• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • så mycket bättre
    Quinna skrev 2012-01-05 23:01:24 följande:
    Nä, usch!
    Tror inte min sambo uppskattar att jag hivar över mitt mensblod i samma vask som han borstar tänderna och tvättar sig i.

Jag använder tamponger. Som jag spolar ner. Spöke

Det kommer upp så mycket fula ord i min hjärna att jag inte kan skriva vad jag tänker här.
  • ToK
    Quinna skrev 2012-01-05 23:01:24 följande:
    Nä, usch!
    Tror inte min sambo uppskattar att jag hivar över mitt mensblod i samma vask som han borstar tänderna och tvättar sig i.

Jag använder tamponger. Som jag spolar ner. Spöke

Varför ska du hälla blodet i handfatet? Toaletten duget gott och väl att tömma koppen i!!
  • HäckHäxan
    Hexx skrev 2012-01-05 23:04:40 följande:
    Ska man sölja den i handfatet? Och medans man gör det, vart blöder man då?
    OM man är någonstans med bås så kan man ju ha en till med sig och byta och sen skölja ute vid handfaten. Men på privata toaletter brukar det väl ändå inte vara så långt mellan fat och toalett så att det liksom blir någon omöjlighet. Känns lite som att skapa ett problem som typ inte finns...
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • Hexx
    Hexx skrev 2012-01-05 23:06:34 följande:
    Ska nam sKölja den i handfatet? ska det stå.
    Ger upp....
  • JennieJ

Måste skylla på att jag är gravid men menkopp vad är det och hur fungerar det? Känns nästan som alla utan jag då som vet vad det är? Tacksam för svar

• Mellamella

Inte för att jag anser att jag behöver ursäkta mig, men jag använder tamponger, trivs med det och tänker därför fortsätta använda dem. Jag skulle inte ha något emot att testa en menskopp, men det får i så fall bli längre fram i tiden. Jag har inte det minsta dåligt samvete för mitt tamponganvändande, jag gör andra betydelsefulla saker för miljön. Men för säkerhets skull ber jag TS om ursäkt på förhand ifall mitt tamponganvändande tar död på hennes barnbarnsbarn Flört

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Josefine871

Jag har inte mens för tillfället pga p-piller, men skulle aldrig använda det. För mig, är det äckligt. Miljön får isåfall lida för några tampongers skull, det finns värre saker som man kan fundera på i första hand vad gäller miljön än just det.

• MariaElionora
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:07:01 följande:
    Måste skylla på att jag är gravid men menkopp vad är det och hur fungerar det? Känns nästan som alla utan jag då som vet vad det är? Tacksam för svar
    det är länk i början där du kan läsa på om menskoppen
  • 1978
    Hexx skrev 2012-01-05 23:04:40 följande:
    Ska man sölja den i handfatet? Och medans man gör det, vart blöder man då?
    Ja, det där kan vara knepigt om handfatet är en bit bort från toan och man blöder rikligt. Annars funkar det att knipa igen. Hemma sitter jag kvar på toan.

Det finns ett fasansfullt roligt inlägg i tråden från en tjej som gav upp menskopp på grund av det besväret. Det inlägget är värt att leta upp. Hehe. Bröderna Marx dyker upp på damtoaletten...
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???