• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • Vaja

bondmoran punkt nu: Nu har jag köpt Sally Hansen Diamond shine Skrattande 

Mitt största problem nu är hur jag måla denna gången. Var tvungen att fila ner alla naglarna lite efter det att jag hade tagit bort mitt nagellack.

• Ma Ch
    Nu var det längesedan jag skrev här! Har varit helt hysteriskt mycket kring jul och nyår så jag har nästan glömt hur en dator fungerar ;).

Vilka fantastiskt fina naglar ni alla haft under jul och nyår! Slänger in lite bilder på mina senaste kreationer.

Nyårsnaglarna!

• Margaux

har inte läst så mkt i tråden, bara tittat lite! Ville bara tipsa om världens bästa nagellacktillverkare efter min mening:
    MAC
    Sitter skitbra och håller flera dagar, lätt att få jämt!!

• AnnikaS

Älskar nagellack från Depend, speciellt de med lite "pärlemorglans" i, så himla lätta att stryka på, håller sjukt bra och torkar jättefort. Julfavoriten var nr 91 - mysigt röd med lite glitter i :)

• Ma Ch

Bondmoran: angående ditt matta överlack!! Lägg topplack på nagellacket, sedan det matta övarlacket. Om du inte har topplack i mellan så drar det matta överlacket med nagellacket och man får sprickor. Prova!

• bondmoran punkt nu

Ma Ch: Det funkade inte. Jag lackade nytt på naglarna, lade på överlack (seche vite) och lät det torka. På en nagel lät jag det torka bara ca 15 minuter, på den andra 2 timmar. Men det sprack ändå Det måste vara något fel på just detta lacket.
    Jag ska köpa ett annat och testa. Men då blir det ett annat märke för säkerhets skull.

Men när jag ändå lackade om så kan jag ju visa det jag gjorde idag. Jag hittade ett IsaDora lack på rean, nr 633 violet vain. Kanonsnyggt!!! Riktigt mörkt lila.

Men eftersom jag inte kan låta det vara som det är, så blev det lite glitter på det, silverglittret är Lovie nr 122 (superbilligt men kanonbra, köpt på ÖB för typ 20 spänn....) 
    Det andra glittret på ringfingret är Wet'n Wild Fast Dry, Party of Five glitters. Riktigt snyggt tycker jag och passar till många olika färger.

Sugiga Bilder som vanligt  Men det är faktiskt rätt fint i verkligheten.

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu
Svar på tråden stora nagellacks tråden