Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

Snabbköpskassörskan

nikon, kunder som henne är jag extra snäll mot, men jag ser till att de drar sina egna kort och betalar för den där extra påsen de försöker snika åt sig, allt medan jag ler stort och blinkar med mina stora oskyldiga ögon.

• kengru

TweleGirl, om jag inte har så mycket att göra brukar jag hjälpa dem att packa, tycker att de är så snälla oftast.

• kengru

TweleGirl, vi har ingen sån butik i närheten, men jag minns från min tid i sydamerika att det var underbart att slippa packa.

• kengru

Nela, absolut, det har tagits upp tidigare i tråden, jag blir verkligen irriterad när en "kassörska" är otrevlig, det är hennes jobb att vara trevlig, jag förväntar mig inte att kunderna skav vara trevliga, bara bemöta mig med medmänsklig respekt.

• kengru

Linda xxx, "Eller när man är på väg att slinka in i lunchrummet ÖVERLYCKLIG för att man inte blev stoppad av kunder" låter bekant, likaså ditt inlägg om jackan. En gång vasr jag o min sambo in för att handla, jag jobbade alltså inte, pantmaskinen hade just gått sönder o fram kommer en stamkund till mig o säger att den måste jag fixa eftersom jag jobbar här. Blir ofta stoppad o frågad om var varor ligger eller priser när jag är "civilklädd".

• kengru

Linda xxx, "kommentarerna här uppe är drömkommentarerna som ännu inte yppats" vi har nog alla såna kommentarer, alla inom serviceyrket iaf. Tycker att mitt jobb är helt ok, kan inte säga att jag vill vara kvar inom just detta i hela mitt liv, tror att jag skulle bli en av de bittra tugummituggande tanterna då, den som lever får se.

• kengru

Linda xxx, det sista som dör är hoppet, *skrattar* håller tummarna för att du vinner.

Poena, Jag fick ofta frågan när jag var på krogen (länge sen nu, månader) är det inte du som sitter i kassan på ICA? Det tyckte jag var jobbigt.

• kengru

Har ni kära kollegor tänkt på sambandet mellan kvinnor som tuggar tugummi o är i medelåldern och att det oftast är just de som är "snorkigast" ibland ser jag på en kund om hon kommer att vara otrevlig eller inte, ofta tuggar hon tugummi *skrattar*

• kengru

Jillisen, en toppenkund med andra ord *ler o kramar om*

• kengru

Ayreona, resonerar precis så, ju snorkigare de är desto trevligare är jag, mest på rent jä-elskap. Hade faktiskt inte tänkt på färskvaror men du har rätt. Eller räkpaket, kaviar eller sillburkar som gått sönder i vagnen som de vill att man ska ha liggande bredvid sig tills man får tid att ta bort det, mmm, luktar så gott.

Svar på tråden Snabbköpskassörskan