• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • Balder14
    Anonym skrev 2012-01-22 21:35:29 följande:
    Men denna gång trotsade vi förbudet förresten!!Flört
    Sista chansen innan IVF.
    Jag är på ÄL +11 idag o testade imorse mycket svagt streck positivt!!!
    BIM är om 3-4 dagar...så jag hoppas att strecket ska bli starkare o att det äntligen ska bli vår tur nu!!
    STORT GRATTIS!!!!
    Jag hoppas jag kan dela din glädje om några veckor.
    Hade vart kul att följa er resa.
    Lägg gärna till mig som vän ;)
  • Anonym (25)

jag har tagit 5 kurer av pergo.. enkel, dubbel och trippel utan lycka..hoppas att det hjälper er andra.

• Anonym
    Balder14 skrev 2012-01-22 21:51:36 följande:
    STORT GRATTIS!!!!
    Jag hoppas jag kan dela din glädje om några veckor.
    Hade vart kul att följa er resa.
    Lägg gärna till mig som vän ;)
    Tack!!
    Hur gör man då?
    Lägger till som vän?!
  • Anonym (pergo)
    Anonym skrev 2012-01-22 21:35:29 följande:
    Men denna gång trotsade vi förbudet förresten!!Flört
    Sista chansen innan IVF.
    Jag är på ÄL +11 idag o testade imorse mycket svagt streck positivt!!!
    BIM är om 3-4 dagar...så jag hoppas att strecket ska bli starkare o att det äntligen ska bli vår tur nu!!
    åh gud va roligt!!! GRATTIS!!!
  • pingla1991

Hej!
    Har precis ätit min första kur med pergo och är idag på dag 14 utan någon som helst stegring :(
    När fick ni stegring?När är hoppet ute för denna gång? 

• Anonym (pergo)
    pingla1991 skrev 2012-01-23 07:49:59 följande:
    Hej!
    Har precis ätit min första kur med pergo och är idag på dag 14 utan någon som helst stegring :(
    vad jag har förstått så kan det bli lite försenat med pergo... jag tog aldrig några tester denna gång... utan va inne på vul på dag 14 och då sa läkaren att äl va på väg, han rek mys dag 14,15,16 men har även läst att en del har fått sin äl dag 17 också!
  • Anonym
    Hej!
    Jag fick ÄL först på dag 18 första kuren o på dag 16 nu sist. (utslag på stickan en dag före alltså)
    annars har jag ÄL runt dag 12
  • Matilda03
    Hej!
    Hej Pingla!

Jag tänkte bara säga att jag är i samma sits, är idag på dag 15 utan stegring men det verkar ju  vanligt att äl kommer lite senare. Annars verkar ju dubbelkur funka bättre för en del också. Hoppas att du får stegring snart!
  • pingla1991
    Matilda03 skrev 2012-01-23 18:35:26 följande:
    Hej Pingla!

Jag tänkte bara säga att jag är i samma sits, är idag på dag 15 utan stegring men det verkar ju  vanligt att äl kommer lite senare. Annars verkar ju dubbelkur funka bättre för en del också. Hoppas att du får stegring snart!
    Känner mig helt nere:( Hoppas de kommer för oss båda! Är ju första kuren så har inga jätte förväntningar men innerst inne så är de klart att man hoppas som innevassen...
  • Delfinis

hoppar in i tråden här när jag läste om pergotime, jag har själv ätit kuren.Vi testade att få barn i över 2 år tills jag tog tag i det och undersökte vad som kunde vara fel och då visade det sig att jag inte hade någon ägglosning.
    Fick testa pergotime , på fjärde kuren så blev jag faktiskt gravid, har nu  en dotter på över 1 år, min skatt.
    Så jag tror starkt på tabletterna, jag vet att det kanske är lätt att säga att man inte skall  sluta hoppas för jag vet hur ni mår men precis när vi höll på att ge upp, sluta hoppas, då hände det...
    Så jag vill skicka styrke kramar till er och lycka till

Svar på tråden Pergotime