• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • FasterK

Menskoppen är den mest fantastiska uppfinningen sedan hjulet! Bara att trycka in brudar.

....men visst är det så att alla varken kan (fysiska orsaker) eller vill använda den och det respekterar jag. Jag har dock lite svårt för argumentet -det är äckligt. Bindor och tamponger är låååångt ofräschare än en menskopp. En del säger - vill inte vara där och "gräva". Nej, men du kan ha en penis och andra fingrar där. Skumt argument.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:54:33 följande:

Nice!
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • HäckHäxan

Jag behöver ingen ursäkt. Jag har ingen mens

Men var dock inne på att skaffa menskopp när jag var gravid, för det var först då som jag fattade att den fanns. Men eftersom jag inte har mens och kanske har haft mens 4 gånger på 5 år så har det inte känts så akut att införskaffa. Men om jag någon gång kan få må bra och leva hormonfritt och därmed ha mens så köper jag gärna en och använder på dagtid.

Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • 1978
    Genghis skrev 2012-01-05 22:49:14 följande:
    Jag svarade på idén att man kanske inte går hemifrån om man störtblöder. För min del kan jag inte vara hemma från jobbet bara för att jag har mens. Förslaget var att man bara behöver tömma menskoppen hemma. 

Aha, sorry, jag hängde inte med.
    Men det finns ju folk som störtblöder som tvingas stanna hemma vid mens (eller på grund av smärtan).
  • Quinna

Nä, usch!
    Tror inte min sambo uppskattar att jag hivar över mitt mensblod i samma vask som han borstar tänderna och tvättar sig i.

Jag använder tamponger. Som jag spolar ner. Spöke

Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • HäckHäxan
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:54:33 följande:

Åhh den lila hade jag velat ha om jag köpte en
  • Jennie med ie
    FasterK skrev 2012-01-05 22:58:50 följande:
    Menskoppen är den mest fantastiska uppfinningen sedan hjulet! Bara att trycka in brudar.

....men visst är det så att alla varken kan (fysiska orsaker) eller vill använda den och det respekterar jag. Jag har dock lite svårt för argumentet -det är äckligt. Bindor och tamponger är låååångt ofräschare än en menskopp. En del säger - vill inte vara där och "gräva". Nej, men du kan ha en penis och andra fingrar där. Skumt argument.
    Tja, jag vet inte hur du har sex ;) men de flesta snoppar gräver inte i muffen då...

Sen är det väl bara att inse att det inte finns nåt facit på vad som är äckligt och vad som inte är det, utan det är nåt individuellt.
  • MariaElionora
    Quinna skrev 2012-01-05 23:01:24 följande:
    Nä, usch!
    Tror inte min sambo uppskattar att jag hivar över mitt mensblod i samma vask som han borstar tänderna och tvättar sig i.

ja för spottet efter tandborstningen är ju bara för fräsch...
  • FasterK
    Dripknot skrev 2012-01-05 22:54:06 följande:
    Menskopp? Uuuhh... fan vilket vidrigt ord.

Ne jag har mens typ 2 dagar per månad, i relativt små mängder och då kör jag tampong. Aldrig att jag grisar med nån äcklig plastkopp i muffen.
    Jag som använder menskopp skulle då  kunna säga att - aldrig skulle jag grisa med en stinkande, äcklig tampong i muffen.
  • HäckHäxan
    Quinna skrev 2012-01-05 23:01:24 följande:
    Nä, usch!

Spolar ner. Jag dog precis Död
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???