• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • lovisaak

Hejsan! Hoppar med här. Har försökt i 14 månader. Har börjat använda clearblue fertilitetsmonitor, är inne på andra månaden med den. Har någon av er testat cb fertilitetsmonitor?

• Anonym (Mamma)

Jag fick Pergotime utskrivet och blev gravid första gången med båda mina barn som nu är 11 och 9år.

Före det hade vi försökt att få barn i tre år utan resultat, fick Pergotime och sen gickk det fort.

Håller tummarna för er att det ska gå lika bra!!     

• Vinter78

Har tagit första kuren. Har ej blivit gravid! Hoppas på nästa månad!

• Anonym (pergo)

På mig funkade dem inte.... men nu ett år senare sitter jag här i vecka 22 :) men det var med hjälp av ivf!

• Vinter78

Hej! Grattis! Är det första barnet?

Anonym (pergo) skrev 2013-02-28 11:02:58 följande:
    På mig funkade dem inte.... men nu ett år senare sitter jag här i vecka 22 :) men det var med hjälp av ivf!

• Anonym (pergo)

Hejsan! Tack så mycket! Japp det är första barnet :)

Vinter78 skrev 2013-03-02 12:20:18 följande:
    Hej! Grattis! Är det första barnet?

• Anonym (Lilla T)

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden här. Jag har pco-liknande symptom och ingen egen äl. Jag har precis ätit min första pergotime kur. På dag 15 fick jag utslag på älstickorna, men jag har inte märkt någon ökning av min basala kroppstemp (dock lite osäker på vad som är min normala, då det varierat lite). Gjorde ett gravtest ca 16 dagar senare som var negativ men har idag på dag 34 inte fått någon blödning. Vad tror ni? Kan det vara så att jag inte fick någon äl trots utslag? Har inte fått genomgå någon undersökning för att se om äl verkat vara på väg.

• Swagger
    Anonym (Mammsen) skrev 2012-11-26 19:44:31 följande:
    Hej alla!

Jag ville bara skriva lite om mina graviditeter och erfarenheter av Pergotime för att kanske kunna skänka lite hopp till er som försöker i bebisverkstan! Jag ska tillägga att jag inte har pco!

Jag hade inget problem med att bli gravid med mitt första barn. Men när vi skulle försöka med 2:an så gick det inte, månaderna sprang iväg och vi lyckades aldrig (trots ÄL test varje månad). Jag har regelbunden ÄL, men det tog sig alltså inte. Jag var till min BM som skrev ut Pergotime för att "boosta" min ÄL. Jag hade NOLL förhoppningar men jag blev gravid på första försöket (enkel dos)! Resultatet blev en flicka.

Nu har vi försökt att bli gravida igen sen i somras utan att lyckats. Min BM skrev därför ut Pergotime igen till mig. Jag försökte att tänka att jag inte skulle bli för besviken om det inte skulle ta sig på första försöket igen. Men....jag blev gravid igen på första försöket (enkel dos)!! Så Pergotime har verkligen fungerat för mig!

Jag vet inte hur många bebisar det är denna gång
    BM är ju inte läkare. Trodde de bara hade dispens att skriva ut preventivmedel. Vad genomgick du för undersökningar innan din BM skrev ut pergotime?
  • Anonym

Bm får ej skriva ut Pergotime. Det måste stå fel. quote=69015641][quote-nick]Swagger skrev 2013-03-03 11:13:44 följande:[/quote-nick]

Anonym (Mammsen) skrev 2012-11-26 19:44:31 följande:
    Hej alla! Jag ville bara skriva lite om mina graviditeter och erfarenheter av Pergotime för att kanske kunna skänka lite hopp till er som försöker i bebisverkstan! Jag ska tillägga att jag inte har pco! Jag hade inget problem med att bli gravid med mitt första barn. Men när vi skulle försöka med 2:an så gick det inte, månaderna sprang iväg och vi lyckades aldrig (trots ÄL test varje månad). Jag har regelbunden ÄL, men det tog sig alltså inte. Jag var till min BM som skrev ut Pergotime för att "boosta" min ÄL. Jag hade NOLL förhoppningar men jag blev gravid på första försöket (enkel dos)! Resultatet blev en flicka. Nu har vi försökt att bli gravida igen sen i somras utan att lyckats. Min BM skrev därför ut Pergotime igen till mig. Jag försökte att tänka att jag inte skulle bli för besviken om det inte skulle ta sig på första försöket igen. Men....jag blev gravid igen på första försöket (enkel dos)!! Så Pergotime har verkligen fungerat för mig! Jag vet inte hur många bebisar det är denna gång
    BM är ju inte läkare. Trodde de bara hade dispens att skriva ut preventivmedel. Vad genomgick du för undersökningar innan din BM skrev ut pergotime?[/quote]
    Swagger skrev 2013-03-03 11:13:44 följande:
    BM är ju inte läkare. Trodde de bara hade dispens att skriva ut preventivmedel. Vad genomgick du för undersökningar innan din BM skrev ut pergotime?

• elyse

Inte ännu i alla fall. Har nyss avslutat en trippelkur (som gett ÄL, det har inte enkel- och dubbeldos gjort).

Svar på tråden Pergotime