• Anonym (pergo)

Pergotime

Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter? 

Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!

• Svar på tråden Pergotime
  • Anonym
    Matilda03 skrev 2012-01-23 18:35:26 följande:
    Hej Pingla!

Jag tänkte bara säga att jag är i samma sits, är idag på dag 15 utan stegring men det verkar ju  vanligt att äl kommer lite senare. Annars verkar ju dubbelkur funka bättre för en del också. Hoppas att du får stegring snart!
    pingla1991 skrev 2012-01-23 19:58:45 följande:
    Känner mig helt nere:( Hoppas de kommer för oss båda! Är ju första kuren så har inga jätte förväntningar men innerst inne så är de klart att man hoppas som innevassen...
    Men har ni inte gjort VUL för att räkna blåsor? Runt dag 13-14 i cykeln vill min göra det...sen fick jag komma tillbaka på dag 16 första kuren för att se hur de växte....(men sen var det 3 st o då fick vi sexförbud Obestämdbåde kur 1 o kur 2, men denna gången var vi olydiga o det verkar som om jag är gravid Drömmer!! )

Vid VUL brukar läkaren kunna se när ÄL ska bli.
  • Annie Sc

Hej,
    Även jag hoppas få pergotime snart. Väntar på samtal från läkaren efter ett blodprov först. Har inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i maj. Gjorde ultraljud o Fick sedan provera först men det fungerade inte. Intressant att läsa era inlägg!

• pingla1991
    Anonym skrev 2012-01-23 20:12:26 följande:
    Men har ni inte gjort VUL för att räkna blåsor? Runt dag 13-14 i cykeln vill min göra det...sen fick jag komma tillbaka på dag 16 första kuren för att se hur de växte....(men sen var det 3 st o då fick vi sexförbud Obestämdbåde kur 1 o kur 2, men denna gången var vi olydiga o det verkar som om jag är gravid Drömmer!! )

Har inte fått göra vul tuvärr :( hade jag fått göra de så hade jag sluppit ovissheten! Nästa månad ska jag få dubbelkur, då kommer jag att kollas upp...denna gång ska jag bara ta blodprov dag 23.
  • Matilda03
    Anonym skrev 2012-01-23 20:12:26 följande:

Nej jag har inte varit på vul, läkaren tyckte inte det behövdes utan följer bara upp med blodprov på dag 22. Men om jag ska ta dubbelkur kanske det blir vul också, jag vet inte..
  • Anonym (pergo)

Första pergo kuren blev en miss.... provar en omgång till!!!

• Emzii

Har en liten fråga,
    Som jag hoppas då kloka svar på, ca hur många dagar efter äl kan man testa med grav test? Antingen är jag så inne i dessa behandlingar att alla test och alla dagar är ihop blandade;( tack på för hand

• Vili

För mig hjälpte första enkelkuren pergotime, är nu gravid i vecka 8+4.
    Fick pergotime för jag har pco och därför ingen egen ägglossning.

Isak 090122 Lillräkan BF 120906
  • sweetgirl89

Delar med mig av min erfarenhet med pergotime. Har lätt PCO, vilket betyder att jag kan få egen ägglossning nån gång under året.

Med första barnet försökte vi i 2 år utan att jag blev gravid(gjorde även utredning) fick Pergotime men plussade inte den månaden, men eftresom hormoner från tabletterna sitter i i ca 50 dagar så fick jag ägglossning även månaden efter å blev gravid! fick en flicka jan-10  

ville ha syskon direkt så vi körde på när lillan föddes men blev inte gravid så fick Pergotime när lillan va 8 månader å plussade direkt på ÄL+9. Fick då en flicka till i juni-11

(blev även spontangravid för första gången av 4½ år av oskyddat sex när minsta tjejen va 2 månder  men den grav. behöll vi inte tyvärr då vi gick isär där)

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥
Svar på tråden Pergotime