. Hade ingen aning vad jag skulle göra först så jag slänger in alla bilderna, hur det började och hur det blev till slut. Inte alls planerat men det är kul det med  

Började med Wet n Wild,  Wild Shine - Caribbean Frost.

Tröttnade redan på kvällen och lade på Nfu Oh nr 52. Skitläckert!! Tyvärr syns det inte på bilderna men det är flagor i grönt rött och lila. (Skitsynd att det inte syns för det är såååå coolt).

1.5 dag senare tröttnade jag igen och lade på lite silver. Isa Doras. Minns inte nr.

När jag lagt på det så kom jag ihåg en bild jag sett på en som gjort så här fast med andra färger så då lade jag på lite rött också.

Senare på kvällen hade jag tråkigt så då fick det bli lite linjer också. 

Men nu kan jag inte pilla mer med det. Nu får jag låta det vara!! 

Med underlack, lack och överlack är det nu 13 lager lack på.... 

Hoppsan....

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Nemi76

Hur får ni nagellacket att sitta länge? Jag använder underlack (just nu något som även stärker naglarna för mina naglar är rackarns tunna) och sedan nagellacket (oftast 2 lager) och därefter överlack (Seche Vite) och har jag tur är naglarna snygga i 2 dagar men sedan flagnar nagellacket. Läste om ett underlack som neutraliserar pH-värdet i naglarna (tror det var OPI) och funderar på att testa det. Någon som testat och kan säga om det hjälper?

• bondmoran punkt nu

Jag har samma problem som du... Mitt lack flagnar direkt, oftast samma dag eller dagen efter. Jag är ALDRIG i vatten utan handskar och ändå flagnar det. Men jag har "dåliga" naglar som skivar sig och antar att det spelar roll. Det blev bättre sedan jag slutade att tvätta av händerna med tvål innan jag lackade.

Nu torkar jag av med remover och sedan på med underlack direkt. Använder Isa Dora Second Nail. Den funkar bäst på mig men jag har ju inte provat så många olika underlack.

Minst 2 lager lack men oftast betydligt fler. Och sedan överlack. Gillar Sally Hansen Diamond... något. Men nu har jag Seche Vite.

Jag tar gärna också emot tips då mitt flagnar lätt så jag får laga och pilla. Lägger ett nytt topplack 1-2 gånger om dagen.

• Effie

Har ni något tips på ett riktigt bra nude-lack? Jag letar och hittar inte den perfekta nyansen. Antingen är de för beige eller för rosa. Eller så är de i kackig kvalitet.

• Nemi76

Mina naglar skivar sig också lätt men diskar gör jag aldrig utan enda gången mina händer utsätts för vatten är ju när jag tvättar dem eller duschar och då är det svårt att undvika vatten

• Tigerliljaaa

Hej hopp hoppas det är ok att hopa in här lite. Såg tråden för några dagar för och har tittat runt lite Vilka fina naglar ni skapar!

Jag är också nagellacksnörd :P

läste ite om flagnande färg. samma problem här speciellt om jag använder underlack. Då har jag använt sally hansen diamond gloss men färgern halkar av och torkar inte som den ska och om den torkar så tja då brukar det flagna någon som vet varför?

Svar på tråden stora nagellacks tråden