Pergotime
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
Försökte bli gravid i ca ett år innan pergotimekuren togs. Inga fel hittades på prover eller vid spolning, men än dock tyckte läkaren att det var värt att prova. Blev gravid efter första kuren. Är nu i v 37.
Vi försökte drygt ett år innan vi fick hjälp.
Fick pergotime efter konstaterad Pcos, hade ca 90 dagar mellan menstruationerna. Har ett barn sedan innan med samma man, hon kom till efter flera år på cerazette.
Är nu i vecka 5, lyckades på 5 te kuren pergo. Men de på fert mott vet inte hur det gått till eftersom de aldrig såg några ägg ;)
lycka till
Vi drabbades av en ofostrig graviditet sommar 2011. När vi skulle göra första ultraljudet så upptäckte man att allt utom ett foster fanns där... Jag fick äta tabletter för att framkalla missfall och få ut allt. Tyvärr räkte det inte utan fick vid ett senare tillfälla skrapas (utan bedövning....). Vi skyddade oss i ca 2 månader efter inrådan från läkaren. Sedan började vi försöka på nytt, utan resultat. Hösten 2012 fick vi komma på ett första besök för utredning. Vi fick i januari 2013 pergotime. 4/2-13 var jag på besök hos läkaren som konstaterade att ett ägg var på g :) Vi fick förhållningsorder om hur ofta och när vi skulle försöka, och vi lyckades på första försöket! Vi är nu i vecka 25 och ser fram emot en lite i slutet av oktober!
Jag tog pregotime i dec 2012, 3 januari plussade jag:) så en tablett, ett samlag behövdes:)
Min sambo och jag har försökt bli gravida i Snart 1,5 år. Påbörjade utredning i maj månad. Allt har verkat normalt men fick idag veta att jag har en muskelknuta eller cysta på vänster äggstock. Men enligt gyn läkaren ska den inte störa. Men vi ska ha koll så
Den inte växer till sig. Jag ska börja med pergotime på måndag och har läst lite kring detta. Hoppas såklart att det ska funka annars blir nästa steg ivf! Håller tummarna men vill samtidigt inte hoppas på för mycket!
Måste bara fråga.. jag har konstaterad PCO och har tagit min nu andra pergotime kur. Första fick jag ingen äl alls, men denna fick jag äl redan innan kuren var slut. Någon som varit med om detta? Men vi myste under tre dagar som älstickan (cb) visade glad gubbe. Nu är det äl +5 och har senaste dagarna haft grymma värmevallningar känns som tokhög feber, när det kommer så jag nästan måste gå ut och ta luft sen bara försvinner det. Idag på jobbet, jag fryser alltid på jobbet så var jag tvungen att fråga en kollega om de tyckte det var varmt. Men hon tom frös! Medan jag då höll på att koka upp, sen försvann det. Sen har jag rikliga vattniga flytningar. Kan det ha tagit sig eller kan det bara vara biverkningar ifrån pergotime? Tog ju sista tabletten för 5dr sedan. Vill så gärna det ska vara ett plus!
Hej! Har tagit första kuren pergotime nu. Allt verkar ha gått bra. Hade äggblåsor på höger och igår kände jag ägglossningen. Vi har haft sex varannan dag och prickade in gårdagen. Hoppas hoppas efter snart 1,5 års väntan..
Vilka dagar är bra att mysa me gubben efter att man börjat ta pergotime?
Vår barnmorska vägrade skriva ut pergotime. Hon tyckte väl att det var fel o stimulera ägglossning på medicinsk väg . Så vi beställde en kur på nätet.
gick in på 24apoteket (EU) och köpte Pergotime receptfritt
Lite mer fakta för den vetgirige:
Vår barnmorska vägrade skriva ut pergotime. Hon tyckte väl att det var fel o stimulera ägglossning på medicinsk väg . Så vi beställde en kur på nätet.
gick in på 24apoteket (EU) och köpte Pergotime receptfritt
Lite mer fakta för den vetgirige:
Nej nej nej! Det är INTE en bra idé att beställa Pergotime från nätet! Du kan inte veta om hormonnivåerna är de angivna, hur eller var tabletterna har tillverkats. Det finns en anledning till varför man vill kontrollera äggstockarna med VUL efter varje kur. Ingen vill blir gravid med typ 8, 17 eller fler foster! I värsta fall kan man sätta kroppen i galen obalans och få en massa vätska i buken som trycker på lungorna och måste tappas ur via slang på sjukhus. Detta innebär inläggning ett bra tag och inget som kroppen repar sig från på en dag eller två. Magen blir stor, men av helt fel anledning!
Om man själv är helt övertygad om att Pergotime är lösningen för ens barnlöshet och den man kontaktat inte skriver ut det. GÅ TILL NÅGON ANNAN och begär en second opinion! Istället för att utsätta sig för onödiga risker och främja svart läkemedelshandel!
/sjukvårdspersonal som sett alltför många desperata drabbas av biverkningar efter egen Pergo-"behandling" och som själv har ett "Pergobarn" pga utebliven ägglossning.
Kosttillskott för ökad fertilitet - http://shytobuy.se
Jag längtar desperat efter en trea. Har två friska barn med samma man. Båda våra första kom ?enkelt? och snabbt. Men nu får vi kämpa desto mer.
Jag fastnat på detta kring Pergotime (eller motsvarande) och har en grundläggande fråga... om man inte har mens i fem dagar... när påbörjar man då kuren?
Och ja, jag fattar att min gynekolog har svar på detta OM den skulle bli aktuellt. Men jag är som sagt nyfiken och vetgirig.