Pergotime
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
både kur 1 o kur 2, men denna gången var vi olydiga o det verkar som om jag är gravid
!! )Hej,
Även jag hoppas få pergotime snart. Väntar på samtal från läkaren efter ett blodprov först. Har inte haft mens sedan jag slutade med p-piller i maj. Gjorde ultraljud o Fick sedan provera först men det fungerade inte. Intressant att läsa era inlägg!
både kur 1 o kur 2, men denna gången var vi olydiga o det verkar som om jag är gravid
!! )
!! )Första pergo kuren blev en miss.... provar en omgång till!!!
Har en liten fråga,
Som jag hoppas då kloka svar på, ca hur många dagar efter äl kan man testa med grav test? Antingen är jag så inne i dessa behandlingar att alla test och alla dagar är ihop blandade;( tack på för hand
Emzii: 14 dagar brukar man räkna med.
För mig hjälpte första enkelkuren pergotime, är nu gravid i vecka 8+4.
Fick pergotime för jag har pco och därför ingen egen ägglossning.
Tack;) för svaret;)
Delar med mig av min erfarenhet med pergotime. Har lätt PCO, vilket betyder att jag kan få egen ägglossning nån gång under året.
Med första barnet försökte vi i 2 år utan att jag blev gravid(gjorde även utredning) fick Pergotime men plussade inte den månaden, men eftresom hormoner från tabletterna sitter i i ca 50 dagar så fick jag ägglossning även månaden efter å blev gravid! fick en flicka jan-10
ville ha syskon direkt så vi körde på när lillan föddes men blev inte gravid så fick Pergotime när lillan va 8 månader å plussade direkt på ÄL+9. Fick då en flicka till i juni-11
(blev även spontangravid för första gången av 4½ år av oskyddat sex när minsta tjejen va 2 månder men den grav. behöll vi inte tyvärr då vi gick isär där)