Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

Snabbköpskassörskan

Cinzano, "till slut tröttnade jag rätt duktigt utan tyckte det var lättare att kassörskan på ICA drog kortet", du tror inte att hon tröttnat på att dra kórt åt kunder, du kan ju ana hur många gånger hon gör det dagligen i jämförelse med hur många gånger du gör det på en dag.

Ming, samma här, oftast är de helt ute i det blå o cyklar.

• kengru

Lejån, håller helt med dig, kommer in tre minuter innan stängning med fru o barn o börjar fylla en vagn, inte har de bråttom heller, att hjälpas åt att packa varor kan man ju glömma, nepp, familjen ego är ute o handlar. *skrattar*

Nepp, nu måste jag sova, ses imorgon alla goa kassörskor o kunder

• kengru

Lindaxxx, vi får inte släcka ner, det stressar kunden säger cheferna, men det är ju inte dom som sitter där till strax efter nio på kvällarna.

Molnet, jag tycker att det är lättare att gå till kassan o göra det, fördelen är att du då får in pengarna på kontot direkt, om du överför via nätet kan det ibland ta flera dar har jag märkt, vet inte varför det ska ta sån tid men så är det.

• kengru

Lotlas, *skrattar o klappar dig på huvudet* "duktig kund".

• kengru

Förstår inte heller det där riktigt, kunden har ju oftast inte rätt, de brukar ha läst fel eller sett fel i reklamen på tv, mm, men de verkar inte fatta det. Sen verkar vissa kunder tro att bara för att man som butikspersonal förväntas vara snäll o trevlig så kan de behandla en hur de vill, helt otroligt hur människor tänker. Oftast när nån e otrevlig mot mig brukar jag tänka för mig själv att det nog är för att den personen är sexuellt frustrerad, för vem fan vill ha sex med en sån person, sen brukar jag skratta inom mig o må bättre.

• kengru

Korallen, lite det tråden går ut på, att skratta åt kunder som gjort oss tokiga o dela med oss av våra upplevelser, sen tycker jag att det kan vara skönt att ha ett ställe att avreagera mig på. För visst e folk knäppa.

• kengru

Linda xxx, skrattar när jag läser ditt inlägg, människor är verkligen speciella, han kanske trodde att du kunde trolla, inte helt ovanligt att kunder tror det.

• kengru

L och A, jag tror att människor passar på att avreagera sig när de kommer in i en butik, det verkar ju nästan som om de tycker o tror att vi ska ta vad som hellst bara för att det heter "kunden har alltid rätt".

• kengru

Ming, råkar ut för såna kunder konstant, det retar mig så.

• kengru

AnnaForslund, men ska ni verkligen göra sånt? Ingår det i era arbetsuppgifter? Tycker också att man ska tacka om nån hjälp en, oavsett om det är personen jobb eller inte.

Svar på tråden Snabbköpskassörskan