• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • EnFisPåTvären
    CarolineA skrev 2012-01-05 22:14:36 följande:
    Ha ha, jag har aldrig hort talas om en menskopp! Men om jag kan tjana nagra euros ar jag oppen for forslag! Nan som vet vad det heter pa italienska?? 
    Hur ser den ut och den kanns faktiskt obakvam redan... 

meluna.eu - kan du kolla runt och beställa annars.
  • MariaElionora
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:09:30 följande:
    Att ha min mans kuk i mig och att gå runt med ett främmande föremål i mig är två helt skilda saker för mig. Är det helt omöjligt för dig att greppa att människor resonerar olika kring det här och vad de vill göra med sina egna underliv? Att de har sina privata och i många fall faktiskt högst odiskutabla orsaker till vad de väljer för mensskydd? 
    Ingen är väll tvingad att svara i tråden eller hur?
  • MariaElionora

Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.

• Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:17:16 följande:
    Ingen är väll tvingad att svara i tråden eller hur?
    Jag tror inte att du greppade mitt inlägg riktigt. Du ifrågasätter varför människor inte använder menskopp och när de redogör för sina anledningar ifrågasätter du dessa, på en ganska privat nivå med parallellen till sex. Det säger mig att det verkar svårt för dig att begripa människors olikheter när det kommer till det här ämnet, och framför allt gällande något så privat och personligt som det egna underlivet. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:18:46 följande:
    Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.
    Anser du att samtliga anledningar som har radats upp i den här tråden till att inte använda menskopp, är "egocentriska ursäkter"?
  • Fru U
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:19:10 följande:
    Jag tror inte att du greppade mitt inlägg riktigt. Du ifrågasätter varför människor inte använder menskopp och när de redogör för sina anledningar ifrågasätter du dessa, på en ganska privat nivå med parallellen till sex. Det säger mig att det verkar svårt för dig att begripa människors olikheter när det kommer till det här ämnet, och framför allt gällande något så privat och personligt som det egna underlivet. 
    Och som sagt hur miljövänligt är det att skölja av den i färskvatten flera gånger per dag (går en del vatten, man ska skölja ut det från handfatet och vattenlåset också - förhoppningsvis!)
    Svaren bor i hjärtat
  • Jennie med ie
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:18:46 följande:
    Och som många skrivit tidigare kan man tänka på miljön utan att göra det allra bästa miljövalet i 100% av sakerna. Det gör ingen, inte ens du.
  • MariaElionora
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:20:10 följande:
    Anser du att samtliga anledningar som har radats upp i den här tråden till att inte använda menskopp, är "egocentriska ursäkter"?
    har folk ingen mens är väll det självklart att de inte ska använda menskopp...
    sen finns det medicinska anledningar är det en helt annan sak men att svara "nej för det är äckligt" anser jag vara väldigt egocentriskt ja.
  • Mad as snow
    Fru U skrev 2012-01-05 22:20:27 följande:
    Och som sagt hur miljövänligt är det att skölja av den i färskvatten flera gånger per dag (går en del vatten, man ska skölja ut det från handfatet och vattenlåset också - förhoppningsvis!)
    Men det kanske skulle räcka med att koka vattenlåset ibland?
  • MHM

För att jag tycker att det känns ofräscht att hålla på och tömma och rengöra. Mens är äckligt. Och så har jag p-spruta - ingen mens.

Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???