• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • EnFisPåTvären
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:27:50 följande:
    Jag begriper också att menskoppen inte är en bakteriehärd när den sitter i underlivet, utan jag talar om hur den hanteras utanför kroppen. Du skrev ju att den sköljs av och stoppas in, och "kokas ibland". Självklart behöver den rengöras ordentligt (inte bara sköljas av) vid varje byte. Men det kanske är det du menar att du/man gör? 

Jag fick rådet att koka före varje mensperiod och sedan bara skölja av den vid bytena och sedan om jag vill koka efter att allt är klart (vilket jag gör). Jag tyckte att det lät riskabelt med tanke på bakterier och så men jag litar på folk som har mer kunskap än jag.
  • MariaElionora
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-05 22:26:57 följande:
    Varför ska man lägga ut en engångsavgift om den KANSKE läcker? Inte direkt så man kan ge bort den till nån annan som den passar bättre :P

Beror läckage på att olika har olika form i underlivet eller att man väljer fel menskopp?

Och dte verkar äckligt att koka den i en kastrull där man sen ska ha mat :S och känns lyxigt att ha en egen kastrull för koppen.
    Du kan köra den i diskmaskinen
  • SHAKAWKAW
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 22:30:11 följande:
    Såere, man kan tydligen inte vara en sann miljövän om man använder annat mensskydd än menskopp.
    Fan.

Lika bra att sluta upp med allting då.
  • Mad as snow
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 22:31:25 följande:
    Jag fick rådet att koka före varje mensperiod och sedan bara skölja av den vid bytena och sedan om jag vill koka efter att allt är klart (vilket jag gör). Jag tyckte att det lät riskabelt med tanke på bakterier och så men jag litar på folk som har mer kunskap än jag.
    Ok. Jag tycker också att det låter riskabelt. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Genghis
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 22:33:06 följande:
    Eller, ta ditt förnuft till fånga och börja använd menskopp så är allt förlåtet ;)
    När jag har gjort min provsprängning av kärnvapen tänker jag börja med menskopp så att jag också kan komma till miljöhimlen.
  • Jennie med ie
    Genghis skrev 2012-01-05 22:35:19 följande:
    När jag har gjort min provsprängning av kärnvapen tänker jag börja med menskopp så att jag också kan komma till miljöhimlen.
    Good for you! Men jag tycker du ska använda pessar som p-medel också, som jag gjorde, så får du nog VIP-plats t o m.
  • MariaElionora
    Medusan skrev 2012-01-05 22:36:40 följande:
    Jag har ingen ursäkt, jag använder nämligen menskopp
  • Fru U

Att köra den i diskmaskinen låter faktiskt äckligt. Att jag rent förnuftsmässigt begriper att det inte är det har ingen relevans

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???