• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Genghis
    Akvileja skrev 2012-01-05 22:40:03 följande:
    Såg att nån skrev att det är bökigt på offentlig toalett, se bara till att tömma koppen innan du går hemifrån, sen behöver du inte tömma den förrän du kommer hem igen, så länge du inte störtblöder, men då kanske man inte går hemifrån ändå...?!  

Alla kan inte jobba hemifrån.
  • Pallas

Min Diva Cup har slutat fungera, troligen pga att mitt slidväggsframfall förvärrats med åren. Jag tror jag skulle behöva en styvare variant, men har inte kommit mig för att undersöka saken.

• MariaElionora
    1978 skrev 2012-01-05 22:41:58 följande:
    Ni som tycker att det är äckligt: har ni aldrig någons snopp eller fingrar i era snippor? Kokar era partners snoppen/fingrarna först?

Snippan är konstruerad för att tåla otvättade snoppar. En menskopp som tvättats i vatten är ingenting i jämförelse med det!

Givetvis ska man vara noga med hygienen ändå.
  • 1978
    Genghis skrev 2012-01-05 22:42:11 följande:
    Men de allra flesta har toalett på jobbet. Eller?
  • Jennie med ie
    Ni som tycker att det är äckligt: har ni aldrig någons snopp eller fingrar i era snippor? Kokar era partners snoppen/fingrarna först?
    Man kör väl dem i diskmaskinen?
  • 1978
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 22:47:24 följande:
    Man kör väl dem i diskmaskinen?
    Kopparna eller sina sexpartners? Flört
  • Mad as snow

Snippan är konstruerad för att tåla otvättade snoppar. En menskopp som tvättats i vatten är ingenting i jämförelse med det!

Givetvis ska man vara noga med hygienen ändå.
    För egen del är detta med hygienen en sekundär anledning. Jag skulle ha stora problem med att få in koppen ifråga och att inte få ont av den och jag skulle rent psykiskt må dåligt av att gå runt med den inuti kroppen. Innan jag får frågan om hur jag vet detta, kan jag intyga att jag känner mig själv och min relation till mitt eget underliv. 

Men jag kokar vanligtvis inte min mans snopp.  
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Genghis
    1978 skrev 2012-01-05 22:46:19 följande:
    Men de allra flesta har toalett på jobbet. Eller?
    Jag svarade på idén att man kanske inte går hemifrån om man störtblöder. För min del kan jag inte vara hemma från jobbet bara för att jag har mens. Förslaget var att man bara behöver tömma menskoppen hemma. 

• Akvileja
    Genghis skrev 2012-01-05 22:42:11 följande:
    Vad menar du? Har ni inte toaletter på ditt jobb? Har tömt och tvättat min på jobbet massor av gånger! De dagar man blöder lite behöver man faktiskt inte tänka på att tömma heller eftersom man kan ha den i 12 timmar utan att behöva ta ut den. På 12 timmar hinner de flesta till jobbet och hem igen. 
  • Genghis
    Akvileja skrev 2012-01-05 22:49:40 följande:
    Vad menar du? Har ni inte toaletter på ditt jobb? Har tömt och tvättat min på jobbet massor av gånger! De dagar man blöder lite behöver man faktiskt inte tänka på att tömma heller eftersom man kan ha den i 12 timmar utan att behöva ta ut den. På 12 timmar hinner de flesta till jobbet och hem igen. 
    Du skrev att man kanske inte går ut om man störtblöder. jag måste gå ut i alla fall. 
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???