Snabbköpskassörskan
Inexsana, vilken lycka...
Inexsana, vilken lycka...
saargr, "Det ar inte sa himla enkelt att lagga varor ratt nar man gar igenom en affar och fyller pa vagnen till bredden", det kräver lite tanke att fylla varorna rätt i vagnen så inget krossas, men har man lite svårt för det är det klart att det känns mindre enkelt. Och servicen jag är anställd att ge innefattar inte att sortera varor åt mina kunder när de ligger på bandet.
Aleathiel, ja det finns verkligen kunder som kan få en att uppriktigt gilla sitt jobb, att sitta o vara trevlig och hjälpa dem med minsta lilla sak oavsett stängningsdags eller inte, sen finns det idioter som oftast gör att man glömmer de rara människorna. Kul att höra om en snäll kund i tråden.
Cinzano, som sagt, kunden lämnar hjärnan vid entren oftast, så varför ska de ta någon hänsyn till oss, vi är ju bara maskiner som finns till för att ta ut sin frustration för och för att hjälpa dem så de slipper tänka.
TrollHelga, vet precis hur du känner det, själv drömmer jag om den dag jag på något vis blir miljardär, att kunna sitta i kassan o be alla elaka kunder fara o flyga, tvätta händerna, inte peta sig i näsan innan de ger mig pengarna och framför allt, ta ut sin ilska på nån annan än mig. Njuter bara av att tänka på det...
Pindusm visst är det äckligt när de petar näsan eller plockar ut snusen innan de ska betala? Vissa nyser rakt in i handen som de sen sträcker fram, fy, blää...
Mollie, efter två timmar bara blir ju hela handfatet svart, *ryser*
Mollie, samma här, men jag ser hur mina arbetskamrater äter smågodis efter ett långt pass utan att ha tvättat händerna, ryser varje gång jag ser det.
mama80, måste dock erkänna att jag är helt värdelös på matte.
mama80, tyvärr är inte det sant heller, brukar fråga kunderna hur jag ska räkna ut saker. *skrattar* Det bjuder jag på, jag är ju så jävla duktig på allt annat, språk och människor med andra ord.
Mollie, helt sant, har suttit i kassan i snart fem år o jag kan inte lägga ihop 2+2, tur att det finns miniräknare, goa kunder o snälla medarbetare.