• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li
    Lillismaj skrev 2012-01-09 18:19:58 följande:
    Välkommen Inanna68! Har inte vi snackat förut i ngn annan tråd?

Så roligt Baggs med att ha fått se det lilla livet.
    Och en sak till - Va så himla glad för att du inte mår illa!

Jag har haft några helvetesveckor. Mår så fruktansvärt illa, kan knappt stå upp.
    Jaha, igår fick jag feber igen. Gick till vårdcentralen och det visar sig att jag fortfarande har urinvägsinfektion. Så nu ska jag starta tredje antibiotikakuren!
    Kan knappt tro att de är sant.

Imorgon börjar dottern dagis igen efter ett långt jullov. Men hur i hela friden ska man kunna komma upp, göra iordning henne och lämna? Hur gör ni andra som mår pyton?
    Det är synd om henne att vara hemma med mig också när jag inte kan göra något.

Imorgon är jag i v 10+0 och på torsdag ska jag till mvc.
    Jag tycker att det är lite konstigt att min mage knappt vuxit. Med tvillingar ska det ju vara större också. Plus att det är min andra graviditet.

Herregud vad nojjig man är!
    Tack Solig! Det kan hända att vi "setts" tidigare. Jag har hållit på med IVF i 20 månader och varit på FL nästan lika länge!

Jag ligger bara en dag före dig och har inskrivning på MVC på torsdag också! Grattis till tvillinggravidtet!
  • mela86

Hej, får man hoppa in här? Har gjort 6 färska icsi försök och lika många FET, blivit gravida 4 gånger av dessa men alla har slutat i mf eller ma. Egentligen känns det som om man jinxar något när man hoppar in såna här trådar, men vad fasen! Den 17 ska vi göra vul, något senare än vanligt pga tidigare ma. Är APC-resistent vilket även ökar risken för missfall. Släpper man nånsin oron?

• barnatro10

Hej och välkomna alla "nya", även om vi andra inte "hängt" här värst länge vi heller!

Ska på inskrivning på mvc på onsdag, då 9+0. Ska på ett andra andra Vul på måndag (9+5), längtar verkligen eftersom jag är så orolig efter alla tidigare misslyckanden.

• Kallisto

Hej och välkommen mela! 

Idag var vi på inskrivning/hälsosamtal på MVC. Fick världens goaste barnmorska som verkligen lyssnar på en och tar till sig det man säger. Vi fick även tid till RUL, den 2/3 sker det! Har funderat på att boka ett till ultraljud privat innan dess, men vi får se.

Vi har valt bort KUB/NUPP helt, trots att jag är 34 år. Vi skulle aldrig kunna utsätta oss för den risken för mf som ändå ett fostervattensprov medför så det känns helt enkelt onödigt.

Jag har mått jätteilla, men har fått Lergigan comp som fungerar över förväntan, inte en enda hulkling på hela dagen idag! Jag har gått tio hela veckor imorgon, så förhoppningsvis försvinner illamåendet ganska snart.

• mela86

Tack för välkomnanden! Kallisto - jag har också mått jätteilla hela tiden, det började redan under ruvartiden(ostimulerat FET). Har fått råd om postafen, och att äta lååångsamt när jag väl kan. Små teskedar åt gången. Kräks man som jag tills slemhinnorna i halsen blöder är det bra med honungsvatten, dessutom får man ju i sig lite energi via honungen! Någon annan som fått ma innan? Hur ser ni på den nya graviditeten? Är så orolig eftersom kroppen tidigare inte signalerat att något är fel, så varför skulle den göra det nu? Någonstans har jag ställt in mig på att jag bär ett dött foster, så det blir lättare inför vul:et nästa vecka.

• Baggs

Mela: Så där har jag också tänkt och oroat mig inför varje VUL, och det är väl ett försvar vi tar till. Speciellt vi som varit i IVF-svängen länge tror jag skyddar oss med sådana där väldigt dumma tankar... Vet inte om det är för att vi inte vågar känna den totala lyckan efter att ha kämpat så länge?? Men jag tycker du ska försöka njuta av att du är gravid - även om du kräks så du blöder . (Det däremot är hemskt tycker jag!! Tycker riktigt synd om dig!)

Själv har jag inte sovit i natt heller... Trött på det här nu. Vaknar 4 och kan inte somna om... Men i natt förvrrades det hela av att min ena bihåla spökar med huvudvärk som följd och illamående... Kan ju säga att det var rejäla kväljningar när jag öppnade kylskåpsdörren i morse :-/ Är ju inte van vid sådant!

• Majsan77

Baggs och Inanna68: Skönt att ni sett att allt var bra på VUL. Då kan ni pusta ut för ett tag i alla fall.

Jag ska göra mitt andra VUL på fredag, den 13:e (!). Jag är lite skrockfull så det känns lite jobbigt att ha fått tid den dagen. Men som sköterskan så vänligt påpekade, för vissa kan det vara en turdag. Försöker att inte noja så mycket över det men kommer ändå att förbereda mig på att eventuellt få dåliga nyheter. Jag tar inte ut något i förskott efter flera tidigare MA.

Kallisto och Mela86: Låter synd om er som ska behöva må så jätteilla. Hoppas att det lugnar ner sig snart.

• Carro34

Jag tror som Baggs, att vi i IVF-svängen skyddar oss själva lite extra noga vilket ofta resulterar i negativa tankar och/eller föreställningar om allt som kommer att gå fel. Jag har många vänner som fått barn och flera av dem som jag pratat med nu när jag själv är gravid  säger att de inte alls var oroliga för missfall eller liknande i början av graviditeten. Deras oro kom mycket senare, och handlade om andra saker.
    Vi som gör IVF kan ju inte "bara" bli gravida igen månaden efter, och dessutom har vi ofta kämpat väldigt länge så vi vågar inte riktigt vara glada med risk för att bli så besvikan som vi blivit så många gånger tidigare.
    Själv har jag inget mf/ma bakom mig, och jag kan bara föreställa mig hur extra oroligt det är för er som har det.
    Men vi måste försöka att tänka positivt. Jag klarar det inte på egen hand men min man är fantastisk och är så positiv och peppar mig när jag är nere, samtidigt som han säger att om det inte skulle gå vägen så klarar vi det också. Vilket han ju har helt rätt i. Sköt om er!

• mela86

Mojsan21 - Jag har ofta tur på fredagen den 13e, och hoppas på detsamma för dig! Försöker slappna av så mycket som möjligt kring hela situationen men jag är dessutom mitt uppe i att eventuellt börja nytt jobb, mitt drömjobb! Men just nu känns det så skrämmande, en helt ny situation och en hårdare miljö som inte alls påminner om min gamla trygga men irriterande arbetsplats.. Har sån ångest över graviditeten också, den nya chefen vet ju såklart ingenting, men det är nog inte så populärt att säga direkt när allt är klart att - förresten så ska jag vara mammaledig snart! Dessutom är det 8 veckors bredvidgång, och innan dess har jag ju tre månaders uppsägningstid! Det är mycket nu! Skriver från iPhone och den förstår sig inte på radbrytningar, förlåt för röran! Baggs och inanna68 - grattis till att ha få sett era fina hjärtan!

• Inanna Li

mela86 - Tack och välkommen hit! Du har verkligen en tråkig historia bakom dig med många försök och flera missfall! Hoppas det ska gå bra nu! Och grattis till drömjobbet! Kram Solig

Svar på tråden BF Augusti 2012