Pergotime
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
Ni som tagit pergotime, har ni lyckats bli gravida?! på vilket försök? och varför fick ni dessa tabletter?
Själv har jag fått dessa för att jag har få äl! ska ta sista tab utav dom imorgon!
Nu fattar jag INGENTING!!!!!
Barnmoskan sa igår kl 09:20 att äggblåsan va 15 mm och att ägget troligen skulle släppa tidigast söndag.
MEN igår kväll vid 17-tiden så tog jag ändå ett äl-test från CB och där blev en glad gubbe?!? Hur i hundan ska man tolka informationen man får.....
Skall till gyn imorgon igen, se om det hänt något, känns dock inte så, ingen stegring på äl eller förändrat sekret! :(
Ja som jag gissade fanns det ingen större tillväxt på äggblåsorna. :( trist. Min läkare och jag satt länge och pratades vid.. vi tog beslutet om att lämna pergotime bakom oss och istället gå över på sprutbehandling. Någon annan här inne som skall göra det samma?
Liten uppdatering förresten... Här missade vi nog ALLA chanser pga läkarens uttalande att äl tidigast söndag!
När jag kom därifrån, ringde jag min sambo och berättade. Han ändrade sin plan att åka iväg på söndagen och åkte istället på torsdagen!!!! Torsdag kväll hade jag glad gubbe på CB test som jag skrev.
Ringde sambon och då kunde han inte ändra tillbaka igen så han va iväg till söndag em.
Myste på söndagen men tror vi missade hela äl pga läkaren - känns så trist!
Jag ska få pergotime imorgon, det har gått 2,5 år nu med två missfall och vi längtar så efter ett syskon till våran dotter hon fyller 5 år snart! det är så skönt att kunna läsa om andra som är i samma situation. Håller tummar å tår för alla där ute som kämpar.
Hej Längtan!
Kul att en till dyker upp här - som du säger, är så skönt att veta att man inte är ensam. Själv har jag svårt att prata med vänner om detta, här kan behöver jag inte "visa" vem jag är och det känns enklare på något sätt.
Trots allt, det är jobbigt och svårt. Andra säger "Ah, tänk inte på det så löser det sig ska du se" MEN så jäkla enkelt är det inte. För min del känns det som om detta är i huvudet hela tiden jag är vaken.
Jag sitter på jobbet och känner efter, hoppas att mensen inte kommer. Planerar sex på kommando.
Och det sista är inte alltid det lättaste. Min gubbe har helt knäppa arbetstider. Stiger upp 03:30 och kommer hem cirka 18:30! Kan mycket väl förstå att han inte har "sex-mood" dom dagar han jobbar!
Jag är på dag 10 idag och igår tog jag sista pergotabletten. Idag tog jag ägglossningstest och efter ca 30 sekunder så var teststrecket hälften så starkt som kontrollstrecket, men efter ca 5 minuter så var det lika starkt som kontrollstrecket. Kan jag ha ägglossning redan?
Oj Oj OJ!!! Kan bara säga att jag UTAN pergo hade äl dag 10. Det låter lite tidigt... Känner du av din äl på något annat sätt i vanliga fall och har du iså fall samma symptom du? Jag hade nog dubbel-kollat med ett CB test eller föst - testa med en sticka till om ett par timmar. Ring din BM och kolla annars om du kan få ett VUL idag.
Kram kram