• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • Anonym (pergo)
    Balder14 skrev 2012-01-17 23:00:52 följande:
    Jag får ägg varje månad men det vill inte ta sig. Imorgon blir det VUL och tänkte även använda ägglossningstest denna gången. Vet någon vad nästa steg är när inte Pergotime funkar?
    hoppas att det såg bra ut för er på vul?! För min del om det inte tar sig nu så blir det ivf... men det verkar vara lite olika det där... jag provar bara pergo under tiden jag väntar på att få en tid till ivf...
  • Anonym (Em)

Hoppar oxå in här i tråden, Har pcos och har under hösten gått på pregotime en enkl, en dubbel, en trippel utan resultat! Men nu senast när jag gjorde vul så såg man att jag hade en spontan ägglossning på g:) det är verkligen olika kontroller vid behandlingen har jag märkt!! Går inte detta vägen nu så är nästa steg sprutor som hjälper äl:)

• Anonym (pergo)
    Anonym (Em) skrev 2012-01-19 22:56:24 följande:
    Hoppar oxå in här i tråden, Har pcos och har under hösten gått på pregotime en enkl, en dubbel, en trippel utan resultat! Men nu senast när jag gjorde vul så såg man att jag hade en spontan ägglossning på g:) det är verkligen olika kontroller vid behandlingen har jag märkt!! Går inte detta vägen nu så är nästa steg sprutor som hjälper äl:)
    ja välkommen hit! åh hoppas att det blir en spontan bebis för er nu då!!! Skrattande
  • Emzii

Tack så mycket!! Försöker att inte hoppas förmycket!! Hoppas det går vägen för alla här inom kort;)

• Balder14

VUL såg väldigt bra ut. Jag hade 4 mogna ägg som var mellan 14mm till 21mm. Jag fick även en spruta denna gången. Tog ett ägglossningstest på kvällen och det var positivt. Vi hade sex 2 dagar sedan fick jag en fruktansvärd mensvärk och även blod. Nu har jag haft små blödningar i ett dygn. Vad beror detta på? Kan jag vara gravid ändå?

• Anonym (pergo)
    Balder14 skrev 2012-01-22 00:39:14 följande:
    VUL såg väldigt bra ut. Jag hade 4 mogna ägg som var mellan 14mm till 21mm. Jag fick även en spruta denna gången. Tog ett ägglossningstest på kvällen och det var positivt. Vi hade sex 2 dagar sedan fick jag en fruktansvärd mensvärk och även blod. Nu har jag haft små blödningar i ett dygn. Vad beror detta på? Kan jag vara gravid ändå?
    oj min första tanke va nidblödning... men den kommer väl inte så tidigt utan en vecka senare ungefär va... om jag hade varit du så hade jag ringt läkaren imorgon...
  • Balder14
    Anonym (pergo) skrev 2012-01-22 12:02:27 följande:
    oj min första tanke va nidblödning... men den kommer väl inte så tidigt utan en vecka senare ungefär va... om jag hade varit du så hade jag ringt läkaren imorgon...
    Jag tror inte det är nidblödning utan det är nog mellanblödning (när äggen lossnar).
    Jag tror jag avvaktar att kontakta min läkare.
    Väntar nog in min mens som ska komma om 2 veckor.
    Tror inte jag är gravid...
  • Anonym
    Balder14 skrev 2012-01-22 00:39:14 följande:
    Jag hade 3 äggblåsor på 13,17 o 18 o vi fick sexförbud!
    Precis som första Pergotimegången....
    konstigt att det är så olika direktiv?!!

Efter första Pergotime fick jag konstiga blödningar, först lite som började ca 3-4 dagar efter ÄL o varade i kanske 2-3 dagar...o sen 14-15 dagar efter ÄL (då ju mensen borde kommit) men då blödde det bara en halv dag...så skumt!!
    Så jag vågade inte påbörja nästa Pergotimeomgång förrän 2 månader efter första, när jag till slut fick vanlig mens.
  • Balder14
    Anonym skrev 2012-01-22 21:02:35 följande:
    Jag hade 3 äggblåsor på 13,17 o 18 o vi fick sexförbud!
    Precis som första Pergotimegången....
    konstigt att det är så olika direktiv?!!

Efter första Pergotime fick jag konstiga blödningar, först lite som började ca 3-4 dagar efter ÄL o varade i kanske 2-3 dagar...o sen 14-15 dagar efter ÄL (då ju mensen borde kommit) men då blödde det bara en halv dag...så skumt!!
    Så jag vågade inte påbörja nästa Pergotimeomgång förrän 2 månader efter första, när jag till slut fick vanlig mens.
    Det är 4:de månaden jag har tagit pergo nu. Om det inte funkar denna gången så hoppas jag på att de undersöker mina äggleder. Men när jag var hos läkaren så lät det som om jag redan var gravid för äggen och slemhinnan såg så bra ut, så det skulle inte vara några problem. Men nu blir orolig när jag haft lättare blödningar i 1 ½ dag. Det har nu upphört.
    Ja det är konstigt att läkare ger olika direktiv...
  • Anonym
    Balder14 skrev 2012-01-22 21:19:35 följande:
    Det är 4:de månaden jag har tagit pergo nu. Om det inte funkar denna gången så hoppas jag på att de undersöker mina äggleder. Men när jag var hos läkaren så lät det som om jag redan var gravid för äggen och slemhinnan såg så bra ut, så det skulle inte vara några problem. Men nu blir orolig när jag haft lättare blödningar i 1 ½ dag. Det har nu upphört.
    Ja det är konstigt att läkare ger olika direktiv...
    Men denna gång trotsade vi förbudet förresten!!Flört
    Sista chansen innan IVF.
    Jag är på ÄL +11 idag o testade imorse mycket svagt streck positivt!!!
    BIM är om 3-4 dagar...så jag hoppas att strecket ska bli starkare o att det äntligen ska bli vår tur nu!!
Svar på tråden Pergotime