Loreena skrev 2012-01-04 11:57:06 följande:
FiaFunderar
Jag kör lite mindre strikt, bara för att vara på den säkra sidan. Jag siktar på omkring 50 kolhydrater/dag och unnar mig mer mjölkprodukter, någon frukt ibland och bär. Jag hade inget behov av att äta helt strikt innan jag blev gravid heller, vikten normaliserades ändå.
Om jag bli akut hungrig så äter jag absolut hellre en kiwi om jag behöver äta något snabbt för att bli av med illamåendet än en smörgås. Spannmål vill jag inte äta för det får jag bara ont i magen av. Det är väl ännu en anledning till att jag äter lite mindre strikt, eftersom att jag som gravid ofta får behov av att äta omedelbart för att inte kräkas..
Ang det du äter. Äter du ingen middag? Jag är tokhungrig nu under graviditeten och måste trots LCHF äta ca var tredje timme för att inte må illa, så jag äter ofta men lite mindre portioner.
Alla är vi olika :)
Idag har jag börjat dagen med en omelett med champinjoner och bacon.. och till lunchen blir det ostgratinerad köttfärssås med broccoli till. Det smaka nästan som lasagne. :)
Jag har lite tokiga arbetstider. I måndags och igår så jobbade jag från 15:00 - midnatt. Så jag sover länge och äter en sen frukost/brunch och sen så räcker det med middag runt kl 18. Att ta lite ostrullar eller korv när jag känner mig lite hungrig/sugen räcker för mig.
Jag hade en period för några veckor sedan när jag var hungrig OFTA. Men det har försvunnit nu.
Men nu idag och imorgon så blir det 3 mål mat eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt och åka till jobbet till kl 9. Så nu strax ska jag äta lunch och sen äter jag nog lite kvällsmat runt 19 ikväll.