• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • Anonym (pergo)
    Anonym skrev 2012-01-09 20:53:47 följande:
    Lycka till!
    Hur många äggblåsor hade du, 1 stor eller?
    Jag måste göra IVF med egna pengar eftersom jag fyllt 40, kanske därför det går lite snabbare.
    Tack! ja 1 stor!  aha okey då förstår jag!! hoppas verkligen att det går vägen för er
  • Guffi

Hej!
    Jag hoppar in här också om det är ok. Går på utredning och ska på vul på måndag. Om den inte är tillfredsställande ska jag börja med pergotime..

En fråga jag har efter att ha läst tråden är varför det är samlagsförbud om man är överstimulerad? Å vad innebär det? Väldigt ny på detta så orkar ni förklara är jag tacksam!

Håller tummarna för er alla! :)

• Anonym
    Guffi skrev 2012-01-13 16:04:55 följande:
    Hej!
    Jag hoppar in här också om det är ok. Går på utredning och ska på vul på måndag. Om den inte är tillfredsställande ska jag börja med pergotime..

En fråga jag har efter att ha läst tråden är varför det är samlagsförbud om man är överstimulerad? Å vad innebär det? Väldigt ny på detta så orkar ni förklara är jag tacksam!

Håller tummarna för er alla! :)
    Min läkare sa att om det är en eller två äggblåsor så får man försöka, vid två är det risk för tvillingar.
    Men om det är 3 eller fler (då är man alltså överstimulerad!) får man samlagsförbud1
    Detta för att det finns risk för trillingar o större risker...men i min ålder (40) borde inte risken för att alla äggblåsor faktiskt släpper ägg, att alla kanske inte är så bra kvalitet, o att alla 3 ska befruktas borde vara helt sanslöst liten risk tycker jag (o många här på FL o vänner!)...så vi har faktiskt trotsat förbudet!!
    En del tjejer som tar Pergotime får inte ens gå på VUL, så då undrar man varför jag ska få förbud egentligen!
    Vi har försökt bli med barn i 1½ år nu o haft ett missfall för 1 år sen.
    Om vi inte lyckas nu blir det IVF!
  • MammaEmelie

Jag åt pregotime en omgång och blev gravid direkt. Min läkare sa till och med till mig att det inte var så stor chans att jag skulle bli gravid den månaden då hon inte hittade tillräckligt stora äggblåsor. Tydligen kunde jag det ;)
    Lycka till TS och alla ni andra! Hoppas ni blir gravida snart! 

• Anonym (pergo)
    MammaEmelie skrev 2012-01-13 22:31:34 följande:
    Jag åt pregotime en omgång och blev gravid direkt. Min läkare sa till och med till mig att det inte var så stor chans att jag skulle bli gravid den månaden då hon inte hittade tillräckligt stora äggblåsor. Tydligen kunde jag det ;)
    Lycka till TS och alla ni andra! Hoppas ni blir gravida snart! 
    gud va härligt att höra! är det någon som vet hur stor chansen är att det tar sig?
  • Guffi
    Anonym skrev 2012-01-13 16:12:42 följande:
    Min läkare sa att om det är en eller två äggblåsor så får man försöka, vid två är det risk för tvillingar.
    Men om det är 3 eller fler (då är man alltså överstimulerad!) får man samlagsförbud1
    Detta för att det finns risk för trillingar o större risker...men i min ålder (40) borde inte risken för att alla äggblåsor faktiskt släpper ägg, att alla kanske inte är så bra kvalitet, o att alla 3 ska befruktas borde vara helt sanslöst liten risk tycker jag (o många här på FL o vänner!)...så vi har faktiskt trotsat förbudet!!
    En del tjejer som tar Pergotime får inte ens gå på VUL, så då undrar man varför jag ska få förbud egentligen!
    Vi har försökt bli med barn i 1½ år nu o haft ett missfall för 1 år sen.
    Om vi inte lyckas nu blir det IVF!
    Tusen tack för ditt svar! Ja, om man inte ens undersöker äggblåsorna på alla  vid en sån behandling så är det ju märkligt att de kommer med såna förbud..

Jag håller tummarna för att det går vägen för er!
  • Anonym (pergo)
    Guffi skrev 2012-01-14 15:33:41 följande:
    Tusen tack för ditt svar! Ja, om man inte ens undersöker äggblåsorna på alla  vid en sån behandling så är det ju märkligt att de kommer med såna förbud..

Jag håller tummarna för att det går vägen för er!
    jag var inne på VUL plus att jag skall ta blodprov... verkar vara väldigt olika det där... :/ men va fasen om jag hade fått  förbud... så hade jag nog oxå kört på Solig
  • Balder14

Hej underbara människor!

Så skönt att läsa om er/oss som är i samma situation..
    Jag har ätit min 4 pergotime omgång och ska på VUL på onsdag...
    Jag fick även en spruta sist jag var på VUL för att äggen skulle få en "extra skjuss", men det hjälpte inte :(
    Nu hoppas och hoppas jag att det ska "ta sig" snart.
    Vi har försökt i 2 år i april...

• Anonym (pergo)
    Balder14 skrev 2012-01-15 22:05:00 följande:

Hej underbara människor!

Så skönt att läsa om er/oss som är i samma situation..
    Jag har ätit min 4 pergotime omgång och ska på VUL på onsdag...
    Jag fick även en spruta sist jag var på VUL för att äggen skulle få en "extra skjuss", men det hjälpte inte :(
    Nu hoppas och hoppas jag att det ska "ta sig" snart.
    Vi har försökt i 2 år i april...

Hej själv! Håller alla tummar för er imorgon! blir det inga ägg eller är det bara att det inte tagit sig?
  • Balder14

Jag får ägg varje månad men det vill inte ta sig. Imorgon blir det VUL och tänkte även använda ägglossningstest denna gången. Vet någon vad nästa steg är när inte Pergotime funkar?

Svar på tråden Pergotime