Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

Snabbköpskassörskan

Mollie, *skrattar* jaha, ser det så ofta så jag reagerar inte på det längre, men visst gör de det. Sticker ner sina svarta fingrar som inte sett en tvål på flera timmar o letar rätt på just den där röda godisen som ligger gömd bland de gröna o blå....

• kengru

nikon, men fy, vilken elak o bitter människa det måste ha varit som kan vara så elak mot en liten kund. Jag tycker att det är så gulligt när de små kommer o ska handla, de är så söta.

Pindus, blää...

Lycklig Mamma, en idealkund med andra ord, har du läst hela tråden, vissa kunder förvånar även de mest luttrade kassörskor, och kunder.

• kengru

Tycker att människor som klagar på att de måste betala för sina kassar är otroligt snåla!

• kengru

Isfjord, det får du nog fråga din affär om.

• kengru

Snurrig, har du bara haft en sån kund, det har hänt mig flera gånger. Vissa människor tar verkligen rekordet i snålhet.

• kengru

Skrållan78, stackars, ta det försiktigt med handleden, sånt kan bli kroniskt. Att sen kunder är korkade är väl ingen överaskning, men man tycker ju att de borde vilja "hjälpa till" genom att 8underlätta arbetet för någon som de vet har ont, men inget förvånar mig längre.

Idag stod jag i kön till apoteket, idiotisk tant framför mig, visste inte vad det hette medlet som hon ville ha, men hon hade en flaska i kylen hemma som snart var slut, brun trodde hon att glaset var, och så vidare, i ca 5 minuter, när den stackars apotekarien lyckats klura ut vad kunden ville ha skulle det betalas, fram med 3 olika börser, en för mynt, en för kort och en för sedlar, så skulle det letas efter rätt peng, mm, kunderna bakom mig suckade och gnällde på apotekarien, men det var ju inte hennes fel. Varför tror alltid kunderna att det är personen bakom kassan som är långsam, varför gnäller de aldrig på kunden? Själv blängde jag så mycket det bara gick på tanten, hon var kring 60, så hon var inte s¨å pass gammal att jag fick dåligt samvete.

• kengru

Nu är jag i Växsjö och ska ge mig ut i några butiker, får se hur kassapersonalen är här, och får se hur kunderna är i en annan del av sverige. Vi tog tåget hit, min son och jag, kan bara säga att SJ har den absolut värsta service jag någonsin träffat på, arroganta, ohjälpsamma idioter, så, nu mår jag bättre efter att ha fått ur mig lite ilska. Visserligen tillhör inte de kassapersonal, men jag tycker att de gott kunde vara lite trevligare mot sina kunder.

• kengru

Klart att man inte måste ha arbetat i affär för att inse att om jag lägger upp ägg eller bröd först så kommer de att krossas om inte kassörskan är vänlig och villig att slita ut sina axlar för kundens skull vill säga. Det som kommer först upp på bandet kommer också först ner och då hamnar de andra varorna uppe på, rätt logiskt faktiskt.

• kengru

Smultronbubbla, jo, det är logiskt, om man använder lite av sin tankeverklsamhet och vill ta lite hänsyn till kassörskans redan utslitna axlar och händer, och har du ännu inte fått något krossat utan att kassörskan har flyttat på varorna så kan jag inte se det på ett annat sätt än att du lägger upp varorna rätt.

Princess Sparkle, håller helt med dig, är en kassörska otrevlig finns det ingen mening med att vara trevlig tillbaka, tycker också att det är ruttet med sura kassörskor och är det så att vi har en dålig dag så ska ju inte det gå ut över kunderna, såvida inte kunden gjort något fel.

Mollie, men har du inte förstått att kunderna inte bryr sig om hur mycket vi sliter ut våra axlar och andra kroppsdelar, bara de slipper tänka? Vi är mindre viktiga än att de ska motionerna hjärncellerna eller "Ve o fasa" måste plocka upp mynten du lagt i skålen.

• kengru

Mell, hur ofta handlar en människa? Vi säger att en kvinna på 40 århandlar ca 2 gånger i veckan sedan hon var 20, borde inte hon under den tiden ha fått lite inblick i vad man ska och inte ska göra?

Svar på tråden Snabbköpskassörskan