• rednose

LCHF för gravida!

Hej!

Här kan vi som äter LCHF och planerar att bli gravida, redan är gravida eller varit gravida prata om vår kost, LCHF.
    Kanske har ni som varit gravida, och ätit LCHF under graviditeten, tips och funderingar ni vill dela med er till oss andra av.
    Länkar till intressanta artiklar ang LCHF för just gravida välkomnas också detta varmt.
    Hur mår ni som nu är gravida och äter LCHF. Märker ni någon skillnad, tex om ni är omföderskor och har tidigare graviditet att jämföra med? Kanske har du just börjat med LCHF för att du mådde dåligt på "vanlig" kost, och kan berätta om dina erfarenheter efter bytet till LCHF? Fördelar och nackdelar.

Detta är alltså en tråd för oss som är positiva till LCHF. Inte en tråd för motståndare.

• Svar på tråden LCHF för gravida!
  • Loreena

Om en vecka så flyttar vi hem till Dalarna igen. :) Äntligen! Jag har kikat runt lite och hittat en sida där man kan beställa naturbetesköttfärs för 79 kr/kg! :D www.bondenara.se
    Hur bra som helst ju! Då kostar det inte mer att äta klimatneutralt kött med mycket omega3 än vad det skulle kosta om jag skulle handla vanlig köttfärs på Ica. Här i Gbg har vi handlat på Björlanda gård ibland. Har ni hittat några bra ställen att köpa naturbeteskött på där ni bor?

• rödnos
    Loreena skrev 2012-01-20 21:04:24 följande:
    Om en vecka så flyttar vi hem till Dalarna igen. :) Äntligen! Jag har kikat runt lite och hittat en sida där man kan beställa naturbetesköttfärs för 79 kr/kg! :D www.bondenara.se
    Hur bra som helst ju! Då kostar det inte mer att äta klimatneutralt kött med mycket omega3 än vad det skulle kosta om jag skulle handla vanlig köttfärs på Ica. Här i Gbg har vi handlat på Björlanda gård ibland. Har ni hittat några bra ställen att köpa naturbeteskött på där ni bor?
    Ligger det i Torslanda?
    vad betalar du där? 
  • Loreena
    rödnos skrev 2012-01-20 21:07:30 följande:
    Ligger det i Torslanda?
    vad betalar du där? 
    Det ligger ut mot Säve flygplats. www.bjorlandagard.se/
  • Loreena

Om man vill ha fina bitar av kött så är det rätt dyrt, vad jag minns men priset på köttfärsen är helt ok! Sist jag handlade var det 99 kr/kg för nymald och 79 kr/kg för fryst köttfärs. (På Ica här där jag bor kostar den svenska nötfärsen 86 kr/kg, de har just höjt)

• Syster Norr

Här utanför Umeå har vi Hälje gård, dom tar 77 kr för färs. Annars försöker vi hålla oss till älgkött, så närproducerat som det kan bli!

Idag var vi på VUL, en liten lillasyster därinne som vi får vänta på och längta efter.

• Loreena
    Syster Norr skrev 2012-01-20 21:51:06 följande:
    Här utanför Umeå har vi Hälje gård, dom tar 77 kr för färs. Annars försöker vi hålla oss till älgkött, så närproducerat som det kan bli!

Idag var vi på VUL, en liten lillasyster därinne som vi får vänta på och längta efter.
    Åh, vad mysigt! :) Jag längtar till RUL, vi har inte fått någon tid än men jag är i v. 17 så det borde inte vara alltför lång tid kvar.
  • Syster Norr
    Loreena skrev 2012-01-20 21:53:53 följande:
    Åh, vad mysigt! :) Jag längtar till RUL, vi har inte fått någon tid än men jag är i v. 17 så det borde inte vara alltför lång tid kvar.
    Då är det nog snart dags, fick du ingen tid vid inskrivningen? Jag är i v 18+2 nu. Mår så j-kla bra av lchf (mkt liberal). Nöjd och belåten. Ligger på 4 kg plus sedan plusset vilket jag är nöjd med. Då har jag trots allt både en veckas semester plus julfrossa i bagaget.
  • Aroma
    Syster Norr skrev 2012-01-20 21:51:06 följande:

Mysigt med en liten tjej.... jag har 2 st själv och har ingen aning om vad som väntar där inne nu.. men dom flesta verkar tycka det är dags för en pojke nu.. vi får väl se.. men rent praktiskt skulle det vara toppen med en tjej till haha,, sorterade bland kläderna häromdagen.. inte så mycket neutralt där inte,, och jag är endå ingen sån där rosa typ,, men även om det är typ brunt eller grönt så är det ju en känning eller tunika eller nåt.. så det blir till att öppna plånboken haha..
    060515&101017&BF120220
Svar på tråden LCHF för gravida!