The Kittycats skrev 2011-12-06 08:07:10 följande:
Oh, det åt jag också mycket när jag var gravid. Ville ju gärna ha syrliga grejer och då är ju yoghurt och hallon perfekt

Gärna med ett stekt ägg till.
Och som sagt, äter man lite mer liberal LCHF så tycker jag att det är helt ok. Jag äter även så ibland nu när jag vill ha lite lyxfrukost på helgerna

stinaa skrev 2011-12-05 22:24:23 följande:
Jag ska också sätta igång på riktigt med lchf, har blivit många snedsteg nu under allt illamående. Är dock lite orolig för att hamna i ketos, har hört att det inte är helt bra när man är gravid, någon som har hört nåt om det eller har några erfarenheter?
När jag var gravid och tog prover pga blödningar så hittade de också högre halter ketoner än vad som är "normalt", men jag orkade inte heller förklara varför

Men jag fick iaf också höra att det inte var farligt.
marsali: Stackars tjejen, hoppas hon mår bättre snart. Det går scharlakansfeber på vårt dagis, men hittills har vi klarat oss (vågar man säga så...?!) *peppar peppar*
Ja det har fakriskt varit en riktig pärs för hon har varit tokdålig med feber huvudvärk och kräkningar och jätte ont i halsen,, men det är inte fören efter ett par dagar när tungan ser ut som ett jättesmultron som man fattar vad det är,, och då är det värsta nästan över.. så vi fick penicillin igår och idag äter hon och är allmänt pigg..
Är nu mest rädd för att min lilla som är 13månader ska bli dålig,, inte riktigt lika lätt att ha koll på en sån liten som inte kan snacka för sig.. Är det förresten någon annan som har erfarenhet av tätt mellan ungarna? får 1 år och 4 månader mellan mina två små.. fast jag är possitiv,, nu är man ju pigg och glad och snart smal åxå så då lär man ju orka med det mesta;o)