• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • Anonym (***)
    Bunny s skrev 2012-02-22 13:15:54 följande:
    Jag ska byta. Känner att det finns bättre :p jag går också privat och har kommit upp i det skyddet, så himla skönt!! :D på fredag ska jag tillbaka och se om allt ser bra ut efter mf. Ska fråga om jag får lämna blod. Vill gärna veta hur mitt hcg gått ner. Fast det här är på sjukhuset och inte hos min privata klinik :) ska bomba henne med frågor ;) har en tid igen fredagen efter på min klinik och ska prata lite pergo. Kolla om det börjat mogna nåt ägg. Så skönt med privata. Känns som om det är öppet att komma och kolla det ena och det andra som man vill :p
    Hur ligger du till i din cykel nu? Första kuren med pergo eller hur var det?
    Håll med om en sak... ju mer man frågar och ju fler svar man får - ännu fler nya frågor dyker upp i huvudet!

Jo det är min första kur så hur jag ligger till... ingen aning egentligen! Idag är det dag 26 å inget konstigt.
    Igår fick jag världens huvudvärk och det brukar jag ha vid mens. Förra perioden va 27 och tittar jag bakåt så va det sen 25, 26, 26. Men vad som nu händer med pergo...???
    Fast ärligt så tror jag inte det blev något. Känner mig mindre gravid än när jag inbillar mig att det tagit!  Flört

Har du slutat blöda ännu?
  • ISophia

Jag och min sambo har försökt få barn i ett och ett halvt år utan att lyckas. Har försökt kontakta gyn, men de har sommarstängt och vi vill inte vänta i 2-3 månader till. 
    Jag undrar om det finns någon som fått Pergotime eller liknande utskrivet och har några tabletter över? Skulle kunna betala nästan vad som helst. 

mejla mig på littlei_93@hotmail.com

skulle vara så otroligt tacksam!

• Anonym (inget)
    ISophia skrev 2012-07-20 16:33:29 följande:
    Jag och min sambo har försökt få barn i ett och ett halvt år utan att lyckas. Har försökt kontakta gyn, men de har sommarstängt och vi vill inte vänta i 2-3 månader till. 
    Jag undrar om det finns någon som fått Pergotime eller liknande utskrivet och har några tabletter över? Skulle kunna betala nästan vad som helst. 

mejla mig på littlei_93@hotmail.com

skulle vara så otroligt tacksam!
    Du vet att man måste göra en undersökning innan. du kan ha stopp i äggledarna eller annat otäckt som gör det jättefarligt att äta äggstimulerande tabletter ju!!

Skulle aldrig våga riskera något sådant om det var jag. Riskera sin egen hälsa och riskera att bli helt steril eller något baraa för att man inte orkar vänta några månader..
  • Malin F
    ISophia skrev 2012-07-20 16:33:29 följande:
    Jag och min sambo har försökt få barn i ett och ett halvt år utan att lyckas. Har försökt kontakta gyn, men de har sommarstängt och vi vill inte vänta i 2-3 månader till.  Jag undrar om det finns någon som fått Pergotime eller liknande utskrivet och har några tabletter över? Skulle kunna betala nästan vad som helst.  mejla mig på littlei_93@hotmail.com skulle vara så otroligt tacksam!

Skulle inte rekommendera dig att ta pergo utan läkares inrådan. Dessutom kan du bli överstimulerad.
    ~Cornelia~ängeln Vide~Colin & Vilgot~
  • Anonym (Mammsen)

Hej alla!

Jag ville bara skriva lite om mina graviditeter och erfarenheter av Pergotime för att kanske kunna skänka lite hopp till er som försöker i bebisverkstan! Jag ska tillägga att jag inte har pco!

Jag hade inget problem med att bli gravid med mitt första barn. Men när vi skulle försöka med 2:an så gick det inte, månaderna sprang iväg och vi lyckades aldrig (trots ÄL test varje månad). Jag har regelbunden ÄL, men det tog sig alltså inte. Jag var till min BM som skrev ut Pergotime för att "boosta" min ÄL. Jag hade NOLL förhoppningar men jag blev gravid på första försöket (enkel dos)! Resultatet blev en flicka.

Nu har vi försökt att bli gravida igen sen i somras utan att lyckats. Min BM skrev därför ut Pergotime igen till mig. Jag försökte att tänka att jag inte skulle bli för besviken om det inte skulle ta sig på första försöket igen. Men....jag blev gravid igen på första försöket (enkel dos)!! Så Pergotime har verkligen fungerat för mig!

Jag vet inte hur många bebisar det är denna gång

• Anonym
    Anonym (Mammsen) skrev 2012-11-26 19:44:31 följande:
    Hej alla!

Jag ville bara skriva lite om mina graviditeter och erfarenheter av Pergotime för att kanske kunna skänka lite hopp till er som försöker i bebisverkstan! Jag ska tillägga att jag inte har pco!

Jag hade inget problem med att bli gravid med mitt första barn. Men när vi skulle försöka med 2:an så gick det inte, månaderna sprang iväg och vi lyckades aldrig (trots ÄL test varje månad). Jag har regelbunden ÄL, men det tog sig alltså inte. Jag var till min BM som skrev ut Pergotime för att "boosta" min ÄL. Jag hade NOLL förhoppningar men jag blev gravid på första försöket (enkel dos)! Resultatet blev en flicka.

Nu har vi försökt att bli gravida igen sen i somras utan att lyckats. Min BM skrev därför ut Pergotime igen till mig. Jag försökte att tänka att jag inte skulle bli för besviken om det inte skulle ta sig på första försöket igen. Men....jag blev gravid igen på första försöket (enkel dos)!! Så Pergotime har verkligen fungerat för mig!

Jag vet inte hur många bebisar det är denna gång

Jag har tidigare haft rätt lätt att bli gravid men nu har vi försökt i ett år utan att lyckas trots regelbunden mens och äl och även jag fick Pergotime för att boosta min äl ( är 40 år ). Har precis fått mensen och undrar nu vilken dag du började äta tabletterna, dag 3 el 5? Min bm sa att det var vilket som...?
  • Anonym (Mammsen)

Min BM sa att jag skulle börja på dag 5. Har inte hört att man kan börja tidigare än så. Tipset jag fick var att testa morgon OCH kväll med ÄL test för att inte missa ÄL.

Lycka till!!

• Anonym (Mammsen)

Kom på en till sak min BM sa: spar er från att ha samlag ca en vecka innan ÄL. Då har det samlats på en stor mängd med bra spermier. Från ÄL så har ni samlag varje dag (gärna flera ggr/dag om orken finns).

• Anonym (Mammsen)

Dvs samlag fr.o.m smilie på ÄL testet!

• Anonym (vet)

Hej

tänkte jag skulle lägga in några rader för jag är också en av dom som har haft svårt att bli gravid..
    Med första barnet försökte vi över 2 år, med äl, gravidtester m.m men lyckades inte..
    Fick testa pergo time och på 3 försöket så gick det.Jag blev gravid och fick en underbar liten flicka..

Nu är jag gravid igen med utan tabletter..Så med andra ord så trodde jag inte att jag kunde bli gravid utan pergotime så vi körde oskyddat..och över min förvåning så blev jag gravid..självklart är jag överlycklig..

Men vad jag vill säga är att jag tror det har mycket med psyket också..många tror inte det men jag tror absolut på det....slappna av och ett tips...ha sex olika tider på dygnet..
    vi hade sex på morgonen när jag blev gravid med båda barnen och under dom 2 åren som vi föröskte och det inte gick  så hade mest sex på kvällen..;)

lycka till alla

Svar på tråden Pergotime