• bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Det måste väl finnas fler här på familjeliv som älskar nagellack? Därför tänkte jag starta en nagellackstråd där vi kan tipsa varann om snygga lack, fula lack, olika sätt att lacka eller vad som helst som har med nagellack att göra!!

Så kör på!!

PS. Bilder är kul...  

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 20:45
    OBS!! Jag måste bara säga att jag är långt ifrån någon expert!! Jag är bara en vanlig bondmora som råkar älska nagellack!!
    Det skaver av på nolltid när jag är i lagårn men det gör inget - då får jag ju måla om igen och göra ngt annat kul med naglarna
  • Svar på tråden stora nagellacks tråden
  • bondmoran punkt nu

Åh... jag är så himla besviken!!! Jag såg sååå fram emot att börja använda mitt första matta överlack. Jag köpte Essies Matte about you. Första gången jag provade så trodde jag att det var en tillfällighet att det blev sprickor i, så jag testade igen. Nu har jag provat 4 gånger och samma sak varje gång. Har testat med 4 olika lack under. Har låtit det torka 5 minuter, 1 timmme, 3 timmar och 1 dygn. Testat med 1 lager och 2 lager. Samma sak händer. Det måste vara ngt fel på lacket eller???

Kolla:

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • Tigerliljaaa
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-31 13:21:01 följande:
    Åh... jag är så himla besviken!!! Jag såg sååå fram emot att börja använda mitt första matta överlack. Jag köpte Essies Matte about you. Första gången jag provade så trodde jag att det var en tillfällighet att det blev sprickor i, så jag testade igen. Nu har jag provat 4 gånger och samma sak varje gång. Har testat med 4 olika lack under. Har låtit det torka 5 minuter, 1 timmme, 3 timmar och 1 dygn. Testat med 1 lager och 2 lager. Samma sak händer. Det måste vara ngt fel på lacket eller???

Kolla:

Jag köpte matte about you i förrgår och det fungerar perfekt men jag har än så l'nge bara vågat prova på essies egna nagelack kanske bara fungerar då? fast det låter inte troligt, du kanske kan fråga i butiken?
  • bondmoran punkt nu

Japp, jag ska fråga. Köpte det på Kicks. Jag har inget Essie lack så jag kan inte testa det på deras egna. Jag har provat på Isa Dora, Depend och Gina. Samma sak på alla tre. 

Det verkar som om det torkar för fort så det gör som krackeleringslacken som finns.

• Tigerliljaaa
    bondmoran punkt nu skrev 2012-01-01 02:37:31 följande:
    Japp, jag ska fråga. Köpte det på Kicks. Jag har inget Essie lack så jag kan inte testa det på deras egna. Jag har provat på Isa Dora, Depend och Gina. Samma sak på alla tre. 

Det verkar som om det torkar för fort så det gör som krackeleringslacken som finns.
    mitt torkar fort men inga sprickor, testade delvis på isadora igår när jag målae topparna.
  • Vaja

Åååå, en tråd som passar mig Skrattande

Har börjat lite smått att komma igång och göra egna mönster, går väl så där haha. Annars fastnar man lätt på youtube och kollar in alla turtorials som finns Skrattande

Mitt största problem är att lacket alltid får mindre fina "lakanstreck" när man vaknat på morgon efter. Detta trots att man målat klart timmar innan man gått och lagt sig. Så jag misstänker att jag kanske måste ha ett annat topplack som torkar alla lagren bättre.

Något tips på ett bra topplack?

• Vaja
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-31 15:28:22 följande:
    Så här blev mina nyårsnaglar. Snyggare i verkligheten än på bild. Som vanligt. Jag fattar inte hur man ska ta kort på lack så det ser bra ut. Jag lyckas aldrig.

Snyggt!!

Vad är det för glitter har du använt? Nagellack eller löst glitter?
  • Solaika

Julnaglarna som jag inte gjort själv

Idag har jag lekt själv.. ser knäppt ut.. men men

vänster

ser något bättre ut irl som tur e

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • bondmoran punkt nu

Vaja: Det är löst glitter. Jag köpte en låda med 24 burkar med olika glitter. Supersnyggt!! Det är rätt stora glitterbitar dock så jag ska nästa gång sätta dem 1 och 1 med dottingtool istället. Denna gången strödde jag på på sidan och dottade på mitten, men jag ska dotta alla nästa gång.

Det är sjukt snyggt i verkligenheten. Det blev en härlig 3D effekt som inte syns på bild.

Men idag åkte det av, jag är så trött på jul och nyår nu så idag blev det ett enkelt rosa Hololack från NfuOh.

Ett superbra topplack är Seche Vite!!! Det finns att köpa bla på Åhlens. Annars är Sally Hansens Diamond Top Coat (har jag för mig det heter, en silvrig flaska) kanonbra!  

• Vaja

Jaha, och där råkade jag slå av ett hörn på en nagel Rynkar på näsan Och jag som trodde att mina naglar börjat bli starka och hållbara igen Rynkar på näsan Så det får bli en tur in till Åhlens eller Kicks för att kolla efter en nagelstärkare. Tur att naglarna inte hunnit bli allt för långa då det iaf just nu inte märks så mycket. Mest jag som stör mig på det.

Svar på tråden stora nagellacks tråden