Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

Snabbköpskassörskan

Hade en tant en gång som kom in o hittade en matolja som skulle gå ut samma dag, hon tog med sig tre flaskor till mig o ville ha dem för halva priset, så det fick hon. Nästa dag kom hon o förklarade för mig att hon handlat dessa flaskor dagen innan utan att se att det var "dåligt" datum o nu ville hon ha pengarna tillbaka, hon mindes inte att hon handlat av just mig. Så jag sa som det var att jag kom ihåg henne från dagen innan och att hon inte kunde få pengarna tillbaks, då ville hon tala med min chef, han kom o sa att hon hade rätt utan att höra min version av vad som hänt o hon fick pengarna tillbaka, full ersättning inte halv. Jag var så arg på min chef att jag talade om för honom vad som hänt när hon gått o det var försent för honom att ångra sig. Chefer ska alltid kolla med sin personal innan de säger att "kunden har rätt". Rätt åt honom.

• kengru

Men fy vilken hemsk människa, rätt åt honom att han blev utsparkad.

• kengru

Jag tar också åt mig om nån säger nåt elakt eller är allmänt otrevlig fast det var värre förr. När en kund slutligen fick mig att gråta så släppte det, efter det mår jag inte så dåligt längre, insåg då att jag är bättre än dom helt enkelt. Jag behöver inte få någon att må dåligt för att må bättre själv.

• kengru

Caramente, inte jag heller, men vi kanske inte är lika bittra o arga på världen som vissa av våra kunder.

• kengru

Aleathiel, håller med dig fullkomligt, måste vara ett av de sämsta mest utnötta "skämten" genom tiderna.

Vad gäller kortläsare ser jag faktiskt inte problemet, som nån sa så står det oftast i displayen, så läs.

• kengru

isfjord, själv har jag inga större problem med kortläsare, så jag kan inte relatera, tycker att det är lätt att hitta instruktioner o förstå hur man ska göra.

• kengru

Annika1983, gud, de 25 kronorna, trodde att vi var enda butiken som hade så. Med dem kommer "detektiverna", dom som går omkring med kvitton från dagar tillbaka o veckans erbjudanden, sen bockar dom av, allt för att få 25 kronor, jag kan bli helt tokig på dom. Älskar när de har fel o jag får skicka iväg dem utan pengarna/kupongen.

• kengru

Absolut, tycker att det är självklart att om jag lägger på äggen först så kommer de att mosas, detsamma gäller bröd, tomater, vindruvor, trodde inte att man behövde vara expert på området för att fatta det, men tydligen är det så.

• kengru

Caramente, jo visst har jag märkt det, särskilt just tyskar, fast barnen brukar aldrig gå o packa i, de äter ju glass, ju. Men hjälpa till att "ösa" upp varor på bandet kan dom. Fast vissa svenska familjer gör precis samma sak, det märks antagligen bara mer när det är turister eftersom de sticker ut lite mer med sitt språk.

När jag var yngre o bodde kvar hemma så hände det att jag följe med o handlade, det var nästan en självklarhet att jag skulle packa, o om jag glömde det brukade mina föräldrar inte vara sena att påminna mig. Numera packa knappt "barnen" och om föräldarna mot förmodan skulle be dem om hjälp så ignorerar de oftast föräldern eller säger blankt nej, vad tänker de med, vad tänker föräldrarna med son accepterar ett nej när ungen ändå inte gör nåt annat än står o hänger o ser på när föräldrarna/föräldern packar upp varorna på bandet, betalar o packar ner i påsar, vill de inte hjälpa till?

• kengru

Glömde lägga till att jag sen får skiten ifall nån vara krossas, grrrr.

Svar på tråden Snabbköpskassörskan